LOGIN.LT jau skelbė apie tai, kad žaidimų kūrėja Vilniuje pradėjo ugdyti jaunuosius žaidimų kūrėjus. Pirma programa skirta kokybės užtikrinimo specialistams ruošti. Tarptautinė „Wargaming Forge“ programa veikia nuo 2017 m., joje buvo vykdoma 31 skirtinga programa, o 90 proc. iš 220 „Wargaming Forge“ stažuotojų įsidarbino „Wargaming“.
V. Gridneva daugiau papasakojo, ko gali tikėtis prisijungiantys jauni specialistai, kokia kultūra egzistuoja šioje įmonėje.
Ji patikina, kad Lietuvoje šaknis įleidžiantis „Wargaming“ nori burti bendruomenę, kurią domina žaidimų kūrimas, yra pasirengęs nemokamai dalintis sukauptomis žiniomis ir patirtimi, skatinti domėtis, ugdyti motyvaciją.
Antrus metus veikianti bendrovė Vilniuje ketina šiemet sudalyvauti karjeros dienų renginiuose.
Taipogi „Wargaming“ domisi galimybėmis bendradarbiauti iškart su trimis universitetais Lietuvoje – dalyvauti paskaitose, padėti ruošti programas, siūlyti temas bakalauro darbams, siūlyti mentorystės galimybes ir t.t.
Ji viliasi, kad programa leistų kasmet pasamdyti apie 100 žmonių visame pasaulyje, nemaža dalis jų būtų Vilniuje, tačiau tikslių skaičių bendrovė dar negali pasakyti.
„Tiksliai dar nežinome, bet ką žinome – Vilnius yra didžiausias mūsų biuras ir pagrindinis dėmesys bus sutelktas Vilniuje“, – paaiškino ji.
Būdas prisijungti: praktikantams moka atlyginimą
„WG Forge“ vadovė patikina, kad netgi be didelės reklamos, be oficialių pranešimų, galimybė prisijungti prie žaidimų kūrėjos Vilniuje jau sulaukė didelio susidomėjimo.
Pradedantiesiems specialistams čia patekti yra du būdai – įmonė organizuoja tarptautines mokymų programas, kurios nemokamos. Kitas būdas – žiemą ir vasarą organizuojamos praktikos (stažuotės), kurių metu mokamas atlyginimas. V. Gridneva pateikė pavyzdį – vasarą į praktiką prisijungė du techniniai menininkai (angl. technical artist – specialistai, padedantys perkelti menininkų kūrinius ar idėjas į skaitmeninę erdvę).
Ko gali tikėtis pradedantysis specialistas „Wargaming“ įmonėje?
V. Gridneva patikina, kad praktikantai gauna realias atsakomybes ir užduotis, ne tik galimybę mokytis, o bendrauti su kolegomis tenka tarptautinėje aplinkoje.
„Teorinė dalis yra pirma dalis – tai intensyvus mokymosi kursas, kuris sudaro apie trečdalį praktikos. Likę du trečdaliai yra praktinis darbas, kur galima iš tiesų paliesti produktus, su kuriais dirba „Wargaming“, ar tai būtų „World of Tanks“, ar „World of Warships“, – dėsto V. Gridneva.
Tarptautinėse mokymų programose „WG Forge“ dalyviai nemokamai gauna žinias iš įmonės mentorių, mokymai vyksta ir gyvai, įmonės biure, ir nuotoliu. Paprastai jie trunka iki 2 mėnesių, kartais 3 mėnesius, priklausomai nuo sudėtingumo.
Kokybės užtikrinimo mokymams tikimasi atsirinkti 15-20 studentų, įmonė pasirengusi pasamdyti kad ir visus tinkamus.
Ką daro kokybės užtikrinimo specialistai?
„Jie labai glaudžiai dirba su inžinieriais ir žaidimo kūrėjais, ir jie užtikrina, kad inžinieriai nepridarytų klaidų. Tai nėra tik klaidų (angl. bugs) paieška. Kokybės užtikrinimo rolė dabar tapusi daug komplesiškesnė, tokie specialistai turi labai daug patirties kaip programuotojai, tad jie iš tiesų gali paveikti, kaip atrodo kodas. Tai ne tik kodo testavimas, bet jo keitimas. Kokybės užtikrinimas žaidimų industrijoje yra visai kitoks nei bankininkystėje ar kitoje srityje. Tie vyrukai sėdi kartu su menininkais, dizaineriais, inžinieriais“, – teigia V. Gridneva.
Apibūdino „Wargaming“ vidinę kultūrą: vertinamas noras mokytis ir savarankiškumas
Įmonei labai svarbu sudaryti tokią aplinką, kurioje nebijoma daryti klaidų, iš jų mokytis
„Mūsų kultūra – ji labai labai sutelkta į dalinimąsi žiniomis. Viskas sukasi apie žinių teikimą, grįžtamąjį ryšį. Tai panašu į mainus – mes kažką suteikiame jiems, jie tada mums. Taip mes tobulėjame ir tobulėjame. Tai tam tikra bendradarbiavimo forma“, – sako „Wargaming Forge“ programos vadovė.
„Tai labai plokščia organizacija. Norime užtikrinti, kad žmonės patys galėtų spręsti, ką ir kaip jie daro. Mes tikrai norime žmonių, kurie yra išalkę žinių, kadangi žaidimų industrijoje, ir bet kurioje kitoje technologijų industrijoje viskas sukasi apie mokymąsi, mokymąsi ir mokymąsi visą laiką. O kitas dalykas – būti savininku ir autonomišku. Mes nesame mikro vadybos kultūra. Dirbame decentralizuotai, daug nuotolinio darbo, dėl to mūsų kolektyvas susideda iš išskirtinai šviesių žmonių“, – įsitikinusi V. Gridneva.
Tad įmonėje greitai pritaptų greitai prisitaikantys, greitai besimokantys žmonės, nebijantys prisiimti atsakomybės ir veikti savarankiškai.
„Svarbiausia – mes visi žaidėjai“, – patikino V. Gridneva.
Daugiau informacijos apie „Wargaming Forge“ ir kursus galima rasti čia.