„Tele2“ produkto vadovė Aida Lumbytė teigia, kad „Mobile ID“ – vienas paprasčiausių ir saugiausių elektroninių tapatybės patvirtinimo būdų, leidžiantis įvairius reikalus tvarkyti telefonu ar kompiuteriu.
„Mobile-ID suteikia galimybę bet kuriuo paros metu saugiai naudotis elektroninėmis paslaugomis – prisijungti prie e-sistemų (bankų, valstybinių paslaugų ir t. t.), užsisakyti e-paslaugas, patvirtinti operacijas, pasirašyti dokumentus bei sutartis ir kt.“, – aiškina A. Lumbytė.
Anot jos, Lietuvoje šiuo metu yra virš 450 tūkst. „Mobile-ID“ naudotojų.
„Paprastai tariant, „Mobile-ID“ yra skaitmeninė ranka rašyto parašo versija. Pasirašant dokumentą su mobiliuoju parašu, kiekvieną kartą yra užkoduojama unikali skaičių ir veiksmų kombinacija, iš kurios galime identifikuoti pasirašymo įvykį, parašo saugumo lygį bei pasirašančiuosius asmenis“, – komentuoja pašnekovė.
Ji perspėja, kad vienas iš dažniausių sukčiavimo požymių yra raginimas atlikti skubų veiksmą – paspausti nuorodą, atsakyti į žinutę arba pateikti savo asmeninę informaciją.
„Kiekviena iš tokių žinučių turėtų būti vertinama itin atsargiai. „Tele2“, informuodama savo klientus apie besibaigiantį „Mobile-ID“ sertifikatų galiojimą, nesiunčia nuorodų ir neprašo pateikti jokių asmens duomenų, o ragina fiziškai atvykti į bet kurį „Tele2“ saloną ir atnaujinti „Mobile-ID“, – teigia ji.
A. Lumbytė atkreipia dėmesį, kad kriptografijos algoritmai, naudojami kvalifikuotų elektroninių parašų, tarp jų ir „Mobile-ID“, sukūrimui nuolat tobulėja.
„Todėl ribotas sertifikatų galiojimo laikas užtikrina, kad pasibaigus sertifikatų galiojimo laikui bus išduodami nauji sertifikatai su atnaujintomis saugumo priemonėmis, tokiomis kaip stipresni šifravimo algoritmai ar ilgesni raktų ilgiai“, – vardija specialistė.
Ji pabrėžia, kad visi veiksmai, atliekami su „Mobile-ID“ (pvz., „Mobile-ID“ paslaugos aktyvavimas arba nutraukimas) privalo atitikti griežtus eIDAS reglamento keliamus reikalavimus.
„Vienas iš jų – tinkamas asmens identifikavimas ir tapatybės patvirtinimas. Naujai išduodamų sertifikatų galiojimo laikas yra 5 metai, taigi vienas vizitas į saloną klientui patogiu metu reiškia penkerius metus saugaus, streso nekeliančio bei patogaus tapatybės patvirtinimo ir skaitmeninio pasirašymo elektroninėje erdvėje“, – teigia pašnekovė.
Pasak jos, norint įprastai naudotis „Mobile-ID“, paslaugą reikia atnaujinti iki SMS žinutėje nurodytos datos.
„Jeigu žinutės negavote arba ji pasimetė „Mobile-ID“, sertifikatų galiojimo laiką galima pasitikrinti susiekus su klientų aptarnavimo centru.
Laiku neatnaujinus SIM kortelės „Mobile-ID“ sertifikatai nustos galioti, klientai nebegalės prisijungti prie banko ar elektroninių valdžios sistemų, atlikti pavedimų ar pasirašyti sutarčių“, – perspėja A. Lumbytė.