Nepaisant to, pasak Arnoldo Lukošiaus, „Tele2“ inovacijų eksperto, skubėti atsisakyti „Siri“ tikrai nereiktų – šis įrankis suteikia daugiau privatumo ir yra naudingesnis „iPhone“ naudotojams.
Pirmavimą lemia kelios priežastys
„Apple“ 2011 m. pristatytas virtualus asistentas „Siri“ buvo vienas pirmųjų plačiai panaudojamų įrankių, leidžiančių bendrauti su savo įrenginiu naudojant komandas balsu. Juo galėjo naudotis visi „iPhone“ savininkai. Kiek vėliau, 2016 m., debiutavo ir „Google“ asistentas, kuris rėmėsi plačiu „Google“ duomenų archyvu ir mašininio mokymosi galimybėmis. Pastarasis kaipmat buvo integruotas „Android“ telefonuose.
Nors šią technologiją pristatė anksčiau, dabar naudotojų vertinimu „Apple“ virtualaus asistento funkcijos atsilieka nuo „Google“. Anot A. Lukošiaus, tam yra kelios priežastys.
„Pirmiausiai, „Google“ asistentas puikiai apdoroja natūralią kalbą, itin tiksliai supranta kontekstą ir naudotojų užklausas. Jo gebėjimas suprasti kalbos niuansus leidžia sklandžiau ir dinamiškiau bendrauti. Tuo tarpu „Siri“ kai kuriais atvejais sunkiau supranta sudėtingas užklausas ir gali pateikti ne tokius subtilius ar tikslius atsakymus“, – sako ekspertas.
Be to, priduria ekspertas, „Google“ asistentas pasižymi neprilygstamomis paieškos galimybėmis. Taip yra todėl, kad vykdydamas naudotojo komandas įrankis naudojasi didžiausia pasaulyje „Google“ paieškos sistema. „Siri“ remiasi „Bing“ paieškos rezultatais, kurie toli gražu nėra tokie tikslūs ir išsamūs.
„Dideli „Google“ informaciniai ištekliai, įsipareigojimas diegti naujoves ir integracija su įvairiomis paslaugomis lemia geresnius „Google“ asistento rezultatus. Bendrovė valdo didžiulį duomenų kiekį, diegia pažangius mašininio mokymosi sprendimus, plačią paslaugų ekosistemą, integruoja trečiųjų šalių programėles – dėl to bent kol kas gali naudotojams pasiūlyti daugiau naudų“, – teigia A. Lukošius.
Turi savų naudų
Ekspertas pabrėžia, kad „Google“ dominavimas toli gražu nereiškia, kad „Siri“ yra nenaudingas virtualus asistentas. Priešingai – „Siri“ asistentas yra palankesnis visiems „iPhone“ naudotojams, nes yra labiau susietas „Apple“ ekosistema. Be to, yra ir kitų šios technologijos privalumų, lyginant su „Google“ asistentu.
„Dėl sklandžios „Siri" integracijos į „Apple“ ekosistemą naudotojai gali be vargo atlikti įvairias užduotis. Palanku ir tai, kad „Siri“ gali veikti ir neprisijungusi prie interneto. Su šiuo įrankiu taip pat galima susieti tokias išmanias platformas, kaip „HomeKit“ ar „Apple CarPlay“. „Siri“ naudotojams siūlo ir personalizuotą patirtį – mokosi iš naudotojo elgesio ir jam pasiūlo aktualiausius atsakymus“, – vardija A. Lukošius.
Tačiau kaip didžiausią privalumą ekspertas įvardina „Siri“ privatumo funkcijas. „Siri“ apdorojant duomenis įrenginyje, į išorinius serverius siunčiama kuo mažiau duomenų. Tai susiję su „Apple“ įsipareigojimu užtikrinti naudotojų privatumą.
„Svarbu pažymėti, kad abu virtualieji asistentai turi savo stipriųjų ir silpnųjų pusių, o pasirinkimas gali skirtis priklausomai nuo individualių poreikių ir prioritetų. Nors „Google“ asistentas išlieka efektyviausias, „Siri“ siūlo geresnes privatumo ir integracijos su kitais „Apple“ produktais galimybes. Tobulėjant technologijoms, abu virtualieji asistentai tobulins savo funkcijas, suteikdami naudotojams vis pažangesnes balsu valdomas sąveikas“, – teigia A. Lukošius.