Pasak Arnoldo Lukošiaus, „Tele2“ Inovacijų eksperto, vienas iš būdų neprarasti el. pašto dėžutėje esančių svarbių duomenų – sukurti atsarginę el. pašto dėžutės kopiją.
Padės išvengti duomenų praradimo
Sukurti savo el. pašto paskyrų atsargines kopijas svarbu dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, teigia A. Lukošius, tai susiję su duomenų praradimo prevencija. Patys naudotojai gali netyčia ištrinti ar sugadinti pašto dėžutėje esančius failus.
„Atsarginė kopija užtikrina, kad svarbiausi el. laiškai, jų priedai ir kontaktai bus apsaugoti nuo tokių atsitiktinumų. Nepaisant to, ar tai būtų asmeninis susirašinėjimas, ar itin svarbi verslo informacija – duomenų praradimas gali turėti rimtų pasekmių. Reguliariai daromos atsarginės kopijos veikia kaip apsauginis tinklas, leidžiantis be vargo atkurti prarastą informaciją“, – tikina ekspertas.
Jis priduria, kad šis žingsnis taip pat padidina el. pašto dėžutės saugumą ir privatumą. Daugėjant kibernetinių grėsmių, el. paštas tampa patraukliu taikiniu įsilaužėliams, siekiantiems prieigos prie naudingų duomenų. Jei neturite paskyros turinio kopijos, rizikuojate jį visą atiduoti sukčiams į rankas.
Ekspertas įvardija ir dar kelis atsarginių el. pašto kopijų privalumus: „Turint atsargines kopijas, palengvėja sklandus perėjimas iš vieno įrenginio į kitą, galima lengvai sinchronizuoti duomenis įvairiose platformose. Be to, taip galima išvengti ir su serverių gedimu susijusio duomenų praradimo. El. pašto platformos gali susidurti su techniniais gedimais ar stichinėmis nelaimėmis, dėl kurių vartotojai gali prarasti prieigą prie savo paskyrų.“
Kaip pasidaryti kopiją?
Pasak A. Lukošiaus, yra keli būdai, kaip galima sukurti savo el. pašto paskyros atsarginę kopiją. Visų pirma, verta išbandyti kai kuriose el. pašto platformose automatiškai integruotus atsarginių kopijų kūrimo įrankius. Tokius siūlo „Microsoft Outlook“, „Apple Mail“ ar rečiau Lietuvoje naudojama „Thunderbird“.
„Jos turi integruotas el. pašto eksportavimo ir atsarginių kopijų kūrimo funkcijas. Šios priemonės leidžia išsaugoti el. laiškus standartiniais formatais ir taip užtikrina suderinamumą ir lengvą atkūrimą“, – sako A. Lukošius.
Kitos platformos, priduria ekspertas, leidžia informaciją automatiškai saugoti ir kopijuoti debesijos pagrindu. Tarp tokių – „Outlook“, „Yahoo Mail“ ir „Gmail“. Pastaroji siūlo paslaugą „Google Takeout“, leidžiančią naudotojams atsisiųsti visus „Gmail“ paskyroje esančius duomenis: el. laiškus, kontaktus ir priedus.
„Taip pat galima išbandyti ir trečiųjų šalių atsarginių kopijų kūrimo įrankius. Šios priemonės dažnai siūlo išplėstines funkcijas, leidžiančias planuoti reguliarų atsarginių kopijų darymą, pasirinkti konkrečius aplankus ir net užšifruoti duomenis, kad būtų užtikrintas didesnis saugumas. Tarp populiariausių įrankių – „MailStore“, „Mail Backup X“ ir „Backupify“, – pataria ekspertas.
Jis priduria, kad el. pašte esančius laiškus galima archyvuoti ir rankiniu būdu – suskirstyti į aplankus ir periodiškai juos eksportuoti. Šis metodas nereikalauja papildomų programų diegimo ir suteikia galimybę patiems kontroliuoti, kuriuos el. laiškus įtraukti į atsarginės kopijos versiją, o kurių – ne.