Kokią įrenginio apsaugą rinktis?
Anot eksperto, draudimas ir pratęsta garantija apsaugo nuo skirtingų gedimų. Pavyzdžiui, sudaužius ekraną, pagelbės turimas draudimas, tačiau jei pasibaigus gamintojo garantijos periodui sugestų mikrofonas – bus reikalinga pratęsta garantija.
Pirmus dvejus metus gamintojai naujiems išmaniesiems visada suteikia gamintojo garantiją, kuri, įvykus vidiniams įrenginio gedimams, užtikrina nemokamą remontą arba kompensaciją. Tačiau gamintojo garantija negalioja tokiems įvykiams, kai įrenginys sudaužomas ar sulaužomas.
Norėdami apsidrausti nuo tokių draudiminių įvykių kaip telefono ekrano dūžis, vartotojai gali rinktis ekrano draudimo paslaugą arba pilną draudimą, kuris apima ir vidinius įrenginio gedimus.
Luko Savicko, „Tele2“ draudimo produkto vadovo teigimu, įrenginiai dažniausiai pradeda gesti trečiais-ketvirtais naudojimo metais, nes tuo metu jie jau būna pasiekę tam tikrus naudojimo ciklus. Tuo tarpu gamintojo garantija, apimanti vidinių įrenginio gedimų remontą, įprastai tęsiasi vos du metus.
„Gamintojai stengiasi užtikrinti, kad pirmus dvejus metus įrenginys negestų, tačiau vėliau kažkas gali nustoti veikti. Tokiais atvejais pratęsta garantija užtikrina, kad įvykus gedimui – jei įrenginys neįsijungia, arba staiga nustojo veikti viena iš funkcijų, jis bus sutaisytas, o jei to padaryti nepavyks – įrenginio savininkui bus suteiktas toks pat naujas įrenginys arba kompensacija“, – teigia L. Savickas.
Įrenginio gedimo rizika didėja kasmet
Anot pašnekovo, net jei prietaisas veikė puikiai, galima tikėtis, kad pasibaigus garantiniam laikotarpiui po kurio laiko jį reikės keisti arba taisyti. Net stacionarūs įrenginiai, pavyzdžiui, televizorius, yra veikiami tokių išorės faktorių, kaip dulkės, kurios kaupiasi viduje, sukelia vidinius perkaitimus ir paveikia komponentus.
„Lygiai taip pat išorės veikiami yra ir išmanieji telefonai, kai bėgiojant ar važinėjant dviračiu, įrenginių kamerų detalės ima judėti, todėl ilgainiui gali sutrikti fotografavimo funkcija. Telefonas nebūtinai turi būti apipiltas, kad jį paveiktų drėgmė – skirtingų sezonų drėgmės lygis taip pat skiriasi ir tai pamažu gali daryti įtaką įrenginio veikimui ir nulemti ateities gedimus“, – komentuoja ekspertas.
Nors įrenginių būklės prastėjimas – neišvengiamas procesas, kiekvieno naudotojo tikslas yra kokybiškai veikiančiu įrenginiu naudotis kuo ilgiau. Galiausiai, jei įrenginį planuojama keisti nauju, pasak L. Savicko, turint draudimą ar pratęstą garantiją ir prietaisą suremontavus, jam galima suteikti antrą gyvenimą – perleisti vaikams, tėvams ar perparduoti antrinėje rinkoje. Tai reikšmingai prisideda prie tvaresnio įrenginių naudojimo – kitas vartotojas prietaisu galėtų naudotis dar bent kelis metus.
„Jei vartotojui atrodo, kad sugedusį įrenginį paprasčiau pakeisti nauju, svarbu žinoti, kad draudimo ar pratęstos garantijos taikymas yra lygiai toks pat greitas ir jokių papildomų veiksmų nereikalaujantis procesas“, – teigia L. Savickas.
Nors nuspėti, kad artėja prietaiso gedimas dažniausiai neįmanoma, tačiau ekspertas atkreipia dėmesį, kad tam tikrose situacijose svarbus ir pačių vartotojų elgesys.
„Vasarą norisi akcentuoti, kad reikėtų vengti laikyti įrenginius tiesioginiuose saulės spinduliuose – tai gali pažeisti ekraną. Beje, vasarą padaugėja ir vagysčių, telefonų taip pat daugiau ir pametama, nes žmonės labiau atsipalaidavę. Todėl reikėtų nepamiršti būti budriems ir savo kasdien naudojamais įrenginiais rūpintis taip, kad kuo rečiau juos reikėtų keisti“, – patarimais dalinasi pašnekovas.