2022 m. sausį garsenybė už 500 ETH įsigijo NFT vaizdelį Ape #3001, kurio vertė tuo metu siekė 1,3 mln. dolerių. Šiandien, „OpenSea“ duomenimis, tas pats kolekcinis daiktas vertas vos 29,95 WETH (58 610 JAV dolerių). Tai reiškia, kad vertė sumažėjo 95 proc.
Tuo tarpu Ape #3850 – kurią J. Bieberis mažiau nei po savaitės nusipirko už 166 ETH (470 000 JAV dolerių), dabar siūloma už 30,06 WETH (58 898,56 JAV dolerio).
NFT sutrumpintai reiškia „nepakeičiamus žetonus“. 2021 m. NFT sparčiai išpopuliarėjo ir kaip spekuliacijų priemonė įkaitusioje kriptovaliutų rinkoje, ir kaip būdas įžymybėms bei kūrėjams užmegzti ryšį su savo auditorija, pasitelkiant naujos rūšies skaitmeninį kolekcionuojamąjį turtą.
Nė vienas iš J. Bieberio NFT niekada nebuvo itin retas, todėl praėjusiais metais kriptovaliutų influenceriai jį plačiai kritikavo už tai, kad jis išleido tokią pernelyg didelę sumą už „grindų“ beždžionę. Tai reiškia mažiausią NFT kainą konkrečioje kolekcijoje.
Nors kiekvienas NFT yra unikaliai identifikuojamas blokų grandinės žetonas, daugelis jų parduodami kaip didelių kolekcijų dalis su nedideliais susijusių vaizdų ar vaizdo įrašų skirtumais.
2022 m. balandį, kai buvo pasiektas aukščiausias visų laikų lygis, 10 000 vienetų BAYC kolekcija galėjo pasigirti daugiau nei 1 448 475 ETH bendra rinkos verte pagal „OpenSea“ duomenis ir 153 ETH apatine kaina pagal „CoinGecko“ duomenis.
Kiekviena iš šių verčių nuo to laiko smuko atitinkamai iki vos 322 930 ETH ir 31,4 ETH. Tai įvyko pamažu blėstant NFT populiarumas per pastaruosius 18 mėnesių.
„MoonPay“ sandoris
2022 m. balandis sutapo su tuo pačiu mėnesiu, kai „MoonPay“ paskelbė apie 87 mln. dolerių investicijų raundą, kuriam vadovavo daugybė įžymybių, įskaitant J. Bieberį, Snoop Dog'ą ir kitus. Tokie reperiai kaip Snoop Dog'as ir Eminemas taip pat dalyvavo reklamuojant ir perkant BAYC.
Kai kurie „Twitter“ skeptikai teigia, kad gali būti ryšys tarp „MoonPay“ lėšų rinkimo ir tuo metu kilusios įžymybių investicijų į NFT bangos.
„Justinui Bieberiui šį NFT padovanojo bendrovė „MoonPay“ kaip reklaminę taktiką, kad galėtų pasinaudoti jo įtaka ir padidintų savo sukčiavimo vertę“, – antradienį tviteryje rašė „Autism Capital“.
Šis mėnuo BAYC turėtojams buvo ypač sunkus – vien per pastarąsias kelias dienas kolekcijos žemutinė kaina nukrito 16 proc. Kartu su tuo labai sumažėjo NFT likvidumas, nes birželį NFT prekybos apimtis smuko 50 proc.