Viską, apie ką kalbėsime šiame straipsnyje, galima padaryti nemokant programuoti (No Code). Šie įrankiai padės automatizuoti pasikartojančias užduotis, pagreitins bendradarbiavimą ir padarys jūsų darbo procesą efektyvesnį.

Automatizuokite nuobodžius ir pasikartojančius darbus su „Integromat“

Integromat
Kiekvienas kasdien darome darbus, kurie nereikalauja daug pastangų ar kritinio mąstymo. Tokios užduotys kaip duomenų perkėlimas, pakartotiniai elektroniniai laiškai nereaguojančiam adresatui ar priminimai kolegoms gali būti nesunkiai automatizuoti be jokių programavimo žinių.

Tai galite padaryti pasinaudoję No Code automatizacijos įrankiais (daugiau apie juos anglų kalba galite paskaityti mūsų gide „What is No Code“). Apie vieną iš jų, „Integromat“, papasakosiu čia.

Bendrai šios kategorijos įrankiai automatizuoja užduotis sukuriant iš anksto nustatytą darbų seką, angliškai vadinamą „workflow“. Ji sukuriama „jeigu šis, tada tas“ principu, dar kitaip vadinamu sąlygine logika. Kai yra įvykdomos nustatytos sąlygos užduočiai išpildyti, įrankis pats įvykdo užprogramuotą darbą.

Teoriją iliustruosiu pavyzdžiu, kaip su tuo tvarkomės mūsų įmonėje „Idea Link“: klientai į mus gali kreiptis užpildę kontakto formą internetiniame puslapyje. Nors pranešimą iš kliento gauname į savo el. pašto dėžutę, jis pasimeta tarp dešimčių laiškų, kuriuos gauname kiekvieną dieną.

Nors laišką gauna tik vienas žmogus, klientui gali atsakyti ir jo kolegos. Su „Integromat“ kliento pranešimą gauname tiesiai į programą, kurią naudojame bendravimui komandoje: „Slack“, „Microsoft Teams“ ar „Discord“.

Šią seką galite suprogramuoti patys, sujungdami „Integromat“, savo kontakto formos programą ir „Slack“ tokia seka: kai užpildoma kontakto forma, „Integromat“ pasiima pranešimo tekstą ir jį nusiunčia žinute į jūsų nustatytą kanalą pokalbių programėlėje. Šiems žingsniams nustatyti nereikia jokių programavimo žinių, užtenka nukopijuoti kelis kodus, kad susijungtų programėlės ir sudėti veiksmų seką vizualiu būdu „Integromat“.

Vien tai leistų sutaupyti dešimt minučių per dieną, palyginus su laiško persiuntimu kolegoms rankiniu būdu.

Kurkite veikiančius programėlių prototipus su „Figma“

Figma
Figma“ geriausia būtų apibūdinti kaip internete pasiekiamą grafinio dizaino programą, kurią galima būtų palyginti su „Adobe Illustrator“. Tačiau „Figma“ lenkia „Illustrator“ vienu svarbiu aspektu – programėlės dizainus, sukurtus „Figma“, ar importuotus iš svetur, toje pačioje vietoje galima paversti į paprastą, bet veikiantį prototipą. Taip pat, ši programa turi nemokamą versiją, tad be jokių investicijų išbandyti ją galite jau šiandien.

Sumaketavę savo būsimos programėlės dizainą, nurodykite, kurie elementai yra mygtukai ir kas turėtų atsitikti ant jų paspaudus, pvz., į kurį programėlės langą jie turėtų nuvesti.

Kaip ir su „Integromat“, tai galite padaryti neparašydami nė vienos eilutės kodo – „Figma“ sukurtas taip, kad būtų prieinamas visiems.

Paprasto, bet veikiančio programėlės prototipo sukūrimą per kelias minutes galite pamatyti čia, „Figmos“ kūrėjų sukurtame trumpame video gide.

Mūsų „No Code“ programavimo paslaugų agentūros klientai „Figma“ prototipus naudoja bendraudami su investuotojais ir potencialiais klientais – tai pats greičiausias būdas turėti „apčiuopiamą“ savo darbo rezultatą ir pažiūrėti, ar jis veikia realiomis sąlygomis.

Pradinio programėlės prototipo kūrimas su „Figma“ vietoje kodo rašymo jums sutaupys daug laiko ir pinigų. Tai, ką anksčiau mėnesį turėdavo daryti programuotojas, per dieną ar dvi galite pasidaryti pats.

Automatizuokite savo pokalbius sukurdami chatbot'ą su „Landbot“

Landbot
Ar į jus socialiniuose tinkluose dažnai kreipiasi žmonės, kurie vis užduoda tokius pačius klausimus? Nebešvaistykite laiko su jais susirašinėdami – leiskite už jus atsakyti pokalbių robotui (ang. chatbot), kurį nesunkiai suprogramuosite su „Landbot“.

Kaip veikia pokalbių robotas? Jis gali atsakyti į iš anksto paruoštus klausimus, jūsų parašytais atsakymais. Žmogus, norintis jums parašyti, socialinio tinklo pokalbio langelyje matys pasirinkimus, kurie yra nustatomi jūsų. Pasirinkimai – dažniausiai užduodami klausimai, tokie kaip „Kokios jūsų darbo valandos?“, 'Koks jūsų adresas?“ ir t.t.

Sudėtingesni pokalbių robotai su dirbtinio intelekto pagalba gali atsakyti ir į klausimus, parašytus laisva forma, žinodami tam tikrą informaciją apie jūsų įmonę. Tačiau kadangi ši technologija dar sąlyginai nauja, šimtu procentų dirbtinio intelekto robotais pasitikėti dar nesiūlau. Tam, kad dirbtinis intelektas pats patikimai galėtų atsakyti į bet kokius klausimus, reikės dar kelis metus palaukti.

Asmeniškai naudoju tokius įrankius kaip Landbot svetainių lankytojams suteikti aiškų, lengvai pasiekiamą būdą susisiekti su įmone ir mažiau įpareigojančią tradicinės kontakto formos (vardas/el. paštas/žinutė) alternatyvą.

Nors žinučių rašymas pats iš savęs neatima daug laiko, tačiau keli klientai, rašantys jums dienos eigoje, blaško ir trukdo koncentruotis į būtinus darbus.

Su pokalbių robotu šiuos pokalbius paprasčiaučiausiai atsifiltruosite, jums patiems reikės atsakyti tik į sudėtingus ir svarbius klausimus. Sutaupysite trisdešimt minučių kasdien, neberašydami tokių žinučių kaip „taip, mes dirbame savaitgaliais“.

Vienu paspaudimu generuokite iliustracijas socialiniams tinklams naudodami „Bannerbear“

Bannerbear
Jeigu savo kasdienėje veikloje jums tenka susidurti su turiniu socialiniams tinklams, turbūt žinote kaip sunku kiekvienąkart galvoti ir nuo nulio kurti dėmesį patraukiančius vizualus.

Suskirstę savo turinį į rubrikas (kaip turbūt jau ir darote), galite gauti praktiškai neribotą kiekį vizualų savo komunikacijos planui užpildyti.

Tam reikės dviejų įrankių: „Airtable“ (šiek tiek išmanesnė Google Sheets alternatyva) ir „Bannerbear“.

Su „Bannerbear“ galite pasidaryti vizualų šablonus, pavyzdžiui, savo industrijos ekspertų citatų šablonus – vientisos spalvos fonas, rėmelis, aktyvios vietos portretui, citatai bei jos autoriaus pavardei.

Sujungę abi platformas tam tikrais kodais (procesas sudaro tiesiog daug „kopijuoti/įklijuoti“ operacijų), turėsite lentelę, kurioje užpildysite citatas, pavardes ir įkelsite portretus, o „Bannerbear“ už jus suklijuos viską į vieną vizualą pagal jūsų sukurtą šabloną. Tokiu būdu galite vienu paspaudimu gauti vaizdinę medžiagą keliems mėnesiams į priekį.

Nemokamai pasibandyti įrankį galite patys, paspaudę čia.

„Bannerbear“ ekvivalentą naudojau palaikyti stabilų komunikacijos srautą viename socialinių tinklų administravimo projekte – kasdieniai vizualai su trumpu patarimu apie soc. tinklų naudojimą rodė panašius rezultatus kaip ir „ranka“ rašyti postai, tačiau pareikalavo daug mažiau laiko.

Sukurkite kelias savo internetinio puslapio versijas A/B testavimui su „Unbounce“

Unbounce
Internetinės svetainės optimizavimas yra kažkas per vidurį tarp meno ir mokslo. Nors viskas paremta bendromis žmogaus psichologijos, spalvų teorijos ir logikos taisyklėmis, kartais sunku suprasti, kodėl lankytojai nemato to, kas svarbu, ar nespaudžia pelytės ten, kur reikia.

Kad šiek tiek palengvėtų tobulos formulės radimo procesas, rinkodaros specialistai naudoja A/B testavimą – atsitiktine tvarka vieniems lankytojams rodoma viena iš dviejų (ar daugiau) svetainės versijų. Taip paprasta patikrinti, ar kuris nors pakeitimas turi teigiamą, ar neigiamą rezultatą.

Su „Unbounce“ šituo metodu galite pasinaudoti ir patys – be jokių programavimo žinių. Na gerai, jums reikės žinoti, kur savo svetainėje įklijuoti specialų kodą, kad „Unbounce“ pradėtų veikti, bet viskuo kitu šis įrankis pasirūpins pats. Nors mokykloje visa širdimi nekenčiau programavimo, ši operacija man nesukėlė daug neigiamų emocijų, tad tikiu, jog pavyks ir jums.

Vizualiu puslapio redagavimo įrankiu nesunku sudėlioti kelias savo svetainės versijas ir jas testuoti. Taip pat „Unbounce“ turi ir slaptą ginklą – įrankyje yra dirbtinio intelekto asistentas, kuris remdamasis tikrais duomenimis gali nuspėti, kuri jūsų antraštė iššauks daugiau paspaudimų, kuri spalva labiau patrauks dėmesį.

Kaip šis įrankis veikia, galite nemokamai pamatyti čia.

Su „Unbounce“ A/B testavimą atliksite greitai, rezultatus matysite aiškiai ir patys galėsite tobulinti savo internetinę svetainę, nereikės kreiptis į programuotoją ar dizainerį, kas sutaupys ir laiko, ir pinigų.

Šiame straipsnyje aptariau 5 skirtingus „No Code“ įrankius – programas, leidžiančias apie programavimą nieko neišmanantiems naudotojams daryti dalykus, kurie be programuotojo komandoje buvo paprasčiausiai neįmanomi prieš dešimt metų. Išbandykite bent vieną jų ir pasidalinkite patirtimi – lauksime įspūdžių!

Kasparas Simonas Kučinskas yra Augimo ir projektų vadovas „No Code“ programavimo agentūroje „Idea Link“ ir Vyriausiasis projektų vadovas „No Code“ naujienų, apžvalgų ir edukacijos svetainėje CodeorNoCode.com. Kasparas ankstyvame amžiuje prisiekė niekada nesimokyti programavimo sintaksės, todėl dabar straipsnių pagalba edukuoja žmones, kaip galima gyventi be jos.
Kasparas Simonas Kučinskas