Naujas darbo pasiūlymas kelis kartus per mėnesį

„Savo ir partnerių įmonėse dirbančių IT specialistų paklausėme, kaip dažnai jie sulaukia darbo pasiūlymų iš kitų bendrovių ar atrankos specialistų. Nujautėme, kad tai jau yra tapę jų kasdienybe, tačiau rezultatai ir mastas nustebino, – teigia „Adeo Web“ personalo vadovė Akvilė Lipnickė. – Maždaug kas antras darbuotojas nauju darbu yra viliojamas praktiškai kiekvieną savaitę, o dar beveik 30 proc. apklaustųjų sako tokio pasiūlymo sulaukiantys bent kartą per mėnesį.“

Anot A. Lipnickės, matant tokį intensyvumą, reikėtų jautriau ir atsargiau bendrauti su potencialiais kandidatais. Apklausa rodo, kad dauguma IT sferoje dirbančių žmonių dažniausiai įsiklauso į per „Linkedin“ platformą gaunamus pasiūlymus. Vieni jų sako reaguojantys tik išskirtiniais atvejais, kai sudomina minima įmonė ar siūloma pozicija, kiti – visada skaito žinutes, kad nepraleistų gerų progų.

Maždaug trečdalis apklaustųjų teigia iš karto atsisakantys gaunamų kvietimų į darbo pokalbius, nes tiesiog neieško naujų profesinių galimybių.

„Adeo Web“ personalo vadovė Akvilė Lipnickė.

Turi pastabų dėl bendravimo normų

Personalo ekspertės teigimu, ne mažiau svarbus yra ir bendravimo būdas, kurį pasirenka atrankos specialistai.

„Mes ir patys naudojame šią platformą ieškodami naujų komandos narių. Tačiau kolegoms, kurie dirba su atrankomis ir talentų pritraukimu, patarčiau į viską pažiūrėti IT darbuotojų akimis. Dažnas jų pasakoja, kad tuose susirašinėjimuose ir vilionėse pastebi pernelyg įkyrų bendravimą ir pasigenda elementaraus mandagumo – pavyzdžiui, padėkos už atsakymą, pasisveikinimo ar atsisveikinimo ir pan. Taip pat visiems labai svarbus grįžtamasis ryšys, tiek dėl atliktų užduočių, tiek dėl atrankos proceso. Jei užtrunkate su sprendimu, informuokite kandidatus, nepalikite jų nežinioje spėlioti“, – dalinasi A. Lipnickė.

Tuo metu technologijų vadovu dirbantis Vaidas Mikalauskas pastebi, kad personalo specialistai, siūlydami naujas pozicijas, nepakankamai pasidomi konkrečiu žmogumi, jo turima patirtimi arba stokoja IT procesų išmanymo.

„Iš savo kolegų vis girdžiu istorijas apie supainiotus vardus, nes žinutės siunčiamos tiesiog kopijuojant tą patį tekstą daugeliui kandidatų. Taip pat būna, kad siūlo tokias pozicijas, kurios nesusijusios su konkretaus darbuotojo turima kompetencija ir sritimi, kurioje jis dirba. O kurioziškiausiu nutikimu pasidalino vienas mūsų komandoje dirbančių programuotojų. Jis darbo pasiūlymo sulaukė apsilankęs poliklinikoje. Gydytojos vyras kaip tik ieškojo IT darbuotojų, todėl ji nepraleido progos ir pasiūlė savo pacientui pasikalbėti apie tai“, – pasakoja V. Mikalauskas.

„Adeo Web“ technologijų vadovas Vaidas Mikalauskas

Siūlo nepamiršti savo ir įmonės įvaizdžio

IT specialistai pasakoja vis dažniau pastebintys, kad bandant juos pasiekti braunamasi ir į asmeninę erdvę. Tai įvardija kaip vieną labiausiai erzinančių tendencijų. Pavyzdžiui, atrankų darbuotojai sužino asmeninius telefonus, skambina ir klausinėja, kodėl neatrašo į internetu gautus darbo pasiūlymus ar kvietimus susitikti, nepriima neigiamo atsakymo arba bando papildomai pasiekti privačiomis žinutėmis per „Facebook“ ir pan.

„Daug nepasitenkinimo sulaukia ir tokios istorijos, kai personalo specialistai patys nepasirodo darbo pokalbiuose arba pradingsta kuriame nors atrankos etape, nepaaiškinę situacijos ir tolesnių procesų. Tačiau yra ir tokių nutikimų, kai vėliau, turėdami kitą pasiūlymą, jie vėl sugrįžta ir kviečia dalyvauti atrankose lyg nieko nebūtų įvykę“, – sako „Adeo Web“ Technologijų vadovas.

A. Lipnickės teigimu, visi šie dalykai daro neigiamą įspūdį ne tik apie personalo atrankos specialistus apskritai, bet ir gali pakenkti įmonės, kuriai ieškoma darbuotojų, reputacijai.

„Mandagumas, korektiškas bendravimas, pagarba žmogaus laikui, išankstinis pasidomėjimas jo profesiniu bagažu – tai turi būti pagrindiniai atrankos darbuotojų principai. Natūralu, kad nuolat trūkstant darbuotojų, šis darbas nėra pats lengviausias, o su tais pačiais žmonėmis gali tekti susitikti ne kartą, todėl rūpintis tiek savo kaip specialisto, tiek įmonės, kuriai atstovauji, įvaizdžiu yra itin svarbu“, – priduria A. Lipnickė.

Kolegoms ji pataria nebijoti kartas nuo karto tiesiog pasikalbėti su jau dirbančiais įmonėje IT specialistais, aptarti labiausiai juos erzinančius dalykus, kad vėliau būtų galima išvengti nemalonių situacijų kalbantis su potencialiais kandidatais.

„Vis dar pasitaiko, kad atrankų specialistai, norėdami pritraukti darbuotojus, naudoja šablonines frazes ir kuria tokį įmonės įvaizdį, kuris neatitinka realybės. Tai labai greitai išryškėja, to griežtai nerekomenduoju. Geriau pagalvokite, kaip darbo pasiūlymą suasmeninti, kas būtų svarbu konkrečiam kandidatui, galbūt rasite būdą, kaip galėtumėte prisidėti prie jo augimo ir tobulėjimo“, – priduria personalo specialistė.