Verslo idėja – asmeninės problemos sprendimas
K. Basevičius pasakoja, kad startuolio „Startuper’s Smoothies“ įkūrimo metu mokėsi ISM Vadybos ir ekonomikos universitete. Tada ir suprato, kad retai susimąsto apie savo mitybą, kuri toli gražu nebuvo ideali.
„2013 m. atvykau studijuoti į Vilnių. Didelę dienos dalį praleisdavau mokydamasis ar užsiimdamas kitomis veiklomis ir neturėdavau daug laiko pavalgyti. Valgymui skirdavau gal tik 10 minučių, o tai tikrai nėra geras įprotis. Tada supratau, kad rinkoje beveik nėra sveikų produktų, kurie būtų sotūs ir naudingi organizmui, bet nereikėtų jų gaminti. Būtent todėl nusprendžiau, kad reikia papildyti šią nišą“, – aiškina startuolio vadovas.
Šią verslo idėją jis papasakojo savo kursiokui Lukui Laurinavičiui, kuris taip pat domėjosi sveika gyvensena, tad jų vertybės sutapo. Taip pat nuo mažens abu vyrai domėjosi verslumu ir dalyvavo įvairiuose projektuose.
„Nusprendėme imtis šios idėjos. Gavome paramą moksliniams tyrimams, todėl kreipėmės į Kauno technologijos universiteto Maisto institutą, kad mums skirtų specialistų ir laboratoriją kūrybai užsiiimti. Tokį kelią pasirinkome, kai pradėjome bendrauti su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) verslumo projekto kuratoriais, kurie padėjo susigaudyti rinkoje. Teko susidurti su labai nauja maisto produktų kūrimo ir gamybos niša, ir universitetas to nemoko. Džiaugiamės, kad atsirado specialistų, kurie mums talkino, dalijosi patarimais ir padėjo nueiti šį kelią“, – pabrėžia K. Basevičius.
Padėjo ir ES parama, ir privatus asmuo
Jis teigia, kad jiedu yra pirmieji Europoje, pristatę tokį funkcinį maisto produktą.
„Įgyvendindami Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą projektą, pirmuosius žingsnius žengėme atlikdami rinkos analizę, daugybę bandymų, sukūrėme virš 150 skirtingų skonio ir receptūros kombinacijų, atlikome jų testavimus. Visa tai atlikome su patyrusiais mokslininkais ir mitybos specialistais. Tai buvo ilgas ir kantrybės reikalaujantis etapas. Žaliavas rinkomės net iš 10 skirtingų pasaulio šalių. Reikėjo sukurti technologiją, kuri leistų ekologiškam produktui natūraliai išgauti ilgą galiojimo laiką (daugiau nei 18 mėn)“, – dėsto pašnekovas.
Anot K. Basevičiaus, produktui sukurti reikėjo apie 100 tūkst. eurų, ir tiek pat pradėti komercinę gamybą.
„Verslui skyrėme dalį savų lėšų, ir pasinaudojome ES parama, bendradarbiaudami su mokslo institucijomis. Po kelių straipsnių spaudoje netikėtai sulaukėme investuotojo pasiūlymo skirti lėšų mūsų verslui, nors jų net neieškojome. Tada supratome, kad esame potencialus startuolis. Vis dėlto pirmųjų investuotojų pasiūlymo nepriėmėme ir pradėjome ieškoti investuotojų patys. Svarbiausia buvo tai, kad sutaptų mūsų vertybės. Galiausiai radome investuotoją – tai buvo privatus asmuo Regimantas Buožius, investavęs 300 tūkst. eurų“, – teigia startuolio vadovas.
Kartu su mokslininkais sukūrė sveiką produktą
Pasak K. Basevičiaus, jų kuriamas produktas – lengvai prieinami ir vartojami vaisių užkandžiai, dar vadinami glotnučiais, kurių receptai kurti kartu su mokslininkais. Glotnučių gamybai nebuvo pasirinktas lengviausias kelias – 72 jonizuotų mineralų derinys atkeliauja iš tolimojo Didžiojo druskos ežero Jutoje, JAV.
„Tai sveiki užkandžiai, gaminami iš daug maistinių medžiagų turinčių ingredientų, kuriuose natūraliai yra daug vitaminų, mineralų ir kitų elementų. Šie valgymui paruošti užkandžiai gali palengvinti sveikos mitybos rutiną, kadangi vienoje pakuotėje yra daug prebiotikų, baltymų ir mineralų, o sotumo jausmas išlieka net 3 valandas.
Šiuos glotnučius siūloma vartoti vaikams, profesionaliams sportininkams, biurų darbuotojams, pradedantiesiems verslininkams, senjorams, po operacijų sveikstantiems žmonėms“, – vardija pašnekovas.
Ateityje svajoja „kelti sparnus“ į JAV
K. Basevičius teigia, kad Lietuvoje startuolis jau yra pakankamai žinomas, tačiau vis dar plečia partnerių tinklą.
„Investavimo lėšos skiriamos prekės ženklo žinomumui Lietuvoje ir Vokietijoje didinti, komandai stiprinti ir ieškoti naujų skonių funkciniam maistui kurti. Labiausiai orientuojamės į prekybos centrus ir vaistines, taip pat renginius ir vietas, kur renkasi aktyvūs žmonės. Nemažai produktų parduodame ir elektroninėje parduotuvėje“, – teigia jis.
Anot startuolio vadovo, jau po pirmojo dalyvavimo maisto produktų parodoje „Anuga“ jie grįžo radę ne vieną užsakovą, o tai džiugina.
„Šiuo metu prioritetinės šalys yra Lietuva ir Vokietija. Kitais metais tikimės gauti Maisto ir vaistų administracijos (FDA) patvirtinimą ir „kelti sparnus“ į JAV. Labai norime „pasitestuoti“ šią rinką ir sužinoti ten gyvenančių žmonių lūkesčius“, – tikisi K. Basevičius.