7 iš 10 apklaustųjų startuolius apibūdina kaip įmonę, turinčią originalią ar drąsią verslo idėją ir potencialą greitai augti užsienio rinkose, daugėja taip manančių moterų. Mažėja įsitikinusių, kad startuolių tikslas yra tik išvystyti verslą ir jį parduoti investuotojams, skelbiama asociacijos pranešime spaudai.
„Startuolio įvaizdis Lietuvoje – ribotas. Apklaustieji startuolius sieja su nauja veikla ir pradžia (30 proc.), jaunu verslu arba verslininku (12 proc.). Tačiau startuoliai, visų pirma, yra aukštos pridėtinės vertės sektoriuje veikiančios įmonės, kuriančios inovatyvius technologinius produktus ir turinčios itin didelį augimo potencialą. Būtent pasirinktas sektorius ir kuriamos visame pasaulyje konkurencingos paslaugos suteikia galimybes startuoliams plėstis ir tapti sėkmingais“, – sako asociacijos „Unicorns Lithuania“ vadovė Inga Langaitė.
„Unicorns Lithuania“ duomenimis, Lietuvoje aktyviai veikia kiek daugiau nei 700 startuolių, dauguma – interneto programinės įrangos ir paslaugų (Internet software & services), finansinių technologijų (fintech) ir el. prekybos, dirbtinio intelekto bei sveikatingumo srityse.
Per pastaruosius dvejus metus startuolių į Lietuvos biudžetą sumokėtų mokesčių suma augo dvigubai, ketvirtadaliu didėjo ir startuolių darbuotojų skaičius. Šiandien startuoliuose dirba beveik 16 tūkst. Lietuvos gyventojų, vidutinis atlyginimas atlyginimas viršija 3 tūkst. eurų.
„Nepaisant įtemptos geopolitinės aplinkos ir ekonominės situacijos, talentų trūkumas startuoliuose išlieka labai aktualus. Iššūkių pritraukti investicijas ir kapitalą yra, tačiau dauguma pelningai šiandien dirbančių Lietuvos startuolių toliau planuoja stabilų komandos augimą, dažniausiai ieško patyrusių IT, rinkodaros, inžinierijos, partnerysčių, pardavimų ar klientų aptarnavimo specialistų bei vadovų“, – sako I. Langaitė.
Net 77 proc. apklaustųjų studijas baigiančiam savo giminaičiui rekomenduotų arba greičiau rekomenduotų dirbti startuolyje. 6 iš 10 Lietuvos gyventojų rekomenduotų pasirinkti informacinių technologijų studijas ir tai sieja su sėkminga bei materialiai užtikrinta karjera.
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą šių metų liepą „Unicorns Lithuania“ užsakymu atliko „Spinter“ rinkos tyrimai. Iš viso apklausta 1013 gyventojų nuo 18 iki 75 m. amžiaus.
Asociacija „Unicorns Lithuania“ vienija daugiau nei 60 Lietuvos startuolių. Narių gretose – „Vinted“, „Tesonet“, „KiloHealth“, „Hostinger“, „Bored Panda“, „Omnisend“, „Tech zity“, „PVcase“, „Trafi“, „TransferGo“, „Whatagraph“, „Litilit“, „Oxylabs“, „Surfshark“ ir „Furniture1“.