Trūksta žinių, kaip valdyti ir suvaldyti savo asmeninį prekės ženklą šiandien, kaip jį tinkamai išnaudoti ir savo darbinėje veikloje. Ir net jei atrodo, kad nieko nedarote, savo asmeninį prekės ženklą kuriate kasdien kitiems, kartais darydami tai sąmoningai, kartais perdėm chaotiškai. Ir tai yra ne tik Jūsų fizinė išvaizda, apranga, kompetencijos ar talentai: tai yra ir Jūsų asmenybė, elgsena, Jūsų aktyvumas, tai yra tai, „ką žmonės apie Jus kalba, kai uždarote duris“ – taip yra pasakęs „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas. Vis svarbesniu faktoriumi versle tampant atvirumui ir skaidrumui, nuoseklus ir tikslingas asmeninio prekės ženklo valdymas Jūsų verslui duoda realią naudą.
Tinkamas atstovavimas kompanijai ar prekės ženklui internete. Vadovo (angl. CEO) ar jo komandą vis dažniau guglina būsimi darbuotojai, verslo partneriai, investuotojai ar žurnalistai, ne tik ieškodami „small talk“ temų būsimam pokalbiui ar siekdami suprasti, „su kuo turi reikalą“, kaip atrodo būsimasis pašnekovas, bet ir norėdami priimti galutinius sprendimus, pvz., 70 proc. verslo klientų galutinį sprendimą priima peržvelgę informaciją internete, o 42 proc. įtakos turi ir CEO reputacija. Ir išties nustembi, jei internetinėje erdvėje neįmanoma rasti įmonių vadovų ar vadovų komandos narių, arba aptinki tai, ko nesitikėjai išvysti, tai, kas išties nedera su atstovaujamo prekės ženklo skleidžiama žinute ar įmonės kultūra.
CEO aktyvumas socialinėje medijoje didina žinomumą ir stiprina prekės ženklą. Iš šiandieninio CEO tikimasi daug, aktyvumo socialinėje medijoje – taip pat. Nors Reputationmanagement.com teigia, kad šiandien tik 1 iš 5 aukščiausio lygio vadovų turi socialinės medijos profilį, prognozuojama, kad vis daugiau bendrauti čia, socialinėje medijoje, vadovams taps norma. Ir kalba eina apie tikrąjį, žmogiškąjį AŠ. Nes žmonėms rūpi, kas stovi už prekės ženklų, kokia komanda, koks vadovas, koks jis žmogus. 82 proc. žmonių labiau pasitiki kompanija, kurios vadovai yra aktyvūs socialinėje medijoje. Dar daugiau, vadovai, kurie praveria savo verslo virtuvės duris, nuosekliai pasakodami istoriją, dalindamiesi pasiekimais, klystkeliais ar įžvalgomis, šiandien laimi. Jie turi daug daugiau sekėjų socialiniuose tinkluose nei jų valdomų kompanijų prekės ženklai.
Pavyzdžiui, vieną kontraversiškiausių verslo atstovų Eloną Muską „Twitter“ paskyroje seka 25,6 mln. žmonių, kai „Tesla“ tame pačiame tinkle tegali pasigirti vos 3,6 mln. gerbėjų. Bilas Geitsas „Linkedin“ socialiniame tinkle turi 19,8 mln. gerbėjų, tuo tarpu „Microsoft“ čia seka tik 7,1 mln. žmonių. Nepaisant kai kurių faktorių, atotrūkis tarp asmeninio ir prekės ženklų profilių išties milžiniškas. Ir tokių pavyzdžių yra ne vienas.
Tikslinga CEO veikla pritraukia talentus. Teigiama, kad apie 40 proc. darbo jėgos 2020 m. dirbs laisvai samdomą darbą (angl. freelance). Tai reiškia, kad būsimų darbuotojų sėkmė priklausys ir nuo jų asmeninio prekės ženklo svarbos: kaip išsiskirti iš minios, kaip būti žinomam savo industrijoje ir ne tik joje? Prognozuojama, kad artimiausiu metu darbo pokalbis prasidės taip: „Peržvelgiau Tave internete, įspūdinga“. Ir tai turėsite sakyti Jūs, bet tik būdami aktyvūs patys ar Jūsų komanda turėsite galimybę pastebėti, atrasti talentus, įvertinti ne tik jų patirtį ar asmenybę, bet ir kultūrinį atitikimą įmonei. Jei patys „negyvensite“ internetinėje erdvėje, tokių potencialių darbuotojų ir Jūsų trajektorijos bus tiesiog skirtingos.
Galimybė formuoti viešąją nuomonę. Socialinė medija atvėrė galimybes kalbėti viešai, dalintis savo įžvalgomis, pateikti nuomonę, kas ypač patogu krizinės komunikacijos situacijose. Iškilęs terminas „Vadovas įžymybė“ (angl. „CEO celebrity“) labai aiškiai apeliuoja į tiesioginę tokio tipo vadovo naudą įmonei – geresnis kompanijos įvaizdis, darantis įtaką akcijų kainai, investuotojų ar talentų pritraukimui. Dalyvavimas konferencijose, dalinimasis ekspertinėmis įžvalgomis tam tikrose industrijose gali tapti ir konkurenciniu pranašumu arba atverti naujas verslo galimybes. Ir nors rizikų su viešumu ateina nemažai, šiandienio CEO gebėjimas nuolat būti matomam tiek „offline“, tiek ir „online“ įmonei duoda daugiau naudos.
Didėjantis kokybiškų kontaktų kiekis. Akivaizdu, kad šiandien kryptingai ir nuosekliai dirbant su savo asmeniniu prekės ženklu, naudingų ryšių tinklas plečiasi savaime. Atsiranda ne tik kiekybinis, bet ir kokybinis pokytis, kai gali pradėti rinktis, su kuo nori dirbti. Ir tai apima ne tik partnerius ar investuotojus, bet ir artimiausios aplinkos žmones. Tai ypač išryškėja, kai reikia burti kuriančias komandas. Ir nors šiandien intensyviausias poreikis ateina iš dirbančiųjų su užsienio rinkomis, asmeninio prekės ženklo efektą jau matuojasi ir tie, kurių profesija ypač priklauso nuo kontaktų kiekio ir stiprių ryšių.
Ar išnaudosime šį konkurencinį pranašumą, priklauso tik nuo mūsų pačių, bet akivaizdu, kad tie, kas tikslingai naudojasi asmeninio prekės ženklo efektu jau šiandien laimi. Tai tampa varomąja jėga, stumiančia iš komforto zonos. Nes talento, meilės savo veiklai jau nebegana.