Verslo akademija – kas tai per formatas ir ko jame siekia verslo atstovai? Be to, neseniai įvyko ir visiškai naujo formato renginys – kontaktų sesija. Kam jis buvo skirtas?

Verslo akademija rengiama trečius metus, per ankstesnius projektus pastebėjome, kad labiausiai dalyviai ir net patys mentoriai vertina tarp skirtingų verslų užsimezgantį ryšį. Kasmet po projekto gimsta bent kelios partnerystės tarp projekte dalyvaujančių smulkiųjų verslų bei jų mentorių, kurie atstovauja didesnius verslus.

Galimybę užmegzti naudingų kontaktų daugelis dalyvių įvardija kaip vieną iš didžiausių naudų. Tačiau į programą kasmet pakviečiame tik 10 dalyvių, nors atrankoje šiemet dalyvavo net 600 pretendentų. Taigi, kontaktų sesijos idėja gimė iš „Swedbank“ noro puoselėti verslų bendradarbiavimą ir suteikti galimybę projekte kad ir trumpai sudalyvauti visiems juo susidomėjusiems verslininkams.

Kontaktų sesijoje bankas skatino kontaktų užmezgimą tarp visų segmentų savo verslo klientų, tiesa? Kaip tai vyko?

Mūsų siekis dalintis išskirtiniu turiniu su Verslo akademijos dalyviais, atliepiant smulkiųjų verslų problematiką, pasitelkiant papildomas žinias ir kompetencijas spręsti iššūkius bei padėti verslams augti. Jau projekto pradžioje užsiminėme, kad tinklaveika – tarpusavio ryšių kūrimas, kontaktų užmezgimas [angl. networking, aut. past.] – kuria vertę ir vienu pirmųjų pranešimų dalinomės instrukcijomis, kaip tai taikyti praktikoje.

Projektui baigiantis įgyvendinome idėją platesniame klientų rate – pakvietėme visus norinčius prisijungti, pasiklausyti išskirtinio turinio bei susipažinti, prisistatyti ir pristatyti savo veiklas, užmegzti kontaktus su patyrusiais konsultantais, verslų vadovais, pasidalinti kylančiais iššūkiais ir padiskutuoti apie galimus sprendimus.

Eglė Lapkutė-Juozaitienė

Kalbant apie tinklaveikos arba net Lietuvoje dažnai vartojamo angliško termino networking svarbą vystant verslą, kaip galvojate, kuo jis labiausiai pasitarnauja stambesniam verslui ir kuo svarbus smulkiam? Kokios pagrindinės naudos?

Ryšiai svarbūs visuose gyvenimo etapuose tiek asmeniškai, tiek profesinėje veikloje, nes tai tinkamu laiku tinkamoje vietoje gali atverti duris, langą, padėti rasti sprendimą iš keblios situacijos arba padėti pasiekti rezultatą, pranokstantį lūkesčius.

Iš ankstesnių laikų likęs gajus posakis „švogerių kraštas“ šiuo metu įgauna naują atspalvį, kai tie ryšiai įgalina rasti tvaresnius sprendimus, augimo spurto formulę, įvairias rezultatyvias bendradarbiavimo formas. Taigi ir didžiųjų bei smulkiųjų verslų bendravimas, dalijimasis patirtimi augina, atveria naujas perspektyvas, gimdo inovatyvias idėjas, o tai kuria pridėtinę vertę verslams ir mūsų šaliai.

Šiais laikais gana populiarūs įvairūs tinklaveikos kūrimo formatai – nuo specialių programėlių naudojimo renginių metu iki verslo pusryčių bendruomenėse, renginių, o ir šiaip kasdienėse situacijose susipažįstant verslo atstovams kad ir sporto klube. Kaip galvojate, kokiomis aplinkybėmis ir būdais megzti verslo pažintis ir rinkti šio pobūdžio kontaktus yra paprasčiausia ir efektyviausia? Koks formatas labiausiai „prigijęs“ Lietuvoje, atsižvelgiant ir į mūsų kaip tautos savybes?

Taip, networkinimo formų yra įvairių – tiek renginiai, įvairūs klubai, tiek bendri pomėgiai ir hobiai, konferencijos ir pan. Kiekvienam tas būdas skirtingas ir visi jį randame sau parankų, svarbu bandyti ir ieškoti aplinkos, žmonių, kurie įkvepia vienokiam ar kitokiam pokyčiui.

Swedbank tinklaveikos kūrimo renginys

Renginių, o ypač verslo, srityje dirbu virš 10 metų ir matau transformaciją – anksčiau situacijas susipažinimui verslo renginiuose reikėdavo kurti dirbtinai, o dabar tai tampa savaime suprantama kiekvieno dalyvio integracija. Svarbu nesitikėti rezultato „čia ir dabar“ – kartais sutiktas žmogus, išgirsta mintis „surezonuoja“ atitinkamoje situacijoje, bet tam reikia kaupti tą kontaktų, žmonių ir idėjų bagažą, nuolat treniruotis.

Nuo intensyvaus pažinčių rato plėtimo kai kuriuos verslo atstovus gali sulaikyti tam tikra konkurencijos, idėjų pasisavinimo ar pan. baimė. Jausmas, tarsi atsiskyrus ir vienam yra „saugiau“. Ką pasakytumėte tokiems verslininkams, tokį požiūrį propaguojantiems žmonėms? Ar yra kažkokių grėsmių, susijusių su tinklaveika, neteisingu pažinčių ir kontaktų panaudojimu?

Džiaugiuosi, jog šių dienų verslas vis pozityviau žiūri į bendradarbiavimą, o aš savo praktikoje taip pat esu mačiusi daug pavyzdžių, kaip atviri, skaidrūs ir sprendimų ieškantys verslai pasiekia geresnius rezultatus, yra vertinami rinkoje.

Žinoma, jūsų įvardinamos grėsmių rizikos lieka, tačiau „saugantis“ toks verslas lygiai taip pat atriboja save nuo galimybių, apie kurias kalbame networkinimo ir bendradarbiavimo kontekste.

Na ir pabaigai, pasidalinkite esminiais patarimais verslo atstovams, kurie nori pradėti tinklaveikos kelią, tačiau nežino, kaip pradėti, ko imtis, kur eiti.

Svarbiausia – atvirumas ir proaktyvumas. Žinoma, vienas iš populiariausių įrankių profesiniams kontaktams yra Linkedin, bet asmeninis ir gyvas bendravimas visada turi pranašumą. Ieškokite renginių, būkite juose aktyvūs, gilinkite žinias savo srityje, mokykitės naujų dalykų, nebijokite asmeninėse veiklose, laisvalaikiu pakalbinti žmonių apie jų veiklos sritis. Taip gimsta ryšiai, įgalinantys augti bei kurti pridėtinę vertę tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)