Marketingo konferencijos „LiMA Day Lietuva’23: mutacijos“ svečius jis pasveikino atvykus į vidutinybių erą: „Noriu parodyti ir papasakoti, kaip įnirtingai įsipatoginame į vidutinybę. Ir galbūt sukuriame kontekstą lengvam išsišokimui?“
Reitingas – visagalis
T. Ramanausko įsitikinimu, vidutinybė iš esmės yra antiemocija – tarsi tarpinė būsena to, ką jaučiame, ir to, kuo bjaurimės. Jei reikėtų apibūdinti vienu žodžiu, arčiausiai būtų žiovulys. „Ne labai maloni būsena, ypač kaip kalbame apie brandus ir auditorijas“, – konstatavo pranešėjas.
Jo pastebėjimu, gyvename anoniminio vidurkio terore: Google Reviews, TripAdvisor, IMDb, Rotten Tomatoes, Booking.com, Facebook, Amazon reitingai yra anoniminiai ir beveidžiai. Nežinoma, kas juos rašo. „Galime pažiūrėti vardus ir pseudoanketas, bet iš esmės tas 4,4 įvertinimas yra neaiškių žmonių spiečiaus vidurkis. Bet jis kažkodėl mums daro įspūdį ir net giduoja mūsų pasirinkimus. Tai byloja, kad autoritetas nėra svarbu. Svarbu – kiekis ir jo vidurkis. Jei daugybė sako, vadinasi, daugybė neklysta“, – samprotavo T. Ramanauskas.
Paradoksas: kuo smarkiau pasitikima vidurkiu, tuo mažiau – ekspertais: „Tyrimų duomenimis, amerikiečių pasitikėjimas mokslininkais per pastaruosius pora metų susitraukė 10 proc., nors nepasitikėti mokslininkais ir ekspertais, sakyčiau, yra gana keistas užsiėmimas.“