Feisbuko naujų partnerysčių vadovė Campbell Brown šią savaitę vykusiame medijų profesionalams skirtame renginyje Niujorke užsiminė apie tai, kad feisbukas svarsto leisti leidėjams pasiūlyti galimybę riboti skaitytojų vartotojų priėjimą prie per „Instant Articles“ skelbiamo turinio, jei jie nėra jo užsiprenumeravę iš konkretaus leidėjo. Portalo „Advertising Age“ šaltinių teigimu, planuojama, kad tokiame turinyje leidėjams taip pat bus sudaryta galimybė rodyti reklamas.
Teigiama, kad „Instant Articles“ vartotojų srautą išaugina tarp 20-50 proc. Vartotojams tai patogu, nes informacija užsikrauna greičiau, nereikia vaikščioti po skirtingus tinklapius. „Vartotojams tai labai patogu ir jie mėgsta šį formatą, tačiau problema yra neadekvatus monetizavimas“, - sakė leidėjų atstovas.
Kai kurie leidėjai nusprendė apskritai pasitraukti iš „Instant Articles“, tačiau rinkoje sklando kalbos, kad priėmę tokį sprendimą jau ruošiasi persigalvoti, nes pamatė smarkų srauto iš socialinių tinklų kritimą. Feisbukas netgi pristatė naujus įrankius, kurie leidžia palyginti, kaip sekasi straipsniams, rodomiems įprastai ir per „Instant Articles“, kad pabrėžtų šios funkcijos naudą ir įtikintų leidėjus toliau dalyvauti.
Dalis leidėjų, kaip „The New York Times“ ir „Washington Post“ ieško alternatyvų, ir bando koncentruotis ne tik į socialinius tinklus, bet siekia grąžinti vertę žurnalistikai ir įtikinti vartotojus, kad pas juos verta lankytis ir net už tai mokėti. Tai padaryti bandoma kuriant ne tik kokybišką turinį, bet ir kuo patogesnius atsiskaitymo įrankius.
Reaguodami į augantį susirūpinimą ir leidėjų bandymą pasipriešinti vis stiprėjančiam feisbukui, jo atstovai renginyje pranešė apie planus kurti mokamos prenumeratos įrankius. Detalės vis dar yra neskelbiamos, bet teigiama, kad leidėjai galės kontroliuoti santykius su skaitytojais, gaus su tuo susijusius duomenis, bet leidėjai turės leisti skaityti bent 10 straipsnių nemokamai. Kaip bus siūloma įgyvendinti apmokėjimą, kol kas nepranešama.