Kokios komunikacijos žmonės tikisi?

1. Greitos (immediate). Vartotojai visko nori čia ir dabar. Didžioji dalis jų patirčių persikėlusios į telefonus, todėl vyksta laukiant eilėje, prie perėjos ar nuobodžiame susitikime. 30% pirkimų daromi telefonu. Privalome būti operatyvūs, patogūs ir pilnai pritaikyti mobiliems įrenginiams.

2. Išraiškingos (expressive). Turinys privalo būti vizualus. Žmonių smegenys sukurtos įsisavinti vaizdinį, o ne tekstinį turinį. Jį suprantame ne tik sparčiau, net ir daug giliau, įvairesniais aspektais, susiejame su prisiminimais, emocijomis. Todėl „Facebook” ne tik skatina kiekvieną žinutę iliustruoti kuo kokybiškesnėmis iliustracijomis, nuotraukomis ar video, bet ir į „Messenger” susirašinėjimų programėlę diegia įvairias emocijų piktogramas ir animacijas.

3. Jaudinančios, įtraukiančios (immersive).
Vartotojas nenori būti tik stebėtojas. Jis nori tyrinėti, turėti kontrolę, kuo labiau pajusti mūsų perduodamą žinią ar emociją. Todėl „Facebook” kuria virtualios realybės funkcijas. Ne tik sudėtingas, reikalaujančias laiko ir pastangų (kaip virtualios realybės akiniai, kuriuos reikia įjungti, užsidėti), bet ir paprastas, patiriamas naujienų sraute – kai 360° nuotraukas ar video galime apžiūrėti sukiodami savo telefoną.

Telefono ekranas – didesnis už televizorių

Na, ne tiesiogiai. Vartotojas didelį TV ar stacionaraus kompiuterio ekraną stebi iš toli. Todėl mūsų smegenys jį vistiek suvokia kaip mažą. Telefoną, tuo tarpu, laikome arti savęs ir todėl net mažame jo ekrane įžiūrime smulkias detales ir suvokiame kaip didelį. Dėl artimesnio atstumo, telefonas leidžia daug labiau į jį susikoncentruoti. TV ekraną matome su daugybe konteksto – namų aplinka, šuniukais, kačiukais ir kitais dėmesio prašytojais. Įsijautę į telefoną, aplinkos beveik nebematome ir jame rodomą turinį suvartojame daug kokybiškiau.

„Facebook” ambicijos

Feisbukas papasakojo ir apie savo planus. Taigi artimiausius trejus metus daugiausiai dėmesio bus skiriama dabar egzistuojančiai „Facebook” bendruomenei. Per ateinančius penkerius – inovatyvioms paslaugoms. Dauguma jų bus tos, kurias mes jau žinome – „Instagram”, „WhatsApp”, „Facebook Groups”, „Facebook Events” ir t.t. Žinoma, jos visos pasiliks svarbia „Facebook” dalimi, tačiau po kelerių metų turėtume tikėtis daugiau dėmesio joms. Ir ilgasis, 10-ies metų planas – vystyti fundamentalius pokyčius pasaulyje lemsiančias technologijas. Tokias kaip Internet.org iniciatyvą suteikti interneto prieigą mažai technologiškai išsivysčiusiuose regionuose ir virtualiosios bei papildytos realybių tobulinimui.

Ką galime pasiimti iš šio pranešimo dabar pat? Ogi dar kartą peržiūrėti savo reklamose ir komunikacijoje naudojamus paveikslus. Pasirūpinti, kad jie būtų dar aiškesni, emocingesni, pasakojantys istoriją. Peržiūrėti biudžetą ir galbūt dalį jo skirti sukurti trumpą, bet įtraukiantį video klipą. Arba bent jau kūrybingą produktų fotosesiją.

Sėkmės!