„Mūsų atliekamas tyrimas apima visas Lietuvos žiniasklaidos priemones, tad nuolat stebime, kaip sklinda informacija, kokie šaltiniai cituojami, kas sulaukia daugiausiai dėmesio. Kalbant apie naujienų agentūras, Lietuvoje veikia ELTA ir BNS. Matome, kad jų abiejų citavimas spalį augo, ELTA lenkė BNS arti 2 tūkst. paminėjimų“, – sako Vilūnė Kairienė, „Mediaskopo“ Duomenų sprendimų ir analizės vadovė.
„Svarbiausias naujienų agentūrų veiklos sėkmės rodiklis – tai, kiek jas cituoja kitos žiniasklaidos priemonės. Spalis buvo itin intensyvus, be kitų naujienų dar vyko ir rinkimai, tad redakcijoms reikėjo maksimalių žurnalistų pajėgų, jos ieškojo visų įmanomų būdų greitai gauti patikimą informaciją, kurią toliau perdavė savo skaitytojams. Skaičiai rodo, kad ELTA joms buvo itin naudinga pagalba, ir mūsų žurnalistų parengta informacija pasiekė itin plačią auditoriją“, – komentuoja Vytautas Bruveris, ELTA vyriausiasis redaktorius.
Pasak jo, pastaruoju metu ELTA smarkiai atsinaujino – atsirado daugiau įvairių formatų turinio, buvo įrengta viena moderniausių Baltijos šalyje spaudos konferencijų studija, aktyviai bendradarbiaujama su klientais, užmezgamos naujos partnerystės ir šis įdirbis jau rodo rezultatus.
ELTA – seniausia Lietuvoje naujienų agentūra, įkurta 1920 m. Nuo 2022 m. ELTA priklauso Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“, plėtojančiai internetinės žiniasklaidos, leidybos ir laikraščių verslą Baltijos šalyse. „Ekspress Grupp“ Lietuvoje taip pat priklauso skaitomiausias Lietuvoje naujienų portalas „Delfi“ ir reklamos paslaugų internete bendrovė „Digital Matter“.
ELTA bendradarbiauja su įvairiais tarptautiniais partneriais – „European Newsroom“, agentūromis AFP, DPA, „Ukriform“, PAP, LETA, Taivano naujienų agentūra (Central News Agency), taip pat palaiko ryšį su Kembridžo universitetu.