1. Klientai ar produktas?
Pirmiausia kuriant verslą reikėtų suprasti ar produktas – paslauga reikalinga klientams. Jei reikalinga, tai kokią problemą spręsite? Tai įsivardinti labai svarbu todėl, kad vėliau galėtumėte pasiekti savo klientus, atkreipti jų dėmesį, įvardijant problemą.
2. Pasiūlymo unikalumas.
Ar turite konkurentų? Kuo Jūsų pasiūlymas išsiskirs iš kitų? Kodėl klientas turėtų pasirinkti Jus, o ne konkurentą? Atsakius į šiuos klausimus galima nuspręsti kuo būsite unikalūs. Galbūt greitai pristatysite prekę? Arba prekė turi kokią kitokią funkcinę savybę, dėl kurios verta pasirinkti jus? Akcentuokite tai.
3. Klientai.
Kas jūsų paslaugomis naudosis? Esu girdėjusi dažnai atsakymą – tai pradžioje visi. Netiesa. Mes esame labai skirtingi, o mokslinių tyrimų duomenys teigia, kad net 85 proc. pirkti lemia žmogaus emocijos ir tik po to jis sugalvoja, kaip savo sprendimą pateisinti. Pavyzdžiui, perkame gražius batus, nes norime atrodyti gražiai, o pirkinį pateisiname vykstančia akcija. Galima ir pradžioje rekomenduojama eksperimentuoti, tačiau, norint suprasti, kam prekė ir paslauga patiks, visvien reikia auditorijas įsivardinti.
4. Tik atlikus pirmus 3 pratimus galima galvoti apie identiteto (prekės ženklo) kūrimą.
Pradedant verslą nebūtina daug investuoti. Užtenka logotipo ir sutrumpintos brandbooko versijos. Kodėl? Todėl, kad pradėjus verslą idėja gali kisti, produktą ar paslaugą gali tekti keisti. Vėliau, kai jau bus aiškus pasiūlymas, atsiras pirmieji klientai, verta investuoti daugiau į prekės ženklo komunikaciją.
5. Archetipas ir komunikacijos stilius.
Supratus, į kokią klientų grupę orientuojatės, pirmiausia reikėtų atlikti konkurentų identiteto analizę. Kokie egzistuoja prekės ženklo archetipai, galima rasti internete, tačiau šioje vietoje siūlome pasikonsultuoti su profesionalais. Konkurentų analizė padiktuos, kokiu keliu naujai kuriamas prekės ženklas turėtų sukti.
6. Storytellingas.
Į šią dalį patenka visi veiksmai, išskyrus grynąją reklamą. Kaip kursite turinį socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje ir kokia kalba kalbėsite su klientais ir partneriais – labai svarbi turinio dalis. Priklausomai nuo verslo modelio, reikėtų taikyti skirtingus turinio kūrimo būdus ir tvarkingai paskirstyti biudžetą gamybai ir kūrybai. Esu ne kartą mačiusi, kaip brangus turinys lieka kaboti webe, nes biudžeto turinio sklaidai nebelieka.
7. Pardavimo – pasiūlymo komunikacija.
Ši dalis labai svarbi, nes yra neatsiejama prekės ženklo dalis. Pasiūlyme turi aiškiai matytis, kieno vardu kalbame.
8. Vidinė komunikacija ir komandos stiprinimas.
Ši dalis, kaip ir įmonės procesai, labai dažnai pamirštama arba jai neskiriamas deramas dėmesys. Pasiūlymas gali pritraukti dėmesį, tačiau, jei komanda ir procesai neveiks išvien, pardavimas nutrūks arba, blogiausiu atveju, nebepasikartos. Visos investicijos į prekės ženklo komunikaciją nueis perniek, jei nebus ištesėta tai, kas buvo pažadėta.
9. Vidinių influencerių atradimas ir įgalinimas.
Patenkinti ir motyvuoti darbuotojai – galingas prekės ženklo formavimo ir pardavimų skatinimo įrankis. Tyrimai rodo, jog motyvuota ir subalansuota komanda gali pardavimus padidinti kartais ir prisidėti prie įmonės įvaizdžio stiprinimo.
10. Rezultatų matavimas.
Bet koks veiksmas, nepriklausomai, koks jo tikslas, turi ir gali būti pamatuotas. Google Analytics vienas jų, kur galima sekti visas konversijas.
Svarbiausia prekės ženklo taisyklė – pažadą išpildyti. Jei nepavyksta, atsiprašyti kliento – tai dažniausiai pasiteisina. Geriausiai ir visada komunikacijoje veikia tikros, nuoširdžios ir įtraukiančios istorijos. Prekės ženklo kūrimas ir vystymas neatsiejama verslo dalis, tačiau nėra misija neįmanoma. Jei žinosite pagrindinius prekės ženklo kūrimo principus, jums pavyks.