Konkurse kviečiami dalyvauti visi nauji prekių ženklai, kurie savo intelektinę nuosavybę apsaugojo 2023 metais – buvo įregistruoti pagal Lietuvos nacionalines, Europos Sąjungos arba tarptautines procedūras. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos valstybinis patentų biuras drauge su Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba ir Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacija, ir kitais Lietuvos partneriais.
„Kiekvienais metais Lietuvoje užregistruojama apie 2 tūkst. naujų prekių ženklų, kurie reprezentuoja ne tik konkrečias paslaugas ir prekes, bet ir mūsų šalį. Įregistruoti ir apsaugoti prekių ženklai padeda plėtoti verslus, tampa naujų produktų, idėjų, projektų pristatymo veidu. Šiuo konkursu norime priminti, kad tik esant užregistruotiems prekių ženklams gali būti užtikrintai kuriamos savo sėkmės istorijos, žinant, kad intelektinė nuosavybė yra apsaugota. Taip pat norime paskatinti naujai registruotų prekių ženklų savininkus pasidalinti savo patirtimi, parodyti sukurtą naudą ir vertę ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų, papasakoti ženklų kūrimo legendas,“ – teigia konkursą inicijavusio LR Valstybinio patentų biuro direktorė Irina Urbonė.
„Panašūs konkursai vyksta ir mūsų kaimyninėse šalyse Estijoje ir Latvijoje, todėl vienas iš tikslų ateityje – „Registruoto metų prekių ženklų“ konkursą perkelti į tarptautinį lygmenį, buriant bendruomenę, kuri savo sėkmės istorijomis dalintųsi ne tik šalyje, bet ir už jos ribų“, – pažymi I. Urbonė.
Dalyvauti konkurse labai paprasta – tereikia iki kovo 20 d. užpildyti elektroninę paraiškos formą tinklalapyje www.intelektine.lt/. Prekių ženklus vertins speciali Komisija, kuri atrinks kandidatus į nominacijas, tačiau galutinį sprendimą priims visuomenė, balsuodama naujienų portale „Delfi“.
Pateiktas paraiškas vertins profesionalai iš Lietuvos ir užsienio institucijų: Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos (EUIPO), Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacijos (WIPO), Lietuvos marketingo asociacijos, UAB „Mediaskopas“, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos, Vilniaus dailės akademijos, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos, Lietuvos dizaino asociacijos, Patentinių patikėtinių asociacijos, Inovacijų agentūros ir Lietuvos verslo konfederacijos.
„Šiandien rinkoje – gausu jau patikrintų, mums rekomenduotų ar išbandytų prekių ženklų, kurie lengvai identifikuojami. Tuo tarpu naujai sukurtas prekių ženklas turi atrasti savo poziciją rinkoje, turi įrodyti, kuo jis vertingesnis ir kodėl būtent jį turi rinktis klientas. Pirmiausia svarbu aiškiai save pozicionuoti ir skleisti žinią tiksliniam pirkėjui, megzti savo kontaktų ratą ir kurti prekių ženklo žinomumą,“ – apie prekių ženklų žinomumo didinimo kelią pasakoja marketingo srities profesionalus vienijančios organizacijos LiMA valdybos narys, strategas ir konsultantas Giedrius Juozapavičius.
Konkurso nugalėtojų apdovanojimas vyks 2024 m. balandžio 26 d. iškilmingame renginyje, minint Pasaulinę intelektinės nuosavybės dieną. Konkurso nugalėtojai „Registruoto 2023 metų prekių ženklo“ titulą galės naudoti savo produkcijoje ir pristatymuose, taip pat bus apdovanoti specialiais prizais.
Papasakokite savo prekių ženklo istoriją Lietuvai, Europai ir Pasauliui!
Norite dalyvauti konkurse? Paraišką galite pateikti čia.