Patarimas nr. 1: kalėdinį sezoną pasitikite išsamiai išanalizavę praėjusių švenčių rinkodarą
Vienintelis oficialus „Omnisend“ partneris Lietuvoje – NFQ.email komanda – kasmet atlieka tyrimą, kurio metu analizuoja TOP 230 Lietuvos el. parduotuvių el. pašto rinkodarą. Rinkos apžvalga rodo, kad verslai skiria mažai dėmesio istoriniams duomenims ir jų analizei: vienetai apklaustų el. parduotuvių specialistų daro detalias mėnesines rezultatų apžvalgas, apimančias daugiau nei pardavimų skaičius.
NFQ.email komandos ekspertų teigimu, daug atsakymų guli el. pašto dėžutėje ir naudojamoje el. pašto rinkodaros platformoje. Nagrinėjant rinkos verslų pavyzdžius el. pašte galima įvertinti kalėdinių akcijų startą, kampanijų siuntimo dažnius, klientams pateiktus pasiūlymus, turinio detales bei kitas taktikas.
„Įvertinkite kelerių metų kalėdinių naujienlaiškių, automatizuotų scenarijų bei prenumeratos formų rezultatus. Atkreipkite dėmesį net į menkiausias smulkmenas ir pakartokite tai, kas jums veikė geriausiai, o taip pat įtraukite naujas, dar nenaudotas taktikas“, – pataria NFQ.email komandos vadovas. M. Pocius.
Patarimas nr. 2: naudokite automatizuotus komunikacijos scenarijus
NFQ.email duomenimis, automatizuoti el. laiškų scenarijai Lietuvoje padeda konvertuoti 3 iš 10 ar net daugiau el. laiškų gavėjų į pirkėjus. Atliktas tyrimas parodė, jog per ketvirtąjį 2021 metų ketvirtį bent vieną automatizuotą el. laiškų scenarijų naudojo 38% TOP 230 el. parduotuvių Lietuvoje.
Ekspertai pabrėžia, jog pelningiausios „Palikto krepšelio“ („Cart abandonment“), „Pasveikinimo“ („Welcome“) bei kitos serijos gali sugeneruoti iki 50% viso el. pašto kanalo pardavimų.
Siekiant didinti pardavimus kalėdiniu laikotarpiu reiktų aktyvuoti kitomis progomis jau naudotus ir pasisekimo sulaukusius automatizuotus scenarijus. „Adaptuokite juos pritaikydami išpardavimo raktinius žodžius bei turinį ir siekdami užtikrinti gerą klientų patirtį nepamiršti atsisakyti tuo laikotarpiu negaliojančių akcijos kodų“, – patarimais dalinasi M. Pocius.
Ekspertai skatina pritaikyti ir kitas, Lietuvoje dar nepopuliarias „Kryžminio pardavimo“ („Cross-Sell“) bei „Pirkėjų susigrąžinimo“ („Customer reactivation“) taktikas.
„Kryžminio pardavimo“ taktika skirta su neseniai atlikto užsakymo susijusių prekių pardavimų skatinimui, o „Pirkėjų susigrąžinimo“ scenarijumi primenama apie save jau pirkusiems, bet ilgai negrįžtantiems klientams susigrąžinti.
„El. pašto rinkodara čia turi didesnį pranašumą nei kiti marketingo kanalai. Savo pirkėjams galite personalizuotai, naudodami individualių užsakymų istorijos duomenis, patarti, kaip naudotis įsigytomis prekėmis, pasiūlyti idėjų kitam užsakymui, pakviesti papildyti atsargas ar paprašyti atsiliepimų. Naudojant į remarketingą orientuotą „Nutraukto naršymo“ („Browse abandonment“/„Product abandonment“) automatizaciją galima pasiekti ir į svetainę susigrąžinti vidurinę marketingo piltuvėlio dalį – susidomėjusius naršytojus“, – teigia NFQ.email komandos vadovas.
Patarimas nr. 3: suteikite papildomas vertes naujienlaiškių prenumeratoriams
Paskutinį 2021 metų ketvirtį bent vieną prenumeratorių pritraukimo taktiką naudojo 91% TOP el. parduotuvių Lietuvoje, o NFQ.email komandos patirtis su skirtingų industrijų el. komercijos verslais rodo, kad per paskutinius 3–6 mėnesius prisijungę nauji prenumeratoriai sugeneruoja didžiąją dalį kanalo pardavimų.
Populiariausia prenumeratorių rinkimo taktika ir toliau išlieka statinė forma puslapio apačioje, kurią užpildo iki 0,02% visos svetainės srauto. To neužtenka norint pasiekti potencialų 25–30% ar didesnį el. pašto kanalo pelningumą. Duomenų bazės auginimu būtina rūpintis aktyviai visus metus. Ekspertai siūlo naudoti efektyviausią „Popup“ formą, kuri gali padėti užmegzti kontaktą su 1–7% svetainės lankytojų, bei „Facebook leads“ kampanijas, kurios padeda priminti apie save ir atsivesti susidomėjusios auditorijos dalį už svetainės ribų.
„Siekiant didinti naujienlaiškio prenumeratorių skaičių, kalėdinio laikotarpio metu rekomenduojame išbandyti vis populiarėjantį ir itin pelningą uždaro išankstinio išpardavimo vertės pasiūlymą tik registruotiems nariams, o didžiojo išpardavimo dienomis aktyvuoti formas, kviečiančias nepraleisti panašių pasiūlymų ateityje. Visos pastangos auginti prenumeratorių skaičių padės ateityje padidinti pakartotinių pardavimų tikimybę, užtikrinančią dar didesnį lojalių pirkėjų pelningumą“, – akcentuoja M. Pocius.