1. Tau sekasi kurti tvarius santykius su žmonėmis

Nors skamba stereotipiškai, gebėjimas lengvai rasti bendrą kalbą, o vėliau ir išlaikyti gyvą santykį, su skirtingų pomėgių, skirtingas pareigas užimančių, skirtingo amžiaus žmonėmis mūsų industrijoje labai svarbus. Bendrauti teks daug ir kasdien – su klientais, partneriais, žiniasklaidos atstovais ir, žinoma, kolegomis. Be to, komunikacijos žmonės dažnai turi gebėti rasti bendrą kalbą ne tik su komunikacijos srities specialistais, bet ir reguliariai bendradarbiauti su rinkodaros, žmogiškųjų išteklių ir kitais skyriais.

Dar labai svarbu – kad kuriami santykiai būtų ilgalaikiai, kitaip tariant, tvarūs. Kaip tai padaryti? Ko gero, lengviausia bus tiems, kurie iš prigimties mėgsta žmones ir mėgaujasi bendravimu su jais, yra šiek tiek ekstravertai. O prie ko čia tvarumas? Visi geriausi dalykai komunikacijoje nudirbami, kai darbai vyksta nuosekliai, o projektai, kaip ir kuriami santykiai, – ilgalaikiai.

2. Tau įdomus verslo pasaulis ir pamatuojami jo tikslai

Nors situacija tikrai keičiasi, dar pasitaiko galvojančių, jog darbas komunikacijos agentūroje yra arčiau bohemos nei verslo, o dauguma čia susirinkusių dirbti – lengvai išplaukę menininkai. Vis dėlto gerokai tikslesnis apibūdinimas būtų – menininkai su išreikšta verslininko gyslele. Darbas komunikacijos srityje visada sukasi arčiau verslo pasaulio. XXI amžiaus komunikacija – tai rimta pagalba verslui siekiant pamatuojamų jo tikslų, pavyzdžiui, pardavimų didinimo, krizių valdymo, prisiimant atsakomybę už savo pasiektą rezultatą.

Greitai ir operatyviai dirbti su dideliu kiekiu duomenų, greitai persiorientuoti prie visiškai naujų aplinkybių ir teikti naujus problemas sprendžiančius pasiūlymus, įžvelgti naujas galimybes ten, kur, atrodo, jų negali būti – maždaug taip atrodo gana standartinė komunikacijos specialisto darbo diena. Tik pridursiu – ta ramesnė darbo diena.

3. Terminai – tavo sąjungininkai, o ne priešai

Darbas komunikacijoje, kaip ir žiniasklaidoje, neabejotinai tinka ir patinka adrenalino mėgėjams, nes daugybė dalykų, nepaisant gebėjimo viską atsakingai planuoti, čia turi būti padaryta vakar arba bent prieš valandą. Naujienos sensta greitai, verslas Lietuvoje komunikuoja aktyviai, o ir konkurencingoje vietinėje rinkoje pati žiniasklaida dirba labai operatyviai, todėl norėdamas būti pastebėtas arba siekdamas pateikti norimą informaciją pats visada turi bėgti bent jau lengva ristele.

O kur dar nuolat besikeičiančios aplinkybės organizacijos viduje ir išorėje, lemiančios ir komunikacijos pokyčius ar diktuojančius svarbius, bet visiškai neplanuotus tavo darbus. Be to, retas profesionalas ištars „ne“ savo klientui, sulaukęs skambučio su prašymu atlikti skubų darbą per artimiausią pusvalandį ar po 18 valandos vakaro. O lyg tyčia užrašinėje visuomet tyso vienas kitas priminimas ir apie strateginį, didesnės apimties darbą. Šių aplinkybių visuma darbus suguldo į gana įtemptą dienotvarkę, bet kartu visas dienas darbe paverčia nenuobodžiomis. Užtvirtindamas primenu, kad visame šiame suktinyje iš tiesų egzistuoja terminai. Ir jie turėtų nekelti didesnio streso.

4. Tau „ne“ – dar ne prakeiksmas

Nors dar nepaminėta visa puokštė kitų komunikacijos specialistui naudingų savybių, šito punkto nepaminėti negalėjau. Girdėti „ne“ (kaip ir negauti išvis jokio atsakymo) dirbant komunikacijos srityje tenka dažnai. Neigiamą atsakymą (arba tylą) kartkartėmis atsiunčia žurnalistai, kuriems siūloma tema nėra aktuali, ir klientai, jei tavo geniali idėja jiems pasirodė visai ne tokia ir geniali arba jos pasiūlytas įgyvendinimo biudžetas buvo per didelis. Ar gali tekti nubraukti vieną kitą ašarą? Gali. Bet jei „ne“ tave motyvuoja geriau nei spyris į sėdynę ir užkuria padaryti viską penkis kartus geriau, dirbti komunikacijoje tau tikriausiai patiks.

5. Tavo akiratis platus

Smalsumas, motyvacija kasdien domėtis naujais dalykais ir nuolat plėsti akiratį dirbant komunikacijoje irgi labai svarbu. Vieną dieną čia gali tekti dirbti su fintech klientais, o kitą jau rūpintis informacijos apie vaikiškas tyreles sklaida. Todėl Lietuvos ir pasaulio įvykių bei tendencijų stebėjimas, domėjimasis konkurencine verslo aplinka ir politika padeda iš anksto atlikti dalį namų darbų, kurie palengvina gyvenimą atsiradus naujam klientui arba užduočiai. Be to, įvairiausi netikėti pomėgiai ir gyvenimiška patirtis čia irgi itin padeda.

Ar rinkdamiesi naujus komandos narius mes tikimės, kad jie turės visas šias savybes? Nebūtinai. Dirbant komunikacijoje, be standartinių gebėjimų, naudingas asmeninis įvairių savybių ir įgūdžių rinkinys, tačiau jei turėsi bent vieną iš mano sąrašo, bus lengviau ir tau, ir tavo darbdaviui komunikacijos agentūroje. Be to, augti ir klestėti šioje srityje tikrai yra kur, tad niekada nevėlu esamą rinkinį atnaujinti. Tereikia tinkamai susidėlioti asmeninio ir profesinio augimo tikslus.

P. S. Sąrašas visiškai subjektyvus, paremtas mano empiriniais stebėjimais.