„About You“, „Yoox Net-A-Porter“ ir „Zalando“ sujungia jėgas, kad sumažintų išmetamą anglies dvideginio kiekį savo vertės grandinėse ir mados pramonėje. Trys internetinės prekybos tinklai pristato virtualią mokymosi platformą, skirtą padėti prekės ženklams, su kuriais bendradarbiauja, nustatyti tikslus, leidžiančius neutralizuoti kuo didesnį šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Projektas aktualus ir pačioms prekybos įmonėms, jau išsikėlusioms ambicingus tikslus klimato kaitos srityje per „Mokslu pagrįstų tikslų iniciatyvą“ (angl. Science Based Targets initiative, toliau – SBTi), teigia įmonių atstovai.
Ši individualizuota programa bus nemokamai prieinama „About You“, „Yoox Net-A-Porter“ ir „Zalando“ partneriams. Ji skirta suteikti daugiau informacijos apie klimato kaitos mažinimo tikslus ir jų naudą. Programos dalyviai galės žingsnis po žingsnio išmokti, kaip pradėti sudėtingą dvideginio emisijų matavimo procesą, nusistatyti aukštus tikslus, kurie būtų suderinami su klimato kaitos mokslu, ir kaip pateikti juos SBTi patvirtinimui. Šioje platformoje mados prekių ženklai taip pat galės bendradarbiauti tarpusavyje ir įtraukti tvarumo ekspertus.
Nors visos trys mažmeninės internetinės prekybos įmonės yra įsipareigojusios reikšmingai sumažinti išmetamų teršalų kiekį, 70-90 proc. mados sektoriuje susidarančių emisijų atsiranda pradiniuose tiekimo grandinės veiklos etapuose – išgaunant, paruošiant ir perdirbant medžiagas. Dėl šios priežasties naujoji iniciatyva padės įgyvendinti du tikslus: populiarinti klimato kaitą mažinančius veiksmus visame sektoriuje, kad būtų pasiektas reikšmingas sisteminis pokytis bei prisidėti sumažinant programos iniciatorių 3 srities (angl. Scope 3) dvideginio emisijas visose jų tiekimo grandinės dalyse.
Siekiant didesnio mados pramonės sektoriaus įsitraukimo į kovą su klimato kaita, mokslu grįsti ir SBTi patvirtinti tikslai pripažįstami tarptautiniu mastu. Jie suteikia įmonėms aiškius būdus sumažinti išmetamą anglies dioksido kiekį, kartu užtikrinant ekonomikos augimą ateityje, prisitaikant prie kintančio reglamentavimo, didinant investuotojų pasitikėjimą ir skatinant inovacijas.
„Kovos su klimato kaita tikslų derinimas su mokslu įgauna pagreitį, tai keičia visą mados sektorių. SBTi patvirtino jau daugiau nei 1500 bendrovių išsikeltus tikslus. Mūsų tikslai taip pat grįsti mokslu ir patvirtinti SBTi. Šios pastangos sulaukė sėkmės. Iki 2022 m. vasario mėnesio buvo patvirtinti 46,6 proc. mūsų partnerių emisijų mažinimo tikslai. Kviečiame likusius verslo partnerius padaryti tą patį“ – teigia vienas iš „About You“ steigėjų ir generalinis direktorius Hannes Wiese.
„Mūsų įsipareigojimai klimato kaitos srityje gali būti įgyvendinti tik novatoriškų partnerysčių pagalba. Šiame etape pirmenybė teikiama remiant partnerius prekės ženklus įvairiuose kovos su klimato kaita etapuose, padedant jiems nusistatyti mokslu pagrįstus tikslus. Bendradarbiaudami su „About You“ ir „Zalando“ galime imtis nuoseklesnių veiksmų siekdami mažinti mados ir prabangos prekių sektorių dvideginio emisijas“, – sako „Yoox Net-A-Porter“ generalinis direktorius Geoffroy Lefebvre.
„Tiekimo grandinių priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimas bendradarbiaujant su tiekėjais, prekių ženklais, logistikos, pakavimo partneriais ir mūsų konkurentais – galingas svertas, skatinantis reikšmingus pokyčius mados pramonėje. Siekiame, kad iki 2025 m. mūsų partneriai, išmetantys 90 proc. emisijų, išsikeltų moksliškai pagrįstus tikslus. Naujoji mokymosi platforma yra neatsiejama šio ambicingo tikslo dalis“, – sako vienas iš „Zalando“ įkūrėjų ir vadovų Davidas Schneideris.
Antimonopolinius reikalavimus atitinkantis projektas vykdomas bendradarbiaujant su „Quantis“, pirmaujančia tvarumo konsultacijų įmone. Bandomasis projektas su atrinktais partnerių prekių ženklais startuos 2022 m. rudenį. 2023 m. platforma taps prieinama visiems reikalavimus atitinkantiems prekių ženklams. Internetinės mažmeninės prekybos tinklai viliasi, kad platforma pritrauks mados sektorių ir bus atvira visiems norintiems mados prekių ženklams ir mažmeninės prekybos įmonėms, kuriančioms tvaresnę mados ateitį.