Šiemet konkurso apdovanojimuose iš viso išdalinta po 8 aukso ir sidabro bei 21 bronzos apdovanojimai. Kaip sako festivalio komisijos narys Folker Wrage, komisijai buvo pateikti stiprūs, aukštai kartelę keliantys ir įvairūs darbai, o pagrindinio prizo laimėtojas įtikino daugumą.
„Žinoma, socialinę prasmę turintys darbai labiau pastebimi nei komerciniai, kažkuria prasme jiems tarsi lengviau konkuruoti, tačiau šiuo atveju komisija sprendimą priėmė demokratiškai. Šis darbas tikrai puikiai atliktas, tai labai geros kokybės dizainas, jis padarytas su rūpesčiu, jis patinka žmonėms, kuriems yra skirtas. Šis darbas tikrai išsiskyrė iš kitų“, – sako F. Wrage.
Net keletui darbų – po kelis apdovanojimus
Lietuvos policijai agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kurta „Join the police“ kampanija įvertinta aukso žvaigžde „Turinio idėjų“ kategorijoje, šiam darbui „Internetinių video“ kategorijoje įteikta bronza, o „Socialinės medijos sprendimų“ kategorijoje – sidabras. Klientui VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ kurta socialinė kampanija „Nenykstančios rūšys“ sulaukė bronzos „Integruotų kampanijų“ kategorijoje.
Šios agentūros klientui „Eurojackpot“ kurtas „Don‘t be jealous“ vaizdo klipas „Internetinių video“ kategorijoje įvertintas bronza, o „Socialinės medijos sprendimų“ kategorijoje kampanija įvertinta auksu. „Aktyvacijų ir pardavimų skatinimo" kategorijoje vienintelis apdovanojimas – bronza įteikta už šios agentūros klientui „McDonald's“ kurtą „The Longest McDriveTM“ reklamos kampaniją.
„Integruotų kampanijų“ kategorijoje antroji bronzos žvaigždė įteikta agentūrai „Milk“ už jos klientui „Žaliasis taškas“ kurtą atliekų rūšiavimo kampaniją „Recycle without crimes“. Ši kampanija pastebėta ir „Aktyvacijų ir naujųjų medijų bei kitų sprendimų“ kategorijoje, kur pelnė bronzą. Ši agentūra pelnė du bronzos apdovanojimus „Televizija ir kinas“ kategorijoje už klientui IKEA kurtą „Christmas Poem“ bei klientui „Ežys“ kurtą „Sisyphus“ video reklamas. „Vidaus ir lauko reklamos“ kategorijoje ši agentūra apdovanota bronzos žvaigžde už klientui IKEA kurtą „IKEA Billy Outdoor“, o tam pačiam klientui kurta reklama „IKEA Billy Print“ apdovanota bronza „Reklamos laikraščiuose ir žurnaluose“ kategorijoje.
„Televizijos ir kino“ kategorijoje viena aukso žvaigždė įteikta agentūrai „Sons & Daughters ID“ už „Gaidelis Crackers“ reklamą (klientas „Pergalė). Šios agentūros tam pačiam klientui „Pergalė“ kurta radijo reklama „Flavor hits“ įvertinta bronza „Radijo“ reklamos kategorijoje. Bronzos apdovanojimą agentūra pelnė „Naujo prekės ženklo vizualinio identiteto“ kategorijoje už klientui LRT kurtą „LRTU“ prekės ženklo identitetą. Agentūra bronzos apdovanojimu įvertinta „Iliustracijų“ kategorijoje, už klientui „Junction Growth Investors“ kurtą iliustraciją.
„Naujo prekės ženklo vizualinio identiteto“ kategorijoje taip pat išdalintos dar dvi bronzos žvaigždės. Viena – agentūrai „The Critical“ už klientui BĮ Higienos institutas kurtą identitetą „Žvelk giliau“, o kita – keliems laisvai samdomiems bendraautoriams už klientui UAB „Mano daina“ sukurtą darbą „Daina“ .
„Prekės ženklo atnaujinimo“ kategorijoje įteikti du apdovanojimai – abu agentūrai „andstudio“. Bronzinė žvaigždė įteikta už „Žalgiriui“ kurtą prekės ženklo atnaujinimą, o sidabras – už „Kūrybiškos Europos Biurui“ sukurtą naują prekės ženklą. Šie agentūros darbai įvertinti ir kitose kategorijose. „Kūrybiškos Europos Biurui“ kurtas logotipas gavo sidabrą „Logotipo“ kategorijoje, o „Žalgiriui“ su Mykolu Saulyčiu kurtas šriftas pelnė bronzą „Tipografijos“ kategorijoje. „Logotipo“ kategorijoje bronzos apdovanojimą pelnė šios agentūros kurtas logotipas „Wisl“ (klientas „Super You“). Kitas agentūros kurtas darbas buvo pastebėtas „Pakuotės“ kategorijoje – bronzos apdovanojimas įteiktas už klientui „Uoga Uoga“ kurtą kosmetikos pakuotę.
„Pakuotės“ kategorijoje taip pat pasižymėjo laisvai samdomas kūrybos dizaineris Evaldas Bubinas, žinomas „Hermandrowning“ vardu, kurio klientui „Lynx Cannabis“ kurta pakuotė „Lynxmonadas“ įvertinta sidabru. O trijų bendraautorių Ernestos Valos, Adrianos Valos ir Ingridos Kirkliauskaitės klientui „Cute Cure“ kurtas „Cute Cure healing kit“ apdovanotas auksu. Šis darbas pelnė ir festivalio „Grand Prix“.
„Leidinių dizaino“ kategorijoje vienintelis – sidabro apdovanojimas įteiktas Aurelijai Slapšytei už leidybos namams „Lapas“ kurtą „The Wolf, the Tower and the Church. Vilnius Souvenirs“ leidinio dizainą.
„Iliustracijos“ kategorijoje sidabrą pelnė Linos Vyšniauskaitės ir Linos Marcinkonytės „Architektūros fondui“ kurtos „Pastatai kalba. Šiauliai“ iliustracijos, o auksu įvertinta agentūra „Mãrios Agency“, už jos klientui „Art Agency Artscape“ kurtą iliustraciją „Know or Get to Know“.
„Erdvės ir patirties dizaino“ kategorijoje auksu įvertinta „Taktika studio“ ISM universitetui kurtas „ISM G7 Wayfinding design“ darbas. „Žaidimų dizaino“ kategorijoje vienintelę bronzą pelnė „15 min group“ sau kurtas „Embargo“ dizainas.
„Vidaus ir lauko reklamos“ kategorijose du apdovanojimus pelnė agentūra „Truth“: organizacijai „Caritas“ kurta „Waste of money“ reklama apdovanota bronzos žvaigžde, o „Blue / Yellow“ kurta reklama „Potholes“ pelnė auksą. Šis darbas auksą pelnė ir „Pagalbos Ukrainai kampanijos“ kategorijoje. „Waste of money“ kampanija įvertinta ir sidabru „Socialinės reklamos ir labdaros kampanijų“ kategorijoje.
„Pavienių socialinės reklamos ir labdaros sprendimų“ kategorijoje bronzos apdovanojimą pelnė „Not Perfect“ agentūra, už Lietuvos Raudonajam kryžiui kurtą „Drowning man“ sprendimą.
Tarptautinei komisijai šiemet pateikta daugiau nei 200 paraiškų. Į finalininkų sąrašą buvo patekę 43 reklamos ir 31 dizaino darbas.
Festivalio „Grand Prix“ darbas keliaus varžytis su visos Europos kūrėjais „ADC Europe“ festivalyje. Kaip ir kasmet, auksą iškovoję lietuvių darbai į šį tarptautinį festivalį galės keliauti nemokamai, o sidabro bei bronzos laimėtojai savo darbus galės pateikti su nuolaida.
Į Europą keliaus ir jaunojo talento darbas
Festivalio jaunųjų talentų programoje nugalėtoju pripažintas Domantas Pigulevičius. Pergalę pelnė jo darbas menamam sodų masyvui, fiktyviai sodų bendrijai „Melba“, kurtas leidinys, kurį autorius apibūdina kaip asmeninių žinių, patirčių ir išraiškos kompiliaciją, kuria siekiama kurti metodiką, padedančią apžvelgti ir dokumentuoti kolektyvinių sodų reiškinio istorinę ir vizualinę specifiką.
Programos laimėtojo darbas keliaus į europinį ADC festivalį. Lietuviai jame jau yra patyrę sėkmę –pirmojo „ADC*LT“ festivalio, vykusio 2020 m., Jaunųjų talentų programos nugalėtojas Gvidas Pakarklis Europos festivalyje pelnė sidabro apdovanojimą.
„ADC*LT“ festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.