„Kadangi tai yra ir reklamos, ir dizaino festivalis, konferencijos programą orientavome ne tik į konkrečią sritį, bet apskritai į kūrybiškumą ir tai, kaip jis skleidžiasi šiame sektoriuje, – pranešime žiniasklaidai cituojama konferencijos kuratorė Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė. – Nors kai kurie pranešėjai retai kalba viešai, visi jie – tarptautinės reklamos ir dizaino pasaulio žvaigždės, savo srityse sukaupę labai įdomių patirčių“.
Naujovės dizaino kūrime
Kūrybiškumo festivalio pranešėjų sąraše puikuojasi ir lietuvių, ir užsienio pranešėjų pavardės, tačiau visų jų patirtys labai globalios bei plačios.
„Dirbtiniam intelektui (DI) ir technologijoms vis labiau skverbiantis į mūsų gyvenimą, jie tikrai neaplenks ir kūrybos sektoriaus. Todėl jau dabar svarbu kalbėti, kokie pokyčiai mūsų laukia, – sako konferencijos kuratorė. – Produkto dizaineris Jonas Lekavičius, dirbantis Silicio slėnio ir keliuose Lietuvos startuoliuose, papasakos apie DI ir dizainerio bendradarbiavimą ateityje. Dizaino agentūros vadovas Pau Garcia iš Ispanijos dalysis savo patirtimi kuriant dizainą, paremtą didžiaisiais duomenimis (angl. big data). Skaičiai ir duomenys gali padėti suprasti vis sudėtingesnį pasaulį, vis dėlto, jie yra linkę atsiriboti nuo emocijų, kurias reprezentuoja. P. Garcia, nuolat ieškantis kūrybinių sprendimų, kaip skaičius paversti vaizdu, paragins įsivaizduoti, kad nuo šiol kiekvienas skaičius, kurį matote, perteikia emocijas ir už jų slypintį poveikį žmonėms“.
Festivalyje ne mažiau laukiamas ir Daniel Lobaton, vienos garsiausių visų laikų reklamų „It's a Tide ad“, rodytos per „Super Bowl“ ir laimėjusios visus įmanomus apdovanojimus, kūrėjas.
„Konferencijos dalyviai turės galimybę ne tik sužinoti, kaip gimė viena geriausių visų laikų reklamų, bet ir išgirs istoriją, kaip vaikinas Limos, Peru pasiekė karjeros aukštumas vienoje didžiausių Niujorko reklamos agentūrų“, – pasakoja A. Jakimavičiūtė-Bikauskė.
Ribų paieškos ir jų plėtimas
Pasak konferencijos kuratorės, renginio dalyvius turėtų išjudinti agentūros „Milk“ kūrybos vadovo Rimanto Stanevičiaus ir vienoje didžiausių Niujorko reklamos agentūrų „Droga5” dirbančio Simono Piepaliaus diskusija apie ribas tarp kūrybos ir strategijos.
Kitu kampu ribų temą palies ir „McNally Unlimited©“ kūrybos direktorė Clare McNally, kuri dalinsis įžvalgomis apie neišsemiamas reklamos ir dizaino pasaulio galimybes, mąstymo ir kūrybiškumo ribų plėtimą. Clare rūpi, kaip kurti gerus prekės ženklus, įkvėpti jaunuosius talentus ir įgalinti moteris kūrybininkes.
Kūrybiškumo festivalio „ADC*LT“ konferencijoje „WIX“ produkto dizaineris Dovydas Vyštartas kalbės apie patirties dizaino kūrimą, KOG instituto įkūrėjas ir „Inspired UM“ partneris Domantas Gailius – apie pasaulinę kūrybiškumo krizę. Ruslanas Trakšelis pasakos apie išmaniojo trintuvo „Millo“ kelią nuo idėjos iki įgyvendinimo ir užmojus iš pagrindų pakeisti pasaulio virtuvę . Apie kūrybiškumo ir savito stiliaus svarbą kiekvienoje detalėje kalbės Madride įsikūrusios „Serial Cut“ dizaino studijos, pasaulyje išgarsėjusios ypatingu dėmesiu kiekvienai detalei esančiai vizuale, įkūrėjas ir kūrybos direktorius Sergio del Puerto.
Konferencija sujungs pranešėjus scenoje ir ekrane
Festivalyje pranešimus skaitys ir savo patirtimi dalinsis 11 pranešėjų iš Lietuvos ir kitų pasaulio šalių – vienus pranešėjus bus galima išvysti gyvai scenoje, kitus – ekrane.
„Organizuoti šią konferenciją pradėjome prieš karantiną. Jam prasidėjus svarstėme renginį atšaukti ar perkelti, tačiau izoliacija stipriai paveikė visą kūrybos sektorių ir nusprendėme, kad dabar yra pats geriausias metas jį organizuoti. Kūrėjams dabar labai svarbu palaikyti vieniems kitus“, – sako konferencijos kuratorė.
Nors dalies pranešėjų panešimai bus tiesiogiai transliuojami, visi renginio dalyviai susirinks vienoje salėje arba galės pranešimus stebėti lauke, festivalio terasoje. Siekiant užtikrinti visapusišką festivalio dalyvių saugumą, lankytojų prašoma dėvėti kaukes, jaučiant bet kokius peršalimo simptomus – likti namuose, organizatoriai užtikrins erdvių švarą ir tinkamą vėdinimą.