Tik jis ant galvos nenešioja gyvenimo mačiusios fedoros ir rimbo. Jis niekada kupranugariui ant kupros neskubėjo per dykumą, ieškodamas šventojo gralio, ir niekada neklaidžiojo požeminiuose kapų labirintuose Egipte. Tik visiems grafikos dizaineriais, animacijos kūrėjams, tipografijos ekspertams ir šriftų entuziastams jis tikrų tikriausias superherojus: jis, pasitelkęs tarptautinę grafikos dizaino studentų komandą, naujam gyvenimui prikėlė ne vieną seniai primirštą šriftą. Kaip teigia pats, „išlaisvino juos iš piešimo lentos ir popieriaus kalėjimo“.

Kalbame ne apie bet kokius, o išskirtinius šriftus, kurių autoriai – „Bauhaus“ meno ir dizaino mokyklos studentai.

1919 metais įkurtas, o 1933 metais nacių dėl politinio ir estetinio radikalizmo prismaugtas „Bauhaus“ judėjimas turėjo neišmatuojamą įtaką XX amžiaus menui ir architektūrai, o jo vaidmuo tipografijai grafikos dizainerius įkvepia ir po šiai dienai.

„Bauhaus“ – bene garsiausia dizaino mokykla, apie ją žino visi iki vieno dizaino studentai. „Adobe“ vystoma „Hidden Treasures“ koncepcija skirta naujam gyvenimui prikelti meną iš praeities, taigi pamanėme, kad būtų labai šaunu atkapstyti užmiršus „Bauhaus“ šriftus“, – sako programinės įrangos bendrovės „Adobe“ platformos „Creative Cloud“ vadovas Rufusas Deuchleris.

„Adobe“ tikrai žino, kaip didžiausius meno lobius prikelti naujam gyvenimui: ekspertai suteikė dizaineriams ir menininkams galimybę piešti su skaitmeniniu būdu atkurtomis teptukų, kuriais naudojosi pats Edvardas Munchas, versijomis. Projektas „Hidden Treasures“ startavo praeitais metais.

Projekto metu skaitmeninio meno kūrėjai iš viso pasaulio pristatė savą kultinio „Šauksmo“ – garsiausio E. Muncho tapybos darbo – versiją. Konkurso nugalėtojo darbas atsidūrė greta originalo Muncho muziejuje Osle.

Atgavinti „Bauhaus“ šriftus – labai sunki užduotis. Pirmiausia E. Spiekermannas turėjo surasti originalius šriftus, o tam teko daug laiko praleisti „Bauhaus“ mokyklos Desau mieste (viename iš trijų originalių „Bauhaus“ mokyklos pastatų) archyvuose.

Padedamas „Adobe“ ir „Bauhaus“, E. Spiekermannas aptiko šimtus meno darbų, plakatų, eskizų ir studentų projektų, kurie buvo saugojami beveik 100 metų. Kai kurie darbai – tik detalės, tačiau nemažai ir baigtų projektų. Dirbdamas kartu su tarptautine dizaino studentų komanda, tipografijos ekspertas sugebėjo atsirinkti penkis skirtingus šrifto dizainus ir apgalvojo, kaip jiems suteikti naują gyvenimą.

Vien būti taip arti meninio „Bauhaus“ palikimo buvo neįkainojama patirtis, teigia E. Spiekermannas. „Tą akimirką, kai prieš akis išvyniojamas tas darbas, esi nubloškiamas 90 metų atgal – pats pasijunti studentu. Patalpos iš pirmo žvilgsnio labai atšiaurios, dominuoja balta ir juoda spalvos su keliais ryškesniais akcentais. Nepaisant to, ten labai erdvu, šviesu“, – įspūdžiais dalijasi E. Spiekermannas.

„Galima lengvai įsivaizduoti tuos jaunus žmones, palinkusius prie savo kūrybinių projektų, kruopščiai besidarbuojančius pieštukais, kol griežtas profesorius aiškina, kaip ir ką daryti. Mums tai buvo visokeriopas džiaugsmas. Tarsi pirmą kartą būtume išvydę Moną Lisą: iš knygų tarsi žinai, kaip ji turėtų atrodyti, matei daugybę reprodukcijų, bet tada kiaurai perveria suvokimas: Dieve, iš tikrųjų viskas kitaip. Magiška patirtis“, – pasakoja E. Spiekermannas.

Įdomu tai, kad prie tobulos skaitmeninės realybės įpratusiam E. Spiekermannui didžiausią susižavėjimą sukėlė originalų netobulumai. „Jie naudojo klijus ir pieštuką, šiais laikais nieko panašaus nebepamatysi. Šiandien viskas virtualu, o tai reiškia, kad neapčiuopiama ir fizine prasme paprasčiausiai neegzistuoja. O čia atomai, ne pikseliai. Atidžiau pasižiūrėjus galima įžvelgti visus netobulumus, nes šie kūriniai – rankų darbas“, – teigia E. Spiekermannas.

Originalieji „Bauhaus“ šriftai buvo kuriami konkrečiam plakatui ar pratimui paskaitose, o tai reiškia, kad studentai pilnų šriftų nesukūrė. Nepaisant to, pagal darbuose aptiktus fragmentus E. Spiekermannas su kolegomis sugebėjo sukurti ištisus raidynus.

„Jie mus kaip reikiant nustebino su tuo užsidegimu šriftams. Sukurti šriftą – neįtikėtinai sudėtingas procesas, kuriam reikalingas ne tik labai sunkus darbas ir disciplina, bet ir ypatingos žinios. Tai nėra vien raidžių piešimas. Svarbiausia suvokti, kaip funkcionuoja alfabetas“, – aiškina R. Deuchleris.

„Adobe“ jau suteikia galimybę atsisiųsti pirmuosius du „Bauhaus“ šriftus, likę trys bus baigti per ateinančius kelis mėnesius. Panašu, kad grafikos dizaineriai labai greitai pamėgo šias naujoves.

„Matome akivaizdų grafikos dizainerių iš viso pasaulio susidomėjimą šiais šriftais. Matome, jog jie naudojasi. Tai labai džiugina ir reiškia, kad stengėmės ne veltui“, – džiaugiasi R. Deuchleris.

Oficialiai pristatyti per trijų dienų renginį „Adobe Live“, „Bauhaus“ įkvėpti šriftai sulaukė „labai pozityvios“ dizainerių reakcijos.

„Man labai patrauklu tai, kad jaunoji karta, kuri nebūtinai net yra girdėjusi, kas yra „Bauhaus“, dabar turi labai gerą galimybę pasimokyti istorijos. Tai tarsi interaktyvus istorijos vadovėlis“, – sako „Adobe“ platformos „Creative Cloud“ vadovas.