Tarp kitko, kad ir kaip pavadintume šiuos du šilčiausius vasaros mėnesius, paikojo sezono koncepcija atsirado dar XIX a. Didžiojoje Britanijoje. Vasarą užsivėrus parlamento salėms, o geriausiems žurnalistams išvykus medžioti žąsų ar atostogauti į kontinentą, ne tik sulėtėdavo naujienų srautas, bet ir tuometinėse redakcijose likdavo dirbti ne patys aktyviausi žinių nešėjai.
Nors esama nuomonių, kad šis sezonas tėra praėjusio amžiaus reliktas, o ribos tarp atostogų ir darbo trinasi, šia prasme ir po gero šimtmečio ne daug kas pasikeitė. Taip, nuomonės formuotojai „naujose“ atostogose komunikacijos nestabdo, rinkimų batalijos stiprėja, tačiau šeimos su vaikais įsisukusios į nuolatinį susipakuok-išsipakuok išvykai maratoną, o verslo procesai lėtėja. Atrodo, dar truputis ir penki skirtingi agurkų rauginimo bei marinavimo receptai taps dienos tema. Tad į ką atkreipti dėmesį, jei tikime, kad komunikacija nepertraukiamai turi vykti visus metus?
Nepraraskite budrumo
Net jei kas dieną skaitome apie Palangos kainas ir vietinių verslininkų aimanas, o žurnalistų užklausų sumažėjo, agurkų sezonas turi ir bjauresnę pusę. Turinio rinkai reikia, nykščiai nevalingai scrolinti net paplūdimyje nesustoja. To rezultatas – dar aštresnės antraštės, retrospektyviniai straipsniai ir... piliečių pasipiktinimai. Įprastu metu didžioji dalis visų formų skundų lieka nepastebėti ar dienos šviesos taip ir nepasiekia, bet vasara tokios žinios efektingai užpildo eterį. Valandą neveikė pirkimo sistema, pardavėja netinkamai bendravo, o gyventojus erzina šalia vykstantys statybos darbai – pats metas įsivertinti rizikas ir nepamiršti, kad net nebūtinai nusipelnyti pasipiktinimai šiuo metu tikrai gali pasiekti pirmuosius puslapius.
Metas revizijai
Birželį nubėgus pusės metų distanciją, pats metas atsiversti New Year’s resolutions ir pagaliau pradėti skaityti tą rimtą knygą, kurią tuoj pat pakeis kažkas lengvesnio... arba sustoti ir atlikti rimtą komunikacijos reviziją: kas pasiteisino, kas neįvyko, kur strigote, ko reikia, kad metiniai tikslai būtų pasiekti, ir kaip dar galite suefektyvinti bendradarbiavimą su išorės partneriais net po karantino. Peržvelkite visus excelius ir strategijas, įvertinkite pasiteisinusius žingsnius, išskirkite sėkmių ir nesėkmių priežastis. Išgryninę tinkamą kryptį, labiausiai atliepiančią jūsų išsikeltus tikslus, galėsite ją tęsti rudenį.
Galvokite į priekį
Revizijos gerai, bet nepamirškime ir žvilgsnio į priekį. Net jei rudens ir žiemos kampanijos nepradėtos planuoti, šiuo metu pagaliau galima rasti laiko pajudinti smegenis ar nestandartinėms kūrybinėms sesijoms. Net jei šiuo metu konkrečių idėjų poreikio nejaučiate, be streso atnaujinkime idėjų bankus. Galbūt seniai atidėliojote tinklaraščio startą ir dabar galite pradėti rengti jo struktūrą ir įrašus, o galbūt komandos gali pradėti stiprinti darbdavio įvaizdį socialiniuose tinkluose? Likusias laisvas akimirkas išnaudokite įdėmiai ir kritiškai peržiūrėdami savo socialinių tinklų profilius ir interneto svetainę – galbūt metas atnaujinti ne tik juos, bet ir patį prekės ženklą?
Sušvelninkite toną
Jei vasarą kostiumų atsisako net rimčiausi vadovai ir lyderiai, lengvesnio stiliaus tampa ir komunikacija. Nors kažkur sklandanti viruso šmėkla iki šiol neleidžia visiškai atsipalaiduoti, net ir šią vasarą dėmesio sulaukia lengvesnio turinio ir žaismingesnės žinutės. Sudėtingus verslo procesus nagrinėjančiomis istorijomis nelinkę apsikrauti ir naujienų portalai – dabar tinkamas laikas parodyti kitokį savo prekės ženklo veidą, todėl verta kalbėti šilčiau ir žemiškiau arba pasiryžti eksperimentuoti drąsesniais sprendimais.
Nepardavinėkite slidžių
Nors roges reikia tepti vasarą, šaltajam sezonui ruoškite tik savo komunikacijos planą. Vartotojams dabar kur kas aktualesni ne rimti pirkiniai ir žiemos sezono prekės, o pripučiami baseinai ar paplūdimio gultai, ne rimtos ataskaitos, o gyvenimiški tyrimai ir žmogiškos istorijos. Išnaudojus skirtingus kanalus, dabar pats metas stiprinti darbdavio įvaizdį.
Mokykitės ir dalinkitės
Net jei mitas, kad tapti ekspertu reikia 10 tūkst. valandų, paneigtas, kompetencijoms kelti laiko reikia. Atlikę reviziją ir sukalibravę savo komunikaciją, skirkite laiko neperklausytoms tinklalaidėms, TED pranešimams, naujiems įgūdžiams ar komandos kultūrai stiprinti. Be to, naujai išmoktos pamokos gali tapti aktualios ne tik jums, bet ir jūsų auditorijai.