Kodėl prekybos centruose „Iki“ vienų gėrimų kainų etiketės didesnės nei kitos? Kaip suprasti „Maximoje“ dabar vykstančias „Skonių dienas“, tiksliau, tokiu ženklu pažymėtus gėrimus? Ar tik sutapimas, kad „Rimi“ kai kurie gėrimai sudėti atskirai su ryškiai šviečiančiomis raudonomis kainomis? Prekybos centrų atstovai tikina, kad visa tai nieko bendro su akcijomis alkoholiui neturi.
„Jau nuo šių metų rugpjūčio mėnesio pradėjome leisti katalogą „Skonių dienos“. Tai leidinys, kuriame pirkėjams pristatome mūsų alkoholinių gėrimų ir užkandžių prie jo asortimentą, todėl, kad jis, kaip ir kitų prekių, iš tiesų gausus. Į leidinį įtrauktos prekės parduotuvių lentynose žymimos specialiais „Skonių dienų“ karuliais tam, kad kataloge prekę išsirinkęs pirkėjas, lentynoje ją rastų greičiau ir paprasčiau. Tad, norime akcentuoti, kad katalogas „Skonių dienos“ nėra akcinių nuolaidų leidinys, o katalogo tematika pažymėti karuliai parduotuvių lentynose jokiu būdų nežymi prekių su akcine nuolaida“, – sako „Maximos Lt“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas.
Bendrovės „Palink“, kuriai priklauso prekybos centrai „Iki“, viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė tikina, kad nuo lapkričio 1 d. jų prekybos tinkle pirkėjams nėra skelbiamas alkoholinių gėrimų kainos sumažinimas nei parduotuvėse, nei savaitiniuose leidiniuose. Skirtingus etikečių dydžius ji aiškina noru atkreipti dėmesį į platų asortimentą: „Mes nuolat savo parduotuvėse, interneto svetainėje ir savaitiniuose leidiniuose pirkėjams pristatome skirtingų prekių asortimentą. Parduotuvėse šiam tikslui mes naudojame įvairius karulius, žymeklius ar didesnius kainolapius”.
Specializuotose parduotuvėse, pavyzdžiui, „Vynotekoje”, užuominos dar aiškesnės – čia prie kai kurių gėrimų atsirado žymekliai „Rekomenduojame”. Vienoje iš šių parduotuvių Vilniuje pardavėjas, paklaustas apie geresnius pasiūlymus, pasiūlė pamėginti kažką iš šių prekių, taip pat sudėtų atskirai į akis krentančioje vietoje. Iš pradžių pats prasitaręs, kad šiems vynams dabar – akcija, visgi negalėjo patikslinti, kokia kaina buvo anksčiau.
Rinkodaros ekspertas, sertifikuotas marketingo vadovas (LiMA B) Rytis Buračas pastebi, kad nors toks draudimas ir netiesioginis informacijos perdavimas apsunkina tiek žinutės siuntimą, tiek suvokimą, tačiau galiausiai tikslo nepasiekia. „Galime vadinti linksmąja dalimi tai, kad rinkodarininkams, reklamos agentūrų darbuotojams, alkoholio pardavėjams dabar reikia įjungti visas kūrybines galias, bet iš tiesų tai yra ne alkoholio prieinamumo, o konkurencijos tarp įmonių ribojimas. Nuo pat pradžių šis draudimas nukreiptas ne į tą auditorijos, visuomenės dalį, kuriai ši problema aktualiausia. Reikia kalbėti apie švietimą, aiškinti apie alkoholio žalą dar mokyklose, universitetuose, o ne riboti pakabukus, skrajutes ar kainos skirtukus, iš ko nebus jokios naudos, arba ji bus labai abejotina“, – sako jis.