Atsakinga kūryba ir jos poveikio scenarijai – tokia tema organizatoriai šiais metais kvies diskutuoti festivalio dalyvius.

„Šių metų festivalio tema kviečia pasigilinti į atsakingą ir į ateitį orientuotą kūrybą: kaip kasdienėje veikloje dizaineriai, komunikacijų kūrėjai, prekių ženklai ir iniciatyvos supranta tvarumą, diegia atsakingus sprendimus, kokia čia yra kūrybiškumo rolė“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja vienas festivalio iniciatorių, LDA narys Martynas Birškys. „Į antrąjį festivalį žengiam su partneriu „VINTED“, kurio vertybės sutapo su mūsų šių festivalio tema. Vėl susibūrė ir partneriai, su kuriais „ADC*LT“ pradėjome dar praėjusiais metais: tai festivalio kuratoriai, reklamos mokykla „The Atomic Garden” ir komunikacijos partneriai „Open Agency” bei „co:agency“.

LDA pirmininkas Algirdas Orantas sako, kad šiemet organizatoriai sieks pateisinti kokybiško, įtraukaus turinio ir atviro renginio lūkestį. Skirsime daugiau dėmesio reklamos ir kūrybos darbų konkurso komisijos vertinimo eigos tobulinimui, festivalio kainodarai ir komunikacijai. Su visų palaikymu, parama ar tiesiog dalyvavimu – mokydamiesi iš klaidų ir sėkmių, kelsime kokybiško festivalio kartelę aukštyn”, – teigia jis.

Konferencijoje – įkvėpimo paieškos ir diskusija

Prie jau praėjusiais metais dirbusių konferencijos kuratorių komandos Aistės Jakimavičiūtės-Bikauskės ir Jono Liugailos prisideda Lietuvos kūrybinėms industrijoms žinomas vardas – grafinio dizaino ekspertė Gabija Platūkytė. „Great&Golden“ dizaino vadovės nuomone, atsakinga kūryba – tai gebėjimas palikti pasaulį geresniu nei jį radome. „Festivalyje stengsimės priminti sau ir kitiems, kodėl kuriame, ką savo darbais norime pasakyti ir kokių rezultatų pasiekti. Kelsime klausimą, ką mes, kaip kurianti bendruomenė, galime padaryti, kad dizainas, reklama, nauji kuriami produktai padėtų spręsti problemas ir iššūkius, su kuriais susiduria pasaulis“, – pasakoja kuratorė.

Aistė Jakimavičiūtė prideda, kad šių metų konferencijos tema ir turinys nagrinės atsakingą kūrybiškumą, skatins diskusijas ir inicijuos netikėtų dizainerių, meno vadovų, tekstų kūrėjų perspektyvų paieškas. Pasak jos, kaip ir praėjusiais metais, dalyvių laukia hibridinis konferencijos formatas: dalyviai išgirs užsienio pranešėjus, kurių darbai inspiruoja viso pasaulio kūrėjus, o įgyvendinti projektai priverčia ieškoti naujų, šviežių požiūrio taškų į kūrybos ir atsakomybės santykį. Taip pat susirinkusių lauks diskusija klausimu, kas yra atsakinga kūryba Lietuvos kontekste.

Apdovanojimai – geriausiems metų darbams

Praėjusiais metais pirmą kartą surengti geriausių reklamos ir kūrybos darbų apdovanojimai, tęsia tradiciją ir tikisi rinkti geriausius iš geriausių. „ADC*LT“ apdovanojimas, tiek nacionaliniu mastu, tiek tarptautiniuose „ADC*E“ apdovanojimuose turi būti suprasti kaip prestižiniai apdovanojimai. Todėl kartelė išlieka pakelta gana aukštai“, – sako apdovanojimų kuratorius Rimantas Stanevičius. Prie apdovanojimų kuratorių, šiais metais prisideda ir reklamos ekspertas, kūrybininkas, „Bechtle & Milzarajs” partneris, „The Atomic Garden” mokyklos dekanas Antonio Bechtle. Antonio dalinasi žinia, kad iš tarptautinių ir Lietuvos specialistų sudarytai vertinimo komisijai šiemet vadovaus „Ogilvy London” Kūrybos vadovė Juliana Paracencio, dirbusi su tokiomis žinomomis reklamos kampanijomis kaip „IKEA“ “It’s that affordable” ir „DOVE“ “Courage is beautiful”.

Reklamos ir dizaino kūrėjai, agentūros bei dizaino studijos jau gali teikti geriausius praėjusių metų darbus konkursui. Varžytis galės darbai, publikuoti ne anksčiau kaip 2020 m. sausio 1 d. ir ne vėliau nei 2021 m. birželio 1 d. Ankstyvosios paraiškos priimamos iki liepos 4 dienos, paskutinis terminas pateikti paraišką – rugpjūčio 4 diena. Konkurso kategorijos aprėpia ne tik dizaino ir reklamos kūrybos sritis, tačiau ir marketingo bei komunikacijos plačiąja prasme. Konkurso organizatoriai laukia darbų ir Integracijų bei inovacijų, Video ir audio, Interaktyvių ir skaitmeninių sprendimų, Aktyvacijų ir naujųjų medijų, Socialinės reklamos bei kitose kategorijose.

Jauniesiems talentams – „apšilimas“ prieš festivalį

Šiais metais prie festivalio vėl prisijungė reklamos ir kūrybiškumo mokykla „The Atomic Garden“, surengsianti 4 dienų kūrybinį maratoną „Creative Brief Contest“. Kūrybinis maratonas vyks prieš festivalį, rugpjūčio 24-27 dienomis, Palangoje, „3o – Out Of Office” bendrystės erdvėje. Maratono metu jaunieji kūrėjai kurs reklamas, sprendžiančias tvarumo problemas. Maratono dalyviai turės galimybę laimėti dvi stipendijas į reklamos kūrybos kursą „The Atomic Garden” mokykloje, ir „apšilti“ prieš „ADC*LT” festivalio Jaunųjų talentų programos peržiūras. Praėjusių metų „ADC*LT“ Jaunųjų talentų programos nugalėtojas Gvidas Pakarklis Europos festivalyje pelnė sidabro apdovanojimą Jaunųjų talentų kategorijoje.

Tikisi surengti gyvą renginį

Festivalio organizatoriai atidžiai stebi epidemiologines aplinkybes, vyriausybės rekomendacijas ir bendrąją padėtį visuomenėje bei tikisi, kad atsižvelgdami į visa tai, artimiausiu metu galės paskelbti, kurioje Vilniaus vietoje vyks renginys. Nepaisant optimistiškiausių lūkesčių, kol kas yra svarstomas ir virtualaus renginio scenarijus.

Daugiau informacijos apie renginį ir konkurso taisykles bei paraiškos formas rasite festivalio „ADC*LT“ tinklalapyje.