Ar žinojote, kad prieš rengiant „copywriting“ tekstus ir planuojant jų išdėstymą svetainėje reikia parengti namų darbus? Juk be atliktų analizių, komunikacijos ir rinkodaros strategijų, toks tekstas bus netikslingas ir skambės, kaip eilinė reklama, skirta visiems, o tuo pačiu – niekam.
Kokius 3 klausimus svarbu užduoti copywriteriui, kuris turėtų parašyti tekstus, skatinančius klientų įsitraukimą ir sprendimą pirkti, įgyti, susitikti ir pan.?
Kokia patirtis versle? Tas, kuris nėra nė karto pats pabandęs parduoti ar vystyti savo verslo, vargiai gali pajusti visus vadovėliuose neparašytus niuansus apie bendravimą su klientais. Dažnai tie, kurie neturi patirties, linkę suteikti didesnius pažadus nei realiai gali įgyvendinti.
Kokia rašymo patirtis skirtingiems verslams? Ar tekstų kūrėjas rašo, pavyzdžiui, tik apie rankdarbius ir papuošalus, ar geba įsigilinti ir į kitas Jums aktualias temas? Kuo daugiau skirtingos patirties – tuo bus lengviau Jums vienam kitą suprasti.
Garantijos ir rezultatai. Jei copywriteris pažada, jog po vieno ar kelių tekstų pasipils pardavimai, tai Jums turėtų skambėti kaip aliarmo signalas. Juk net ir graži parduotuvė miesto centre dar negarantuoja pardavimų. Tam reikalingas visas kompleksas veiksmų. Ką profesionalus tekstų kūrėjas tikrai gali Jums duoti papildomai, tai pasakyti į kurias dar pardavimų komunikacijos vietas vertėtų atkreipti dėmesį.
„Copywriting“ – stebuklingi tekstai, ar tik mažas sraigtelis pardavimų sistemoje?
Puikiai suprantame visus, kurie tikisi itin produktyvių, parduodančių tekstų rezultatų ir greitų konversijų. Tačiau iki šio džiugaus etapo veda ilgas ir nelengvas kelias. Tai lyg sportinis žaidimas, kuriame estafetė perduodama vis kitam žaidėjui ir rezultatas priklauso nuo visų dalyvių atsidavimo, įdirbio bei sklandaus bendradarbiavimo.
Pagaliau ir pirmosios vietos sporte pasiekiamos tik po nuoseklių ir sustyguotų visos komandos pastangų bei kasdienio darbo.
Todėl vertėtų susipažinti su svarbiausiais etapais, vedančiais parduodančio teksto link:
Pažinkite savo klientus. Nežinodamas tikslinės auditorijos, jos poreikių ir bendro psichologinio paveikslo, tekstų kūrėjas gali sukurti tik standartinius, visiems skirtus tekstus. Deja, ne visada pavyksta pataikyti į taikinį. Tad reikėtų išanalizuoti ir susisteminti pagrindinius klientų kriterijus: vyras; moteris; vaikai; amžius; vartojimo ir pirkimo įpročiai; poreikis produktui/prekei; gyvenamoji vieta; perkamoji galia.
Įvertinkite konkurentus ir jų pranašumą. Labai svarbu ne tik stebėti konkurentus ar aktyviausias rinkos tendencijas, bet ir iš jų mokytis. To reikia norint išsiskirti iš konkurentų jau šiandien ir stengiantis būti vienu žingsniu priekyje. Tam, kad taupytųsi laikas ir lėšos, itin svarbu gautas rinkos bei konkurentų tyrimo išvadas pateikti tekstų kūrėjui ir akcentuoti, kuo Jūs kitoks bei kuo ketinate išsiskirti.
Atlikite raktinių žodžių paiešką. Ar žinote, kaip potencialūs klientai Jūsų ieško? Dėl raktinių žodžių „Google“ veda klientus tiksliai ten, kur reikia. Įvertinkite kas Jums svarbiau – supažindinimas su bendra informacija ar vienas iš paskutinių pardavimo etapų, kurį pažymi žodžiai „kaina“ ir „akcija“.
Aiškiai suformuluokite tekstui keliamus tikslus ir užduotis. Pasakyti, kas yra „geras“ tekstas tas pats, kaip kalbėtis apie mėgstamą maistą – kiekvienas supranta skirtingai pagal savo patirtį ir asmenybę. Suformuluoti tikslus labai padeda klientų poreikių išsiaiškinimas – kiek šiuo metu žinote apie produktus, jų ypatybes, kokie dažniausi klausimai, baimės ir pan. Atlikus klientų patirčių įvertinimą tampa aišku, ar reikia daugiau dėmesio skirti informavimui, produktų savybių ir naudingumo pristatymui; ar tekstas turi būti grynai reklaminis, o galbūt svarbu formuoti reputaciją ir pan.
Pasirinkite stilių, kuriuo kreipsitės į auditoriją. Šis pasirinkimas priklauso nuo atliktos klientų analizės. Vienaip bendrausime su Z kartos atstovais, kitaip kreipsimės į senjorus ar gydytojus, dar kitas stilius bus naudojamas rašant apie madą ar mokymus.
Pateikite svarbiausią informaciją ir gautus aukščiau paminėtus analizių rezultatus. Tekstų rašytojas dažniausiai yra kūrybinga asmenybė ir gali tekstą papildyti trūkstama informacija, susirinkęs medžiagą iš interneto platybių. Tačiau klausimas, ar Jus tai tenkins? Todėl bendraujant labai svarbu pateikti ir papildomų informacijos šaltinių.
Bendraukite su rašytoju. Jeigu iš karto nepavyksta sukurti tikslingos žinutės galutiniam vartotojui, dar kartą aptarkite užduotį bei kitus duomenis. Į tekstų kūrėją žiūrėkite kaip į potencialų savo klientą – jei jam kyla kokių klausimų, tikrai dar daugiau klausimų kils pirkėjams. Tad tai gali būti itin gera proga pasitikrinti, kaip Jus supranta būsimi klientai, ką svarbu patobulinti ar bent jau į ką papildomai atkreipti dėmesį. Be to, greičiausiai tekstų rašytojas išryškins ir kitas produktų ar paslaugų savybes, kurių nebuvot pastebėję.
„Nepersūdykite“. Marketingas, NLP technikos ir kiti klientus viliojantys triukai jau žinomi daugeliui žmonių, todėl potencialus klientas „užuodęs spąstus“ kaip mat apsisuks ir išeis. Todėl parduodančių tekstų formulės kinta priklausomai nuo prekės ar paslaugos. Pavyzdžiui, žmogus, ieškodamas patikimų vaistų, tikrai suabejos jų verte, jei bus naudojamos marketingui būdingos skambios formuluotės. Visos technikos ir metodai geriausiai veikia tada, kai naudojami su geriausiais tikslais ir tarsi nepastebimai, organiškai.
Būkite nuoširdūs ir megzkite ryšį su klientu. Jau praėjo tie laikai, kai buvo galima bet ką „prastumti“ pirkėjui. Esant milžiniškai pasiūlai, visi pradedame verstis per galvas, kad tik atrastume tą pagrindinį kelią pas ištikimus pirkėjus. Todėl vėl grįžtame prie 8 punkto, kad skambios frazės arba tam tikros manipuliacijos nekuria kokybiško ryšio. Todėl vietoje jų, verčiau panaudokite savus žodžius, savas istorijas. Parodykite klientams, kodėl tikite savo prekių ar paslaugų verte. Galbūt jos pakeitė Jūsų gyvenimą, todėl gali pakeisti ir klientų? Ieškokite kartu su komunikacijos specialistais tinkamiausių kelių pas klientus.
Tikime, jog šias tiesas jau žinojote, tačiau kartojimas visada padeda prisiminti tai, kas veikia efektyviausiai. Mes šiuos etapus nuolat analizuojame, taip gerindami paslaugų kokybę ir padėdami savo užsakovams surasti geriausius sprendimus. Žinome, kad nėra visiems tinkančios teksto formulės ar mistinio copywriterio, kuris pats vienas, be šių išvardintų etapų pataikytų tiesiai į kliento piniginę. Tam reikia laiko, patikimumo, aiškaus plano, gebėjimo išgirsti bei klausytis. Bendravimas su klientais, tarsi tarpusavio ilgalaikių santykių kūrimas, kur svarbus nuoširdumas, kompromisai ir kantrybė.