Kalėdinių iniciatyvų motyvai
Be paviršutiniškos šventinės nuotaikos, Kalėdos tampa laiku, kai visuomenė yra aktyvesnė, užjaučianti ir noriai prisidedanti prie labdaros. Giliai istorijoje įsišaknijusi dovanų teikimo tradicija neaplenkia ir įmonių. Anot „Maisto banko“ komunikacijos vadovės Miglės Petronytės, socialinės iniciatyvos šiuo laikotarpiu, skatinamos nuoširdaus įsipareigojimo ar strateginių tikslų, tampa priemone prekių ženklams užmegzti gilesnį ryšį su savo auditorija.
„Natūralu, kad verslai reaguoja į situaciją: vieni pasitelkdami socialines iniciatyvas stengiasi atliepti savo darbuotojų, klientų poreikius ir taip išlaikyti jų lojalumą, kiti turi stipriai suformuotas įmonės vertybes ir prie nevyriausybinių organizacijų veiklos patys prisideda bei skatina savo klientus taip pat prisijungti“, – M. Petronytė atskleidžia kalėdinio laikotarpio dinamiką.
Orientavimasis tarp įmonių socialinių atsakomybių
„Maisto banko“ partnerystė su įmonėmis tęsiasi ne tik šventiniu laikotarpiu. M. Petronytė pabrėžia, kad svarbu bendradarbiauti su partneriais, kurių vertybės sutampa su organizacijos misija. Kalbama ne apie vienkartines kampanijas, o apie ilgalaikių santykių, kurie ilgus metus prisideda prie socialinės gerovės palaikymo, kūrimą.
„Nėra taip, kad nevyriausybinės organizacijos sutinka bendradarbiauti su visais, kurie tik pasisiūlo. Yra pasitaikę atvejų, kai bendradarbiauti atsisakėme, nes įmonės vykdomos veiklos nesutapo vertybiškai arba pajautėme, kad siūlomu socialiniu projektu bandoma tik prisidengti. Tačiau be galo didžiuojamės, kad esame užmezgę partnerysčių, kurios trunka ne vienerius metus, o jau yra perkopusios gerą dešimtmetį“, – džiaugiasi M. Petronytė.
Įmonių savanorystė tampa populiariu ir paveikiu būdu įmonėms aktyviai bendradarbiauti su labdaros organizacijomis, sukuriant teigiamo poveikio bangos efektą.
„Kai socialinė partnerystė vykdoma ne vienerius metus, bendradarbiauti tampa paprasčiau – įmonės vis labiau supranta organizacijos poreikius, patiriamus iššūkius, pamažu darbuotojai gali prisidėti ir profesine savanoryste sprendžiant vienus ar kitus klausimus“, – priduria ji.
Finansinė parama tampa svarbiu būdu įmonėms daryti apčiuopiamą poveikį. Nesvarbu, ar tai būtų tiesioginiai įnašai, ar klientų skatinimas dalyvauti, įmonės atlieka svarbų vaidmenį remiant tokias organizacijas kaip „Maisto bankas“. M. Petronytė atkreipia dėmesį į tokių įnašų svarbą, nes jie padeda išsaugoti maisto produktus nuo švaistymo ir padeda tiems, kuriems to reikia. Taip pat finansavimas parodo apčiuopiamus įmonių paramos rezultatus:
„Pernai mūsų organizacija rėmė 173 tūkstančius žmonių, o šiais metais jau galime padėti daugiau nei 230 tūkstančių, šis pokytis įvyko ir dėl verslo įmonių prisidėjimo ir palaikymo.“
Nuoširdumas, išliekantis visus metus
Vieni labdaringa veikla užsiima ištisus metus, o per šventes pastangas suintensyvina, kiti – susitelkia tik į šventines kampanijas. Socialinių tinklų agentūros „Caption“ projektų komandos vadovė Ieva Musteikytė teigia, kad dauguma prekių ženklų šių iniciatyvų imasi turėdami nuoširdžių ketinimų. Tačiau pažymi, jog svarbu palaikyti nuolatinį įsipareigojimą ištisus metus, užtikrinant, kad geranoriškumas neapsiribotų sezonine tendencija.
„Tai ir įsipareigojimas priminti sau bei vartotojams apie socialines iniciatyvas. Tiesa, kad einant metams keičiasi prekių ženklų komunikacija ir jie arba jiems kartais būna padiktuojamos tam tikros temos“, – teigiamai atliepia I. Musteikytė.
Ekspertė pažymi, kad jos darbe yra ne vienas prekių ženklas, kuris išsiskiria nuoseklia, ištisus metus vykdoma filantropija. Aiškios vertybės, tokios kaip parama Ukrainai, LGBTQ+ palaikymas ir svarbiausių klausimų, kaip, pavyzdžiui, balsavimas bei ekologija, sprendimas, taip pat yra socialinis atsakingumas. Pasak I. Musteikytės, integruodami vertybes į savo komunikacijos strategiją, prekių ženklai sulaukia grįžtamojo ryšio iš savo tikslinės auditorijos ir kartu iškelia jas į viršų.
Socialinį įsipareigojimą turime skatinti visi
Galima sutikti, kad kai kuriems prekių ženklams socialinė atsakomybė – tai įsipareigojimas ištisus metus, o kitiems – tai strateginis pasirinkimas, sustiprinamas švenčių metu. Iššūkis: atskirti šiuos du dalykus ir paskatinti įmones neapsiriboti sezoninėmis tendencijomis, o siekti ilgalaikio ir tikro socialinio poveikio. Kalėdos puikiai primena prekių ženklų potencialą prasmingai prisidėti prie visuomenės gerovės ir viltis, kad tokios iniciatyvos taps nuolatine veikla, įtraukta į įmonių atsakomybių sąrašą.