Trumpųjų žinučių siuntimo platformos „LightSMS“ produkto vadovė Natalija Lizunova teigia, kad nors vartotojai ir mažiau siunčia SMS žinučių, tačiau gautas perskaito taip pat dažnai.

„Daugiau nei 70 proc. SMS žinučių yra atidaromos jau per pirmas 60 minučių. Viena to priežasčių yra ir tai, kad vis didesnę dalį laiko praleidžiame naršydami telefone. „Nottingham Trent“ universiteto atliktas tyrimas rodo, kad vidutiniškai 18-33 metų asmenys telefoną pasitikrina net apie 85 kartus per dieną”, – pasakoja N. Lizunova.

Kita priežastimi, kodėl reklamos SMS žinutėmis nereikėtų laidoti, pašnekovė įvardina tai, kad trumposios žinutės tapo viena iš pagrindinių identifikavimo priemonių. Jos naudojamos bankiniame sektoriuje pakeičiant kodų generatorius ar korteles, pasirašant elektroniniu parašu ar kitose vietose, kuriose reikia užtikrinti saugumą bei gauti patvirtinimą.

„Dėl to SMS žinutės yra gan svarbus informacijos perdavimo būdas, į kurį žmonės labiau atkreipia dėmesį. Trumposios žinutės tampa ne tik priemone susirašinėti su draugais, bet taip pat ir identifikuoti klientus elektroninėje erdvėje, informuoti vartotojus bei reklamuotis”, – dėsto N. Lizunova.

Privalumai ir trūkumai

SMS žinučių siuntimo platformos „LightSMS“ atstovė teigia, kad šis reklamos būdas pasižymi nedidelėmis investicijomis, tad kiekvienas mažesnis ar didesnis verslas gali rinktis siųsti reklamą trumposiomis žinutėmis.

Ji taip pat priduria, kad ypatingai prieš Kalėdas verslininkai renkasi siųsti SMS žinutes savo klientams, taip primindami apie save.

„Tai nebrangus būdas prieš šventes pranešti apie akcijas, nuolaidas, specialius pasiūlymus ar tiesiog pateikti svarbią informaciją, nes Kalėdiniu laikotarpiu reklamos kainos pasiekia metų aukštumas“, – sako „LightSMS” produkto vadovė.

Tuo tarpu „Paysera“ komunikacijos vadovas Vytautas Urbonas primena, jog nereikia pamiršti pagrindinių taisyklių, kad reklama ar komunikacija SMS žinutėmis netaptų antireklama.

„Kaip ir kiekvienoje komunikacinėje žinutėje, pirmiausia reikia identifikuoti, kokią žinutę norime pasakyti, bei kam ji bus skirta. Tada jau galvoti: kokiu būdu ir kokiu metu ją iškomunikuoti. Kalbant specifiškai apie komunikaciją SMS žinutėmis, dažnai daroma klaida, kai neatsižvelgiama į auditoriją ir laiką. Įsivaizduokite, eilinę prekybos centro žinutę apie nuolaidą koldūnams. Greičiausiai žmogus neapsidžiaugs gavęs tokią žinutę paties darbo įkarštyje ar per kokį svarbų susitikimą. Tačiau jeigu ta pati žinutė bus išsiųsta per pietų pertrauką ar keliaujant namo po darbo, ji gali būti aktuali ir patraukli“, – sako V. Urbonas.

Jis priduria, kad bet kuriuo atveju svarbu identifikuoti klientą. Jeigu auditorija yra namų šeimininkės, tai akcija, atsiųsta darbo metu, gali būti visiškai tikslinga ir efektyvi. Tai galioja ne tik reklaminėms žinutėms, tačiau ir pranešant svarbią informaciją. Kuo labiau išskaidysime klientus į smulkesnes kategorijas, tuo tikslingiau ir veiksmingiau galėsime pateikti informaciją.

Komunikacijos specialistas įvardina dar vieną riziką susijusią su SMS žinučių siuntimu. Tai yra rizika įkyrėti, kuri dažniausiai ir pakiša koją.

„Įkyrėti galima dėl įvairių priežasčių: vieną jų gali būti jau aptartoji situacija, o kita – per dažnas reklamos siuntimas. Jeigu klientus bombarduojame SMS žinutėmis kiekvieną savaitę ar dažniau, tikėtina, kad susilauksime neigiamos reakcijos. Kaip liaudies išmintis byloja „Kas per daug, tas nesveika“, tai taip pat yra ir su prekės ženklais, jeigu mes kiekvieną dieną sakysime „pirk, pirk“, nors asmeniui tai visiškai tuo metu neaktualu, jis gali vėliau išvis nebepirkti to prekės ženklo prekių, o asociacija su produktu ar paslauga gali būti neigiama“, – pasakoja V. Urbonas.

Pasak jo, nereikėtų užmiršti ir įstatymų reglamentuojančių reklamos siuntimą bei asmens duomenų saugojimą. Reikia nepamiršti, kad norint naudoti asmens duomenis reklamos tikslais, ar tai būtų telefono numeris, ar elektroninis paštas, reikia kliento sutikimo. Taip pat turi būti suteikta galimybė jam atsisakyti gaunamos informacijos ir būti užmirštam.

Trumpi patarimai:

● Aiškiai identifikuokite auditoriją.

● Pasirinkite auditorijai patogų laiką gauti žinutę.

● Sukurkite trumpą ir aiškų tekstą.

● Sukurkite būtinybės jausmą veikti jau dabar. Nurodykite akcijos galiojimo laiką ar ribotą kiekį prekių.

● Naudokite trumpus akcijos kodus ar nuorodas į svetaines.

● Personalizuokite žinutes ir labiau įtraukite žmones.

● Sekite ar jūsų kompanija pasiekė tikslų. Nuorodos su statistikos sekimo galimybe jums gali parodyti kompanijos efektyvumą.