Marketingo konferencijoje „LiMA Day Lietuva 2023: mutacijos“ jis dar kartą bandė narplioti dilemą, kas laimės kovą tarp kūrybiškumo ir efektyvumo.

Reklama neatsako į esminius klausimus

„Mes, marketingistai, kažkodėl manome, kad žmonės turėtų mėgti mūsų reklamą. Tačiau atsakymas paprastas – ne. Buvau šokiruotas, kiek žmonių naudoja „AdBlock“. Galvojau, kad skaičius svyruoja tarp 10–20 proc., tačiau tyrimai rodo, kad net apie 42 proc. Tiek žmonių naudoja kokius nors įrankius, kurie padeda apsisaugoti nuo reklamos, kitaip tariant, nuo to, ką mes visi darome. Maža to, netgi žmonės, dirbantys agentūrose, forumuose anonimiškai teigia nekenčiantys reklamų ir agentūros, kurioje dirba“, – kalbėjo A. Žakas.

Net 96 proc. apklaustųjų deklaruoja, kad nepasitiki reklama ir reklamos specialistais. Pastarieji pagal nepasitikėjimo lygį nusileidžia tik automobilių pardavėjams, telemarketingo atstovams ir politikams: „Esame garbingoje ketvirtoje vietoje pagal nepasitikėjimą.“

O kur dar rekordinis informacinis triukšmas. Skirtingais duomenimis, kasdien žmogus išvysta nuo 4 iki 10 tūkst. reklamų. Nepaisant prekių ženklų pastangų būti matomais, 80 proc. jų galėtų išnykti ir niekam dėl to neskaudėtų galvos. „Apie 60 proc. turinio, kurį sukuriame ir paleidžiame į internetą, yra bevertis. Jis apie nieką. Yra, kad būtų“, – konstatavo A. Žakas.

Ko reikia, kad reklamos nesinorėtų užblokuoti, išjungti ar prasukti? Ką daryti, kad auditorijai būtų įdomu ir norėtųsi su prekės ženklu turėti reikalų?