– Viešėdama Vilniuje pristatėte naują „Wix“ įrankį, kuris leistų kiekvienam norinčiam pasidaryti e-parduotuvę. Galite papasakoti plačiau?
– „Wix“ yra interneto tinklapių platforma, kur kiekvienas gali susikurti savo e-parduotuvę, ar bet kokį kitą tinklapį. Viskas padaryta taip, kad žmonės gali kurti tokias e-parduotuves, kur lankytojams reikia norimas prekes tiesiog nutempti į krepšelį, o mes rūpinamės už to esančia technologija. Nepriklausomai nuo to, ar norite turėti tiesiog tinklapį, kurį naudosite kaip savo portfolio, ar e-parduotuvę, viskas yra jau paruošta – katalogai, apmokėjimo sistema ir tt.
– Kokiais būdais galima atsiskaityti tokiose e-parduotuvėse: „Paysera“, „Paypal“...?
– Kol kas mes nepalaikome „Payseros“, bet žinome šį savo vartotojų poreikį, todėl ties tuo dirbame. Kas įmanoma šiandien, tai yra „Paypal“ ir mokėjimai kreditine kortele.
– Kaip mažos e-parduotuvės gali būti konkurencingos, kai rinkoje veikia tokie milžinai kaip „Amazon“, „Aliexpress“ ir pan.? Kodėl vartotojas turėtų pirkti iš kažkokios mažos parduotuvės, apie kurią nieko nežino?
– Žmonės to klausia visą laiką: kaip aš galiu konkuruoti. Manau, kaip ir kalbant apie bet kurį kitą verslą, tu tiesiog turi išsigryninti, ką turi unikalaus. Mažoms parduotuvėms būtina žinoti, kokią savo produktų vertę jos gali komunikuoti. Pavyzdžiui, vartotojai gali pirkti kavą iš „Amazon“ ar parsisiųsti iš Kinijos, bet galbūt tavo kava kažkuo unikali? Galbūt ji organinė, galbūt atkeliavo iš kavos augintojų, turinčių įdomią istoriją, arba gal tu skiri labdarai dalį už ją gaunamų pajamų? Reikia rasti kažką unikalaus, nes tik taip smulkus verslas gali varžytis su rinkos gigantais – kitaip tariant, reikia rasti savo nišą.
– Kokia yra e-parduotuvės sėkmės formulė? Ar pakanka, kad būtų patogu pasirinkti produktus ir sumokėti? Galbūt žinote kažkokių triukų, kaip ją paversti sėkminga?
– Iš tiesų yra keletas gudrybių. Pirmiausia, ji turi atrodyti labai profesionaliai. Šiuo atveju „Wix“ padėti, nes turime šimtus šablonų, kuriuos galima pritaikyti pagal savo poreikius. Tad pradėkite nuo to, kad savo lankytojams turite atrodyti stulbinančiai. Kitas svarbus dalykas, kurį turite padaryti – gerai apgalvokite savo kainodarą, kokiomis kainomis ir sąlygomis parduosite savo prekes. Jei jūsų produktas turi papildomą vertę, galbūt jūs galite jį apmokestinti kiek brangiau ir tada varžytis su kainomis, kokias siūlo Kinija. Bet jums reikia padaryti tyrimą ir išsinagrinėti konkurentus. Dar vienas svarbus dalykas – turite susitvarkyti savo SEO, paprastai kalbant, tai padeda žmonėms jus rasti „Google“. Mes dirbame su „Google“ dvejus metus ir dabar turime tam skirtą įrankį: viskas, ką reikia daryti, tai vadovautis žingsniais, kuriuos jau yra sudėliojęs „Wix“, ir užpildyti informaciją, kurios prašoma.
– Bet jei visi „Wix“ vartotojai naudojasi tuo pačiu įrankiu, išeina, jie pradeda konkuruoti tarpusavyje?
– Įrankis tik nurodo tau kaip verslui, ką tu turi padaryti, apie kokius esminius punktus pagalvoti, bet tada turi viską užpildyti pats. Pavyzdžiui, gausite klausimą, kokio tipo verslą turite. Tada jūs rašote, pavyzdžiui, juvelyrikos. Vėliau reikės patikslinti, ar veikiate tik lokaliai, ar tarptautiniu lygiu, surašyti, kuo unikalus jūsų verslas ir jūsų produktai, pateikti jų aprašymus. Taigi kiekvienas verslas turės savo vardą, savo produktus, savo aprašymus, mes tiesiog veikiame kaip gidai, kurie padeda gauti geresnius rezultatus.
– Kalbant apie konkurentus, kaip vertinate „FacebookMarket“, ar jums tai didelis varžovas?
– Mes į „Facebook“ žiūrime kaip į partnerius, ne kaip į konkurentus. „Facebook“ yra vienas iš rinkodaros įrankių, vienas iš komunikacijos kanalų. Mes drąsiname žmones susikurti savo e-parduotuves: tai yra kaip jų verslo ID ar vizitinė kortelė, o iš ten jau jie gali skatinti prekybą kitais kanalais. Mes iš tiesų net skatiname naudotis feisbuku, pas mus į tinklapius galima integruoti nuorodas į jo puslapius.
– Kokius matote didžiausius e-parduotuvių iššūkius? Kas sudėtingiau – prikviesti žmones apsilankyti e-parduotuvėje, ar įtikinti atėjusius pirkti?
– „Wix“ yra platforma: mes iš esmės siūlome įrankius prekybai, su kuriais žmonės gali elgtis taip, kaip jie supranta, kas yra geriausia. Kalbant apie e-parduotuves, pirmas iššūkis yra apgalvoti koncepciją ir ją įgyvendinti: su „Wix“ įrankiais tai nesudėtinga, nes per dvi dienas tu gali turėti e-parduotuvę. Tačiau kitas iššūkis yra ją palaikyti ir suprasti, kad verslas nėra kažkas, ką gali per sekundę sukurti ir apie tai pamiršti. Verslas visada yra maratonas.
– O kaip prekių pristatymas pirkėjams: tuo irgi pasirūpinate, ar jau reikia ieškoti atskirų sprendimų?
– Platformoje galite nustatyti pristatymo taisykles, tačiau pristatymu turėsite pasirūpinti patys: ar bendradarbiausite su siuntų tarnybos, ar patys eisite į paštą ir siųsite, tai jau bus jūsų atsakomybė.
– Vilniuje rengėte seminarą, kaip naudotis šia platforma specialiai tiems, kurie yra vaiko priežiūros atostogose. Ar iš to galima spręsti, kad ši platforma labiausiai tinka mažiems verslams?
– Pagrindinė „Wix“ auditorija yra smulkus verslas, bet ne tik toks. Daugelis žmonių išbando šią platformą, nes labai lengva pradėti, nereikia specialių techninių įgūdžių, tad kad ir bet kuris tėtis ar mama naudodamiesi mūsų platforma gali pradėti smulkų verslą. Bet mūsų platforma veikia jau kelerius metus, mes nuolat ieškome naujų sprendimų, ir matome, kad mūsų parduotuvės auga kartu su mumis. Jei anksčiau matydavome, kad turime tik mažas parduotuves, matėme, kaip vyko jų evoliuciją ir jos išaugo iki didelių. Be taip, iš esmės didžiausia mūsų vertė yra smulkiam ir vidutiniam verslui.
– Kokio tipo verslai pas jus populiariausi?Ar matote, kad Lietuvos rinka kažkuo išsiskirtų bendrame kontekste?
– Tiesą sakant, kalbant apie e-komerciją, tendencijos visur yra labai panašios, beveik tas pats tinka ir Lietuvai, ir, pavyzdžiui, Brazilijai. Populiariausios visur mados prekės, aksesuarai, taip pat daug namų apyvokos, sodo prekių. Pastebime, kad populiarėja skaitmeninės prekės: muzika, elektroninės knygos, online pamokos.
– Kalbant apie butikus, vienetinius meno kūrinius ir panašiai, Lietuvos rinkoje tokios prekės dažnam yra sunkiai įperkamos. Ar gali būti kaip sprendimas pardavinėti tokius daiktus kitoms rinkoms, kur pajamų lygis aukštesnis? Ar kitus pastebite tokias tendencijas, kad silpnesnės ekonomikos šalys pardavinėtų online produktus kitoms šalims, kur aukštesnis pragyvenimo lygis?
– Kol kas tokios tendencijos „Wix“ nematau: tiesą sakant, dažniausiai čia pardavinėjami produktai, kurie buvo sukurti, nes žmonės aistringai degė savo idėja, džiaugėsi sukūrę kažką unikalaus, o nežiūri į galimybę kaip kuo daugiau uždirbti kaip iš masinės produkcijos. Bet tai galėtų būti gera idėja. Neseniai lankiausi Brazilijoje, matau, kad silpnesnės ekonomikos šalyse tai gali būti išsigelbėjimas, nes turėdami galimybę susikurti e-parduotuvę jie gali pardavinėti savo produktus, pavyzdžiui, Jungtinėms Valstijoms, ar kitoms rinkoms.