Nors dauguma tendencijų šioje srityje nebus naujos, o tik tęs ankstesnę kryptį, žemiau išskirčiau keletą pagrindinių ašių, į kurias verta atkreipti dėmesį artėjančiais 2025-aisiais.
Stipriam asmeniniam prekės ženklui nepakaks dalintis turiniu ir pasiekimais – reikės parodyti tikrą poveikį ir kuriamą vertę.
Šiandien, kai vis daugiau žmonių supranta asmeninio prekės ženklo kuriamą vertę, įvairiuose socialiniuose tinkluose matome suintensyvėjusią komunikaciją: daug turinio, daug nuotraukų ir… daug triukšmo. Dauguma įgudo įsiskaityti į patarimus, atkreipti auditorijos dėmesį, tačiau pamiršta svarbiausią dalyką – vertės kūrimą. Kitais metais, intensyvėjant komunikacijai, matysime tendenciją, kad auditorijai įdomiausi ir paveikiausi bus tie asmeniniai prekės ženklai, kurie kurs poveikį, pirmiausia sutelkdami dėmesį į vertę auditorijai, o tik vėliau – į dailų jos pateikimą.
Kaip pritaikyti? Svarbu skirti laiko pozicionavimui, t. y. apgalvoti, kokį įspūdį apie save norime sukurti kitų žmonių galvose, kaip prisidedame prie jų gerovės ir už ką esame vertinami.
Dirbtinis intelektas (DI) bus itin naudingas kuriant turinį, tačiau autentiškumo nepakeis.
Pastaraisiais metais DI (dirbtinis intelektas) itin daug sutaupė laiko žmonėms, kurie jau buvo išsigryninę savo asmeninio prekės ženklo pozicionavimą. Turinio kūrimas, pasitelkus ChatGPT ir panašius įrankius, tapo gerokai paprastesnis ir profesionalesnis, nes nereikėjo rūpintis gramatika ar sakinių konstrukcija. Visgi pasitaikė ir niuansų: žinutės, visiškai patikėtos DI be jokios peržiūros ar korekcijų, dažnai buvo lengvai atpažįstamos ir nesuteikė norimos vertės žmonėms, norintiems stiprinti savo asmeninius prekių ženklus. 2025-aisiais, DI įtakai vis dar augant, tikėtina, kad asmeninius prekių ženklus bus dar lengviau vystyti. Vis dėlto tikrasis poveikis pasireikš tik tada, kai žmonės, užuot viską patikėję ChatGPT, skirs laiko išsigryninti savo išskirtinumus ir išlaikyti autentišką ryšį su auditorija.
Kaip pritaikyti? Drąsiai pasitelkite DI įrankius asmeninio prekės ženklo komunikacijai. Tačiau siekdami išlaikyti autentiškumą ir didesnį pasitikėjimą auditorijos akyse, pozicionavimo parengimo dalį pasilikite sau (ar patikėkite profesionalams).
Darbuotojų ambasadorystė be akcento į asmeninius prekių ženklus neteks prasmės.
Per pastaruosius kelerius metus pasaulyje išpopuliarėjo įvairūs įrankiai, skirti paskatinti darbuotojus iš savo asmeninių paskyrų dalytis turiniu apie organizaciją. Nors dauguma šių įrankių leisdavo darbuotojams patiems pakoreguoti ar adaptuoti žinutes, tokios adaptacijos retai duodavo norimą rezultatą dėl žmogiškojo prisilietimo (angl. personal touch) nebuvimo. Kita vertus, organizacijos, investavusios į tikslinių darbuotojų ambasadorių prekių ženklus ir skyrusios tam pakankamai dėmesio, galėjo pasidžiaugti ne tik plačiu auditorijos pasiekimu, bet ir stipresniu darbuotojų užmegztu ryšiu su ja. Nors šiandien organizacijose įprasta užsisakyti mokymus apie tai, kaip išnaudoti vieną ar kitą socialinį tinklą (dažniausiai – LinkedIn) komunikuojant iš darbuotojų paskyrų, kitais metais prognozuojamas pokytis: esmė bus ne pats kanalas, o bendras suvokimas, kaip asmeniniai darbuotojų prekių ženklai, nesvarbu, kokiame socialiniame tinkle jie veikia, gali tapti konkurencinio pranašumo ir talentų bei klientų pritraukimo priemone.
Kaip pritaikyti? Jei jums rūpi per asmeninius prekių ženklus perteikti žinutę apie organizaciją ar savo verslą, neapsiribokite „madingais“ kanalais. Nors dažnai sutelkiame dėmesį į LinkedIn kanalą manydami, kad ten yra mūsų auditorija, ta pati auditorija neretai leidžia laiką ir kituose kanaluose. Būkime ne tik ten, kur auditorija, bet ir ten, kur mums iš tikrųjų malonu kurti turinį.
Kurti stiprų asmeninį prekės ženklą nuo pat pagrindų.
Stiprus asmeninis prekės ženklas dažniausiai remiasi aiškia istorija – auditorijai tampa suprantama, kodėl ir kaip žmogus juda savo profesiniu karjeros keliu. Nors nėra nustatytų taisyklių, verčiančių pateikti priežastis, kodėl kalbame tam tikra tema, istorijų pasakojimas, ypač nuo ankstyvųjų ištakų, gali suteikti asmeniniam prekės ženklui reikšmingą pridėtinę vertę. Šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame didėja dirbtinio intelekto (DI) įtaka, tikros istorijos apie pradžią taps vienu iš išskirtinumų tiek triukšminguose socialinių tinklų naujienų srautuose, tiek gyvų pokalbių metu.
Kaip pritaikyti? Nuo ko prasidėjo jūsų karjeros kelias? Kodėl kalbate viena ar kita tema? Kas jus įkvėpė ir tebeįkvepia? Vystydami savo asmeninį prekės ženklą, drąsiau dalinkitės istorijomis – jos įkvepia, motyvuoja ir padeda užmegzti glaudesnį ryšį su jūsų auditorija.
Pažeidžiamumas prieš pasiekimus.
Nors asmeninių prekių ženklų vystymo konceptas, ypatingai LinkedIn platformoje, šiandien kartais yra lengvai pašiepiamas dėl profesinių pasiekimų hiperbolizavimo, net ir pasidalijimuose apie laimėjimus galima įžvelgti vertę, kurią autoriai kuria auditorijai – tai gali būti susiję su jos motyvavimu ar įkvėpimu. Tačiau vis dėlto ne pasiekimai, bet leidimas sau pasirodyti pažeidžiamu kuria stipresnį pasitikėjimą auditorijos akyse ir ryšį su ja. Taip yra todėl, kad žmonės, besidalindami jautresniu turiniu ir nebijodami pripažinti savo trūkumų, leidžia auditorijai lengviau su jais susitapatinti, o būtent toks susitapatinimas yra minėtas ne viename moksliniame tyrime kaip elementas, stiprinantis pasitikėjimą.
Kaip pritaikyti? Neskubėkite išlieti širdies ir dalintis jautriausiais faktais apie save, tačiau pagalvokite, kuriose situacijose galėtumėte kalbėti ne tik apie darbo vaisius, bet ir pademonstruoti momentus, priartinsiančius jus prie auditorijos.
Fokusas – ne į skaičius, bet į bendruomenę.
Dažnai asmeninio prekės ženklo vystymo rezultatus esame linkę matuoti primityviai – žiūrėti į rodiklius socialiniuose tinkluose. Ateinantys metai, besikeičiant algoritmams, dar labiau parodys, kad ne patiktukai, komentarai ir persidalijimai yra tikrasis stipraus asmeninio prekės ženklo rezultatas, bet su juo susiję pokyčiai, atsirandantys tikslinės auditorijos (profesiniuose) gyvenimuose. Ateinančiais metais rekomenduojama kurti nišines bendruomenes, investuoti į gyvą bendravimą ir megzti prasmingus ryšius.
Kaip pritaikyti? Ateinančiais metais rekomenduojama kurti nišines bendruomenes, investuoti į gyvą bendravimą ir megzti prasmingus ryšius. Pradedantiesiems reikėtų nesijaudinti, jei į jų turinį auditorija reaguoja vangiai – išsigryninus pozicionavimą ir išlaikant nuoseklumą tikslinė auditorija dar jus atras.
Nors kitais metais asmeninių prekių ženklų vystyme nenusimato kardinalių pokyčių ar naujovių, 2025-aisiais asmeninio prekės ženklo svarba ir toliau augs. Tai bus puikus laikas pasitelkti šį elementą siekiant profesinių ar organizacijos tikslų, o dėka procesą palengvinančių technologijų, asmeninio prekės ženklo vystymas taps prieinamas kone visiems.