Šiemet apdovanojimų organizatoriai sulaukė daugiau nei 200 paraiškų iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos, o 20 narių tarptautinė žiuri išrinko net 18 kategorijų nugalėtojus.

Komunikacijos agentūra „Autoriai“ pelnė du apdovanojimus – auksą COVID-19 kategorijoje už didžiulio rezonanso visuomenėje sulaukusią kampaniją „Ar pažįsti Joną?“, kurią įgyvendino kartu su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir Lietuvos statistikos departamentu, taip pat trečiąją vietą integruotos komunikacijos kategorijoje už kampaniją „Atverk pasaulį klausimais“ (klientas – Vilniaus universitetas). Trečias agentūros „Autoriai“ darbas – kartu su „Cgates“ sukurta kampanija „Laisvi žiūrėti ką nori“ – pateko į trumpąjį finalistų sąrašą Pasakojimo („story telling“) kategorijoje.

Metų agentūra Lietuvoje tapo trečiąjį kartą

Pasak Giedrės Onos Šileikytės, kūrybos strategės ir „Autoriai“ įkūrėjos, visada naudinga pasitikrinti savo kūrybines idėjas ir jų realizavimą tarptautiniame konkurse, kaip pasaulinę patirtį turintys kolegos įvertins tuos darbus, kurie Lietuvoje kartais būna priimami nevienareikšmiškai.

Komunikacijos agentūra „Autoriai“ Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose Lietuvos metų agentūra tapo trečius metus – iki tol ji geriausia pripažinta 2018 ir 2020 metais. 2020 m. „Autorių“ ir sveikatos priežiūros bendrovės „GlaxoSmithKline Lietuva“ kurta šviečiamoji iniciatyva „Čia tik lėlė“ buvo įvertinta kaip geriausia socialinė iniciatyva Baltijos šalyse, o 2018 metais agentūra už kampaniją „Mirštu, kaip noriu gyventi“ (klientas – I. Matijošaitienės fondas Laukiu.lt) pelnė net du apdovanojimus.

„Ar pažįsti Joną?“ nuvilnijo per Lietuvą

Pasak SAM atstovų, kampanija „Ar pažįsti Joną?“ sulaukė begalės įvairiausių reakcijų – vieni ja žavėjosi besąlygiškai, kiti – kritikavo, tačiau abejingų neliko.

„Deja, ši pandemija ne vienai šeimai ar giminei tapo skaudžia tragedija, netekus artimųjų. Ir net jeigu neteko pajusti praradimo skausmo, kiekvienam iš mūsų buvo užduotas labai asmeniškas klausimas, kurio ignoruoti, praleisti pro ausis buvo tiesiog neįmanoma. Visgi, ne mažiau svarbi lydinčioji žinia – mes turime vakcinų, kurios gali išgelbėti gyvybę, kad daugiau nepraprastume nė vieno Jono, Elenos, Antano, Onos ar Janinos. Tikime, kad vakcinos jau apsaugojo tūkstančius žmonių nuo COVID-19 ligos, sunkių jos formų, hospitalizacijos ar net mirties. Ir, tiesą sakant, šios kampanijos komunikacinė žinutė ir toliau išlieka aktuali ir labai stipri, nes ji yra apie apsaugą tų, kuriuos mylime, o ne apie statistiką“, – sako SAM Spaudos tarnybos patarėja Neringa Mikėnaitė.

Vardinė mirusiųjų statistika nuvilnijo per visą Lietuvą. Vos vienas pranešimas žiniasklaidai sulaukė daugiau nei 50 publikacijų ir reportažų didžiausiuose Lietuvos naujienų portaluose, populiariausių televizijos kanalų „Žinių“ laidose, socialinių tinklų apžvalgose. Socialiniuose tinkluose įrašu pasidalijo influenceriai, politikai, rašytojai, sveikatos specialistai, žiniasklaidos kanalai.

„Atverk pasaulį klausimais“ su dėstytojais ir žymiais fotomenininkais

Vilniaus universitete puoselėjamas atviras studento bei dėstytojo ryšys, kurį stengiamasi pabrėžti ir kampanijoje „Atverk pasaulį klausimais“. Meninis projektas, įgyvendintas pasitelkus žymių fotomenininkų – mokytojo Antano Sutkaus ir jo mokinio Artūro Morozovo – duetą, įamžino VU dėstytojus, kurie su studentais kuria nuoširdų ir įsiklausantį santykį, kurie yra viso universiteto ir jo puoselėjamų vertybių pagrindas.

„Džiaugiamės, jog kampanija leido moksleiviams apsispręsti ir studijas pasirinkti bendruomenės ryšį bei vertybes puoselėjančiame universitete. Šios visą bendruomenė suartinusios gijos VU nepaleis ir šiemet bei parodys, kaip užmegztas ryšys virsta bendradarbiavimu, o studento drąsą uždavus klausimą bei dėstytojo palaikymas – pažangiais projektais, naujomis idėjomis ir prizinėmis vietomis tarptautiniuose konkursuose“, – teigia Monika Krikščikė, Vilniaus universiteto, Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus, Rinkodaros poskyrio vadovė.

Vilniaus universiteto kampanijos ašimi tapo 16 mokslininkų portretų serija „Atverk pasaulį klausimais“, kurią lydėjo pokalbiai ir įvairus turinys apie mokinio ir mokytojo santykį soc. tinkluose, įvairūs interviu su fotografais ir dėstytojais žiniasklaidoje, o kampaniją vainikavo VU Didžiajame kieme atidaryta A. Sutkaus ir A. Morozovo paroda „Universiteto žmonės“.