Ryškus nostalgijos poreikis
„Bandymai atsigręžti į praeitį jau kurį laiką pastebimi populiariojoje kultūroje – muzikoje, mene ir drabužių kolekcijose. Jau nekalbu apie kino filmus. Vienas sėkmingiausių pavyzdžių – serialas „Stranger Things“, kuriame labai puikiai atkurta 1980 m. estetika visą pasaulį išvedė iš proto. Dauguma X ir Y kartos atstovų turėjo vaikystę su tradiciniais žaislais, pramogaudavo lauke su draugais ir viskas buvo daug paprasčiau bei nerūpestingiau, kol technologijų raida nebuvo įsukusi į skubos bei persisotinimo viskuo rutiną. Z karta tokį gyvenimo būdą gali „pačiupinėti“ tik kino filmuose, kompiuteriniuose žaidimuose ar pastaruoju metu – „TikTok“ nuomonės formuotojų vaizdeliuose“, – pranešie žiniasklaidai cituojamas „Vilniaus pergalės“ rinkodaros vadovas Justas Razmus.
Pasak jo, „Gaidelis“ ir „labàdienà“ bendras projektas – būtent apie nostalgiją: „Vieniems tai įžiebs vaikystės prisiminimus, kitiems bus nauja patirtis ir patenkins šiuolaikinių tendencijų troškulį. Juk, tiesą sakant, „Gaidelis“ lietuviams niekada ir nebuvo tik sausainiai.“
J. Razmus teigia, kad, išlipus iš standartinių prekės ženklo rėmų, kartu su pripažintais lietuvių „labàdienà“ dizaineriais pavyko sukurti šiuolaikišką gatvės stiliaus drabužių liniją. Ji paprasta, tačiau tuo pačiu priverčia išlipti iš savo komforto zonos – „Gaidelis“ tampa drąsiu pareiškimu, saviraiškos priemone ir individualumo simboliu.
Kolekciją kūrė profesionalai
Pasak „labàdienà“ kūrybos vadovo Rapolo Vosyliaus, patirtis kuriant alternatyvių drabužių ieškančiam pirkėjui leido įvertinti ir numatyti būsimas tendencijas, todėl kolekcijos spalvos ir modeliai parinkti neatsitiktinai.
„Pagrindinė, kolekcijoje figūruojanti spalva yra oranžinė – ji atitinka „Gaidelio“ prekės ženklą. Oranžinė derinta su kitomis, šiuo metu tendencingomis spalvomis. Kalbant apie drabužių modelius – rinkomės tokius, kuriuos būtų lengva pritaikyti kasdien, prie visiškai įprasto garderobo“, – teigia R. Vosylius.
Pasak „labàdienà“ kūrybos vadovo, kolekciją sudaro paprasti drabužiai ir kasdienės detalės, pavyzdžiui, kojinės. Kiek sudėtingesnio modelio apdaras – džinsinė liemenė: „Kolekcijoje galima pamatyti ir visiškai paprastų, ir išraiškingų, sudėtingesnio modelio drabužių. Taip siekėme, kad kiekvienas rastų sau tinkamą aprangos detalę ir laisvai ją derintų prie savo stiliaus arba maišytų su kitomis kolekcijos detalėmis.“
Šis projektas, anot R. Vosyliaus, išskirtinis tuo, kad bendram tikslui susijungė du lietuviški, tačiau savo veikla visiškai skirtingi prekės ženklai. „Suderinti du iš pažiūros skirtingus dalykus ir rasti būdą prekės ženklų sinergijai, kad kiekvienas jų išlaikytų savo braižą, stilistiką ir atspindėtų tam tikrą laikmetį, buvo tikrai malonus ir netikėtas iššūkis. Visgi, įvertinę galutinį rezultatą, galime pasakyti – šis eksperimentas su nostalgijos prieskoniu pavyko,“ – sako R. Vosylius.
Projektą pristatančią kampaniją kūrė agentūra TRUTH.