Liko beveik be pajamų
Pasak Lauko reklamos asociacijos direktorės, įmonės „JCDecaux Lietuva“ vadovės Žanetos Fomovos, balandžio mėnesį lauko reklamos pardavimai sumažėjo apie 80 proc.
„Faktas, kad didžioji dalis mūsų partnerių reklamų buvo atšaukta. Tikime, kad anksčiau ar vėliau ta situacija atsistatys, bet, kol nesibaigs karantinas, kažkokių geresnių rezultatų tikėtis neverta“, – kalbėjo ji.
Kai kurie klientai derėjosi dėl mažesnės kainos, kiti – tiesiog stabdė viską. „Mes juk irgi suprantame, kad komunikacija, pavyzdžiui, kavinės, kviečiančios verslo pietų ar naujai atsidariusio grožio salono, kurie nedirba, bus neveiksminga patiems klientams, tad čia labiau etikos, o ne derybų klausimas – tu irgi supranti tą verslą, kad jis nefunkcionuoja ir kiekviena diena jiems yra nuostolinga reklama“, – sakė Ž. Fomova.
„Katos grupė“ vadovas Andrius Bagdonas skaičiavo, kad jei kovo mėnesį jų pajamos, palyginus su pernai metais, krito tris kartus, tai balandį – 20 kartų. „Dabar turime apie 5 proc. savo pajamų ir tos likusios kelios balandžio dienos vargu ar padarys kokį stebuklą. Verslas yra išsigandęs ir kol kas yra tik labai atsargūs tokie pavieniai bandymai, kai verslai jau bando kažką pranešti, kad jau atsidaro, jau dirba, tad gegužė kol kas irgi yra tuštoka“, – neslėpė jis.
„Sako man vienas klientas, kad pas jus gi pilna visur kabo reklamos. Taip, kabo, nes nukabinimas irgi kainuoja, tai yra papildomi kaštai, ir tai, kad kabo, dar nereiškia, kad klientas moka. O dar kai buvo sugriežtintas karantinas, tai net fiziškai negali tų žmonių siųsti nukabinti reklamų. Ką kol kas turime, tai atidėjimus iš VMI, o subsidijų iš užimtumo tarnybos kol kas dar irgi nesulaukėme. Žinome, kad yra labai daug paraiškų, o mokėjimai vyksta vangiai. Žiūrėjau, kad pirmą dieną buvo pateikta ar 7 ar 8 tūkstančiai įmonių paraiškų, o per dieną išmokėjo 50 vienetų, tai jei tie tempai nesikeis, mes gal kitų metų turėsime laukti. Bet tikimės, kad čia tik pradžia tokia sunkoka ir viskas išjudės“, – vylėsi A. Bagdonas.
Tikisi atleidimų nuo miestų rinkliavos
Lauko reklamos įmonės yra įtrauktos į nukentėjusių nuo COVID-19 sąrašą, bet bent kol kas yra tarp tų, kurie dar laukia pagalbos. „Tikimės, kad bus kaip Skandinavijos ar Vakarų šalyse, kur buvo kažkokios injekcijos į verslą ar socialinės reklamos užsakymai, ir, be abejo, rinkliavos mokestis mums yra labai svarbus. Jei jis bus skaičiuojamas už reklamą, kurios nėra, aišku, tada irgi būtų labai keistas požiūris savivaldos institucijų“, – svarstė Ž. Fomova.
Klaipėdos savivaldybė lauko reklamos įmones nuo šios rinkliavos jau atleido, o Kauno ir Vilniaus savivaldybėse, jos žiniomis, šį klausimą rengiamasi svarstyti kitą savaitę. „Mes pateikėme prašymus ir laukiame svarstymų. Visi suprantame, kad ir vasarą tikrai neatsistatys viskas iki šimto procentų pajamų, ir niekas nežino, kiek laiko apskritai gali užtrukti atsistatinėjimas, tad, tikimės, ir kitur bus atsižvelgta į visus faktorius kaip kitose šalyse“, – kalbėjo ji.
Įmonės „Neoreklama“ vadovas Rimantas Steponavičius pasakojo, kad kai kuriuos savo turėtus stendus Kaune įmonė jau išardė. Kai kuriuose likusiuose – vis dar skelbiama socialinė reklama, susijusi su karantinu.
„Mes kažkaip pilietiškai pažiūrėjome, šiaip ar taip tie plotai tušti, o vis tiek norėjosi kažkaip padėti, tad nors už ją reikėjo susimokėti savo lėšomis, tai normalu, visi, kas socialiai atsakingi, taip mokėjo“, – pasakojo jis.
„Aišku, jei Kauno savivaldybė pasielgtų kaip Klaipėdos ir atleistų nuo rinkliavos, vis tiek kažkiek lengviau būtų. Tikime, kad ilgainiui viskas bus gerai, bet lauko reklamoje tai kažkiek užtruks“, – sakė R. Steponavičius.
A. Bagdonas teigė, kad jiems taip pat labai aktualus Kauno, kuriame yra daug jiems priklausančių ACM ekranų, sprendimas dėl rinkliavos. „Kol kas kiek rašėme, nebuvo jokios reakcijos. Kai paprašė paskelbti socialines reklamas, mes suprasdami reagavome, skleidžiame jas ir dabar neatlygintinai, savivaldybės tuo džiaugiasi, bet į kitą pusę, kai reikia padėti, deja, ne visą laiką visos išgirsta. Vis dėlto dar tikimės, kad kažkaip atsitokės, įsivertins, supras tą mūsų situaciją“, – sakė jis.
Darbuotojus atleido arba mažino atlyginimus
R. Steponavičius pasakojo, kad jo įmonė nedidelė, be jo paties dirbo dar du darbuotojai, kuriuos jis jau atleido, o pats šiuo metu su vaiku leidžia laiką namuose ir turi biuletenį. „Niekas nežino, ar darbuotojai grįš, žiūrėsim, kiek truks karantinas ir kuo čia viskas baigsis. Laikinai pas mus visiška pauzė, nėra ką darbuotis“, – neslėpė jis.
Ž. Fomova teigė, kad „JCDecaux Lietuva“ nė vieno darbuotojo neatleido, tačiau dalis jų yra prastovose, o kitiems yra sumažintos darbo apimtys, o kartu ir atlyginimai. „Pas mus ir taip viskas buvo sudėliota labai optimaliai, nėra nė vienos pozicijos, kuri būtų nereikalinga. Be to, darbuotojai yra mūsų didžiausias turtas ir dar yra tiesiog žmogiškumo klausimas. Tad peržiūrėjom išlaidas, kur galėjom viską persidėliojom, sumažintais resursais, bet išsaugojom visas darbo vietas“, – sakė ji.