Suvokimas keičiasi

Prieš 2 metus komunikacijos ir rinkodaros agentūrai pradėjusi vadovauti ir ją keisti B.Čaikauskaitė atvira – per šį laiką buvo įvairių patirčių, o darbas agentūroje jau nebėra toks pats, koks buvo, pavyzdžiui, prieš 5 ar 10 metų, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Esu girdėjusi istorijų, kad anksčiau agentūrose žmonės labai daug švęsdavo, šalia to – dirbdavo nesuskaičiuojamas valandas ir net savaitgaliais. Mano požiūriu, senasis #agencyife suvokimas, o ir apskritai šios grotažymės esmė yra pasenę. Dabar agentūra yra tapusi kultūrine terpe, kurioje kolegos keičiasi savo požiūriu, žiniomis, pomėgiais, patirtimi. Tai – bendruomenė, kurios pagrindas, visų pirma, yra kolegiškumas ir bendrai puoselėjamos vertybės bei kartu keliami tikslai. Nors senasis suvokimas apie agentūras vis dar sklando daug metų šioje rinkoje esančių žmonių pasakojimuose, tikiu, jog anksčiau ar vėliau, keičiantis kartoms, tai pasikeis iš esmės“, – dalijasi „Berta&“ vadovė.

B. Čaikauskaitė pažymi, jog norint keisti įsisenėjusį požiūrį tenka dėti nemažai pastangų ir neretai netgi laužyti nusistovėjusias normas.

„Agentūroje stengiamės diegti plokščiąjį valdymo modelį, kuris prieš 2 metus nebuvo itin paplitęs, tačiau dabar vis daugiau organizacijų jį išbando. Mano nuomone, tai ateities modelis, mat jis įgalina kiekvieną žmogų ir leidžia maksimaliai įsitraukti į vykdomas veiklas. Kaip agentūra, mes taip pat turime labai stiprias savo vertybes, kurių nebijome reikšti – drąsiai pasisakome už lyčių lygybę, LGBT klausimais, esame įsitraukę ir reaguojame į aktualijas. Nebijome būti ryškūs ir drąsūs, nesitraukiame net tuomet, jei kažkam dėl to nepatogu. Tai užaugino tvirtą mūsų „stuburą“, savitumą ir tas išskirtinumas – pritraukia“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.

Pašnekovė pastebi, jog savo vertybių turėjimas ir transliavimas į išorę yra ypač svarbus vadinamajai Z kartai. Neretai jauni specialistai atėję dirbti ar atlikti praktikos į „Berta&“ įvardija, jog būtent dėl to ją ir pasirinko.

Svarbiausia – požiūris

Kalbėdama apie naujus specialistus, dar tik pradedančius savo karjeros kelią arba jį kardinaliai keičiančius, „Berta&“ vadovė pabrėžia, jog kaita yra būtina tam, kad agentūra augtų iš vidaus.

„Mums yra labai svarbus kiekvieno žmogaus požiūris ir indėlis į bendrą darbą. Naujas žmogus atėjęs į viską žvelgia kitu kampu, gali pasidalinti turimomis įžvalgomis, o tai yra labai vertinga organizacijos augimui. Į kiekvieną žmogų agentūroje žiūrime kaip į sau lygų ir suvokiame vienas kito vertę“, – dalijasi pašnekovė.

Augimas dažnai svarbus ne tik organizacijai, bet ir naujam žmogui, ateinančiam į įmonę. Būtent tai, anot B. Čaikauskaitės, ir yra svarbiausia norint siekti ambicingų tikslų. „Visuomet svarbiausia yra požiūris, o tik vėliau kompetencijos“, – pabrėžia ji.

„Berta&“ vadovės patirtis byloja, jog būtent tie, kurie ne viską žinodami, deda pastangas tam, kad sužinotų, yra potencialiausi žmonės sėkmės link. Žinoma, sėkmė taip pat reikalauja darbo ir atsidavimo. Šioje vietoje, tikriausiai, prisimenamas jau minėtas mitas apie agentūras – agentūrose žmonės dirba nuolatos ir net savaitgaliais. B. Čaikauskaitė tikina, jog toks požiūris ir siekis dirbti nuolatos yra žalingas ir nenešantis naudos nei žmogui, nei pačiai organizacijai.

„Sėkmė išties reikalauja didelio darbo ir atsidavimo. Tačiau šioje vietoje niekuomet negalime užmiršti ir balanso tarp darbo bei asmeninio gyvenimo – pomėgių, šeimos, mokslų ir pan. Nors pandemija dar labiau ištrynė ribas tarp darbo ir poilsio, visgi per didelis fokusas į darbus šioje vietoje yra tiesus kelias į perdegimą. Tai suvokdama stengiuosi pastebėti tokius atvejus agentūros komandoje ir kai kuriuos kolegas netgi atvirai skatinti eiti pailsėti, atitrūkti nuo darbų. Kūrybiniame darbe atsitraukimas ir galvos pravėdinimas yra ypač svarbus. Iš patirties galiu pasakyti, kad nėra tokio darbo ir tokių pinigų, dėl kurių būtų verta rizikuoti savo sveikata“, – sako B. Čaikauskaitė.

Kūrybiniame hakatone lauks komandiškumo išbandymas

Berta Čaikauskaitė – viena iš agentūros „Berta&“ organizuojamo kūrybinio hakatono komisijos narių. Tokį nestandartinį iššūkį agentūra „Berta&“ meta būsimiesiems specialistams, svajojantiems apie galimybę pamatyti rinkodaros virtuvę iš arčiau ir pelnyti savo srities profesionalų įvertinimą bei finansinį paskatinimą.

Vertinimo komisijos verdiktu atrinktos penkios komandos lapkričio 11 d. bus pakviestos išbandyti savo jėgas finaliniame kūrybiniame hakatone. Geriausiai pasirodžiusios komandos trijulei atiteks „Berta&“ įsteigta 1500 Eur piniginė premija.

Abiejų etapų hakatono projektus vertins patyrę savo srities vilkai: kūrybinį iššūkį organizuojančios komunikacijos agentūros vadovė Berta Čaikauskaitė, reklamos ir kūrybiškumo mokyklos „The Atomic Garden“ vadovas Aivaras Šičkus, media agentūros „OMD Lietuva“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus ir digital agentūros „SuperYou“ partnerė Gintarė Surgutanovienė.