„Mūsų konkurentai turi apie 300 darbuotojų, biurus Amerikoje ir visas galimybes pasisamdyti pačius geriausius specialistus. „Bored panda“ niekuo jiems nenusileidžia, nors pas mus – tik 30 darbuotojų“, – pranešime žiniasklaidai sako vienas iš šio internetinio puslapio vadovų Dominykas Remeika. Dalyvaudamas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) renginyje „Karjeros dienos 2017“ jis pasidalino „Nuobodžiaujančios pandos“ filosofija ir patarimais, kaip užkariauti internetą.
1. Kokybė svarbiau už kiekybę. Anot D. Remeikos, „Bored panda“ visada ieškojo būdų, kaip išsiskirti iš panašių į juos tinklalapių. „Mes nusprendėme rinktis kokybę, o ne kiekybę: jei mūsų konkurentai per dieną vidutiniškai publikuoja apie 100 pranešimų, mes parašome 10, bet jie būna patys geriausi, viską atliekame 10 kartų kokybiškiau“, – pasakojo jis.
2. Griežta disciplina. Šiais laikais įprasta, kad turinio kūrėjai ir socialinių tinklų administratoriai dirba nuotoliniu būdu, laisvu grafiku. D. Rimeika akcentuoja, kad pas juos veikia nepriekaištinga tvarka: „Kiekviena mano darbo diena prasideda vienodai – peržiūriu paros interneto naujienas, todėl dar iki 8 val. ryto jau žinau apie visus svarbiausius įvykius. Tada su kitu „Bored Panda“ vadovu, tinklalapio įkūrėju Tomu Banišausku, sudarome planą, ką visa komanda darys tą dieną ir darbų imamės prioritetine tvarka. Nuo 9–18 val. dirbame biure, turime griežtą grafiką su tiksliais planais bei aiškiomis jų įgyvendinimo datomis. Tai viena iš priežasčių, kodėl esame konkurencingi rinkoje“.
3. Turinio originalumas. D. Remeika atkreipia dėmesį, kad „turinio originalumo“ sąvoka šiandien internete suprantama kiek kitaip, nei anksčiau: „Imame menininkų jau sukurtą turinį, bet jo surinkimas, sudėjimas į vieną straipsnį ar sąrašą bei rezultato apipavidalinimas šiais laikais yra laikomas originaliu turiniu. Mes niekada nekopijuojame teksto, taip pat visada stengiamės susisiekti su tais menininkais ar naujienų agentūromis, kurių turinį naudojame. Labai svarbu laikytis interneto moralės normų ir stengtis draugiškai bendrauti su kitais tinklalapiais“.
4. Stipri bendruomenė. Kurį laiką veikęs kaip straipsnius ir įdomybes skelbiantis internetinis žurnalas, „Bored panda“ galiausiai tapo interaktyviu ir suteikė galimybę kiekvienam kelti savo įdomybes, rašyti straipsnius bei dalyvauti sudarinėjant skaitytojų pamėgtus sąrašus. „Iš puslapio pavirtome aktyvia bendruomene, kuriai šiuo metu priklauso apie 800 tūkst. registruotų vartotojų. Palyginimui – „Bored panda“ kolektyvas per dieną sukuria vidutiniškai 8 straipsnius ir keletą įdomybių sąrašų. Registruoti vartotojai įdeda vidutiniškai apie 80 straipsnių per dieną“, – pasakoja D. Remeika. Anot jo, kol kas bendruomenės straipsniai sugeneruoja tik 10 proc. lankytojų srauto, likusius 90 proc. surenka „Bored panda“ komandos sukurtas turinys.
5. Aiški auditorija. Anot D. Remeikos, lietuviai nėra jų pagrindinė jų skaitytojų auditorija. „Pagal tinklalapio skaitymo statistiką, Lietuva yra tik 31-a šalis. Didžiausi skaitytojų srautai ateina iš JAV, Didžiosios Britanijos, Kanados, Australijos bei kitų anglakalbių šalių. „Kadangi pagrindinė bei aktyviausia mūsų auditoriją – JAV gyventojai, savo darbą organizuojame pagal jų gyvenimo ritmą ir įpročius: keliame naujus pranešimus tada, kai JAV gyventojai bunda ryte – apie 12–14 val. mūsų laiku – ir dalinamės jais iki 00–01 val. nakties“, – pasakoja „Bored panda“ vadovas.
6. Tikslinės grupės. Skaitytojus suskirstyti į tikslines grupes „Bored panda“ padėjo sukurtos smulkesnės kategorijos – gyvūnai, menas, fotografija ir pan. „Užauginti kategoriją, kurią sektų tam tikrą pomėgį turintys žmonės yra labai svarbu, nes kai kuri turinį mažai, bet tikslinei auditorijai, gali būti tikras, kad ji skaitys ir įsitrauks, nes prisijungė dėl ko, kad jiems įdomu“, – akcentuoja D. Remeika.
7. Naujos rinkodaros galimybės. Per paskutinę pusę metų „Bored panda“ puslapio peržiūrų skaičius per dieną stipriai išaugo – nuo 1–2 mln. kovo mėnesį šoktelėjo iki 68 mln. per dieną. Kodėl taip atsitiko? „Mes pasinaudojome nauja rinkodaros sritimi, kuri sparčiai populiarėja internete – socialinių tinklų lyderių (ang. influencers) rinkodara. Ši sritis veikia itin paprastai – socialinių tinklų žvaigždės turi sukaupusios didelį skaičių gerbėjų, kurie pasitelkiami kitų prekinių ženklų reklamos tikslais. Tokie socialinių tinklų lyderiai dalinasi „Bored panda“ turiniu ir taip padeda mūsų puslapį atrasti naujiems lankytojams“, – pasakojo D. Remeika. Anot jo, įprastai socialinių tinklų lyderiai noriai dalinasi geru ir kokybišku turiniu.