Nesiveldami į dideles temas, aštrius už ir prieš argumentus, pakalbėkime apie faktą – įrankis jau yra. Pagal jį sukūrusius „OpenAI“, vos per 5 pirmas dienas jis turėjo milijoną naudotojų. Galime ignoruoti, galime eksperimentuoti. Kaip tai atrodytų turinio rinkodaros darbuose? Kelios idėjos ir skirtingų specialistų patirtys.
Virtualaus asistento kūrimas: „tu esi X srities profesionalas“
Jei sau šiuos žodžius primintume dažniau, galbūt būtų mažiau nejauku jais kreiptis į DI įrankį? Būtent tokia fraze prasideda didžioji dalis DI naudojančių marketingo specialistų užklausų „ChatGPT“ (dar „Gemini“ ir kt.). Stabtelkime – tai nereiškia, kad kuriame pamainą sau (jei manome, kad galime, prasti reikalai, reikia grįžti prie pirmojo sakinio arba tobulinti žinias).
„ChatGPT“ pokalbio langelyje pateikiame užklausą, nustatome DI rolę, suteikiame aiškią užduotį. Ir, voilà, turime savo virtualų dirbtinio intelekto asistentą, kuris gali padėti atlikti specifines užduotis: analizuoti, kurti strategiją, „kūrybinti“ ir t. t.
Net pasidarė smalsu, kaip užklausas pradeda deadline’ų spaudžiami studentai.
Bet grįžkime prie aktualijų, keli įdomūs faktai:
2023 m. pabaigoje „OpenAI“ pristato naują funkciją – galime susikurti savo GPTs (angl. Generative Pre-Trained Transformers). Personalizuotus „ChatGPT“ projektus, skirtus specifinėms užduotims atlikti. Projekto sukūrimui nereikia programavimo žinių, tik pateikti informaciją raštu, svetainių nuorodomis ir pan.
Vos po dviejų mėnesių nuo tada, kai buvo paskelbta apie galimybę kurti personalizuotus GPTs, naudotojai jų sukūrė daugiau kaip 3 milijonus.
2024 m. pradžioje „OpenAI“ paleidžia ir „GPT Store“ – GPTs prekyvietę. Centralizuotą platformą, kur tam tikros „ChatGPT“ versijos naudotojai gali kurti ir išbandyti įvairius kitų kurtus įrankius.
„Statista“ rašo: š. m. vasario mėn. pasibaigusios apklausos duomenimis, 1 iš 5 dirbančių suaugusiųjų (JAV) pranešė, kad naudojosi „ChatGPT“ su darbu susijusioje veikloje. Kol kas galime daryti tik prielaidą, kad didelė dalis jų – vienu ar kitu būdu prisiliečiantys prie verslo turinio marketingo.
„Whatabout agency“ skaitmeninės rinkodaros agentūros SEO skyriaus vadovas Arminas Leonavičius sako, kad „ChatGPT“ tapo nepakeičiamu asistentu įvairiose SEO užduotyse. Spoiler alert – ne tik generuojant tekstus:
„Įrankis gali užvesti ant kelio susidūrus su pačiais sudėtingiausiais SEO klausimais, pateikti galimus sprendimo būdus, kai atsiduri akligatvyje. O ką jau kalbėti apie pagalbą analizuojant ir sisteminant didelį kiekį duomenų. Reikia suskirstyti 500 skirtingų raktinių žodžių į grupes? SEO specialistui tai truktų ne vieną valandą, o štai ChatGPT tai padarys per kelias minutes. Reikės tik specialisto laiko patikrinti, ar pagalbininkas neįvėlė klaidų.“
„Atsiprašau, bet aš jūsų nesuprantu“, arba kaip su AI geriau pažinti tuos, kuriems kuriame
Faktas – kuriant paveikią turinio strategiją, svarbu prisiminti, kad kiekvienas produktas ar paslauga vienaip ar kitaip sprendžia tikslinio pirkėjo problemas.
A scenarijus: kai nematome viso paveikslo, su kokiais iššūkiais susiduria mūsų tikslinis pirkėjas.
Tikslinių pirkėjų pažinimui reikalingi atitinkami tyrimai, duomenys ir, priklausomai nuo pasirinkto marketingo kanalo, įrankiai („Google Analytics“, „Google Search Console“, „Semrush“, „Ahrefs“ ir t. .t.). Verta pabendrauti ir su klientų aptarnavimo bei pardavimų skyrių kolegomis.
Vis dėlto, papildomos įžvalgos dar niekam nepakenkė, o ir įžvalgų bei duomenų tiek, kiek norėtųsi, kartais tiesiog neturime. Ypač jei produktas naujas ar pati rinka mums nauja.
Klausiame DI: Su kokiomis problemomis susiduria X pirkėjų grupė, kuriai galėtų būtų aktualus Y produktas / paslauga. Kaip Y jas išspręstų?
B scenarijus: kai produkto vertė „savaime suprantama“, bet...konversijų mažiau, nei tikėtasi.
Būna, produkto vertė aiški, tikslinio pirkėjo problemos, kurias gali išspręsti produktas, – taip pat. Bet, net ir suprasdami naudas, pirkėjai neinvestuoja. Kodėl, juk viskas savaime suprantama?
Išmanios knygų skaityklės kaip popierinių knygų alternatyva. Arba VPN ir dažnai keliaujantys bei dirbantys nuotoliu – kodėl dalis vis dar neinvestuoja keliolikos eurų? Tai tik keli pavyzdžiai, kai „savaime suprantama“ galėtų pakišti koją vertinant esamų įpročių teikiamus (ne)patogumus ir kuriant paveikią žinutę.
Pasikalbame su DI: Tu esi asmuo, kuris žino apie X ir puikiai supranti šio išradimo naudas, sutinki, kad tai tau palengvintų kasdienybę, darbus. Kodėl vis tiek renkiesi senus įpročius?
Primityvu, bet sugeneravus išsamias užklausas DI įrankio atsakymai gali nustebinti. Galiausiai, jis paremtas išanalizuota interneto platybių informacijos puokšte, o čia įvairių nuomonių netrūksta.
C scenarijus: kai tikslinis vartotojas išvis nesupranta mūsų žinutės.
Sukūrėme tobulą reklaminį šūkį – atvirą, šmaikštų. Bet ar tikrai? Kai idėja tik mūsų galvoje ir mes puikiai žinome produktą, kartais sunku objektyviai įvertinti, ar žinutės aiškios kitiems. Tai ypač dažna su kūrybiniais tekstais, vaizdais.
Nepasididžiuokime, tegul žinutes peržiūri ne tik komanda, bet ir „ChatGPT“. Šią idėją siūlo net ir labai sėkmingi turinio kūrėjai, kartas nuo karto klausiantys savo virtualaus DI asistento: kaip supranti šį tekstą, nuotrauką?
Atsakymai gali padėti pastebėti grėsmę ne tik likti nesuprastiems, bet ir ne taip suprastiems. Čia jau apie galbūt kontekste ne taip nuskambėsiančias žinutes (ar vizualus).
Parduodantys tekstai ir stipriausios marketingistų kortos DI rankose? Kartais pasiteisina
O jei DI asistentui pateiktume stipriausias konvertuojančio turinio formules ir paprašytume interpretacijos? Visai įdomi patirtis. Keli pavyzdžiai.
Magiškasis marketingo „prieš ir po“, iš taško A į tašką B, you name it
Ši taktika pamėgta kuriančių turinį, skirtą siaurėjančio pardavimų piltuvėlio žinutėms. Pateikiame savo tikslinio pirkėjo aprašą, savo produkto detales ir paprašome „ChatGPT“ lentelės formatu pateikti dvi grafas: vartotojas prieš ir po produkto įsigijimo.
Turime aiškius story telling scenarijus, kuriuos galime panaudoti kurdami konvertuojančias žinutes soc. tinklams, interneto svetainėms, performance kampanijoms.
„DI įrankis gali pasitarnauti ir galvojant apie paprasčiausias žinučių formuluotes – kai kūrėjas jaučiasi išsisėmęs ir tekstų stilius pabosta pačiam, tai galimybė įpūsti gryno oro bei pasižiūrėti skirtingas tekstų variacijas. Tačiau įdomi ir paveiki kūrybinė forma vis tiek galiausiai reikalauja ne technologijų išmanymo, bet jausmo“, – mintimis apie konvertuojančios žinutės kūrimą dalijasi „Whatabout agency“ kūrybininkė Toma.
DI + pirkėjų balsas (angl. voice-of-customer)
Pirkėjų balsas (angl. voice-of-customer) yra vienas svarbiausių aspektų formuojant paveikias žinutes. Nors daugeliui žmogiškasis balsas skamba kaip DI įrankių priešingybė (ir tikrai, tame vis dar labai daug tiesos), ir čia įrankis suteikia daug vietos eksperimentams.
Pavyzdžiui: pasidaliname gautais atsiliepimais ir paprašome „ChatGPT“ perrašyti mūsų pateiktas pardavimų žinutes įterpiant konkrečias, galbūt pasikartojančias atsiliepimų frazes norimu formatu (nesidalijame jautria informacija).
Turime juodraštinį variantą įkvėpimui ir tolimesniam darbui.
Sutaupome laiko nuobodžioms techninėms užduotims, kad daugiau jo liktų unikaliai strategijai, kūrybai (būtent tokį požiūrį siūlo ir viena pasaulyje žymiausių konvertuojančio turinio strategių Joanna Wiebe).
Pabaigai, dar vienas memo scenarijus: prie kompiuterio ekrano palinkęs džiūgaujantis, o netrukus jau ašarojantis turinio kūrėjas. Šalia dviprasmiškas užrašas: „kai supranti, kad DI gali padaryti darbą už tave“.
Ironiška, bet nenusimanant turinio rinkodaroje, iki aukso puodo toli. Jei žinių pakankamai – eksperimentuojant su įrankiu, pateikiant tinkamas užklausas ir būtinai kritiškai vertinant atsakymus, žinios nedings (kaip ir darbo vieta).
Tai gal nei aukso puodas, nei įžūli tinginystė? Beje, tinginystes pastebi ir žmonės, ir, pavyzdžiui, „Google“ robotukai, „baudžiantys“ piktnaudžiaujančius prėsku DI turiniu. Kokybiškiems rinkodaros darbams vis dar reikia kritiškai mąstančio proto, ekspertiškos ir, svarbiausia, žmogiškos patirties (tam antrina ir virtualus „ChatGPT“ asistentas).