Maistas maistui nelygu

Paslaugų ir maitinimo sektoriaus konkurencija Lietuvoje rinkodaros specialistus verčia pasukti galvas tam, kad jų produktas išsiskirtų. Vieni prekių ženklai pirkėjų dėmesį bando pritraukti kontroversiškomis kampanijomis, kiti – siekia apeliuoti į jau vartotojui pažįstamas emocijas.

Konferencijos diskusijoje „Maistas maistui nelygu – skirtingos auditorijos, skirtingos žinutės, o tikslas tas pats?“, „Chazz“ bendraįkūrėjas ir marketingo vadovas Žilvinas Kulvinskis atskleidė, jog su komanda specialiai neieško, kaip peržengti tabu ribas, tačiau nevengia svarstyti drąsių idėjų. Jo tegimu, darbų eigoje priprantama prie to, kas tik išgirdus mintį gali pasirodyti per drąsu.

Tuo tarpu „Biržų duona“ marketingo vadovė ir maisto fotografė Natalija Kurganovė teigia, jog produkto reklama – tai ir įmonės vertybių atspindys. Ji pasakoja, kad daugiausiai peržiūrų įmonės socialiniuose tinkluose susilaukia gyvenimiški vaizdo įrašai ar nuotraukos iš kepyklos. Ir nors turinį įmonei kuria laisvai samdomas darbuotojas, kuriam nebūna nurodomos kūrybinės ribos, vadovė sako, kad vertindama kokybę remiasi principu: „tave patį turi vežti tavo kuriamas turinys“.

Klientai turinį kuria ir patys

Norint pasiekti tikslinę auditoriją, svarbu atsižvelgti ir į jų kuriamą turinį ar rašomus komentarus. „Iceco holdings“ marketingo vadovas Vytautas Kubolis pasakoja, kad prekės ženklui „Zigmas“ komunikaciją vykdyti yra šiek tiek paprasčiau, nes tikslinei auditorijai vardas yra gerai pažįstamas ir mėgstamas. Atstovas dalinasi istorija, kai klientas, pamatęs produktą, sukūrė ir įmonei dovanų atsiuntė eilėraštį. Nepaisant to, jis priduria, jog už komunikuojamą turinį atsako tik pati įmonė, net jei jo kūrimą perduodi agentūrai. Todėl svarbu „rasti savo autentišką turinį, nes tai, kas veikia kažkam, neveiks tau. Tai, ką daro tarptautinės įmonės, neveiks Lietuvoje“, – „Social Media Managers’ Day“ diskusijoje patarimais dalinosi V. Kubolis.

„Social Media Managers’ Day“ diskusija

Apie savo patirtį pasakojo ir „Chazz“ vadovas Žilvinas Kulvinskis: „Skandalingasis skonis atsirado, kai klientas pakomentavo ir uždavė klausimą po šaltibarščių ir cepelinų skonių traškučių įrašu. Visų pirma, nusprendėm padaryti balandžio pirmosios pokštą, o po to galvojam, kodėl gi ne?“. Jis pasakoja, kad specialios reklamos naujam produktui nereikėjo – įmonė tiesiog įdėjo prekę į savo elektroninę parduotuvę, o klientai pamatė patys ir pradėjo dalintis nuomone. Įmonės vadovas teigia, kad šiuo metu dėl prekės rašo distributoriai iš viso pasaulio, o į kritikos strėles reaguoja remiantis filosofija, jog „ne visa Lietuva yra tavo tikslinė auditorija“.

Marketingo mokymų platformos „Venudu“ organizuota Socialinių tinklų vadovų „Social Media Managers’ Day“ konferencija vyko spalio 12 d. Vilniuje. Tai buvo pirmas tokio pobūdžio renginys Lietuvoje, surinkęs daugiau nei 250 žiūrovų.