Trims mėnesiams atidėtas tyrimas, siekiant įvertinti ir galimas COVID-19 pasekmes, parodė, kad, nors nuo 2020 metų pasaulio ekonomiką toliau blaškys bangos, pramogų ir žiniasklaidos sektoriaus bendra augimo trajektorija išlieka optimistiška. Pastaraisiais metais, kai žiniasklaidos svarba mūsų gyvenime ypač išaugo, pasaulinės pramogų ir žiniasklaidos sektoriaus augimas paprastai lenkia BVP augimą. Todėl tikėtina, kad pasibaigus 2020 metų iššūkiams, pramogų ir žiniasklaidos sektorius vėl pagerins savo veiklos rodiklius.
Tyrimo prognozės rodo, kad 2021 metais išlaidos pramogoms ir žiniasklaidai augs 6,4 proc. Žvelgiant į penkerių metų prognozuojamą laikotarpį, t. y. nuo 2019 iki 2024 metų, numatomas bendras sektoriaus metinio augimo koeficientas ( angl. CAGR) lygus 2,8 proc., rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vieni laimi, o kiti pralaimi
COVID-19 pandemija paspartino nuolatinius vartotojų elgsenos pokyčius, taip paskatindama skaitmeninį perversmą ir suformuodama lūžio tašką, kurio nebūtų pavykę pasiekti dar daugelį metų. Skaitmeninę transformaciją, vieną iš pagrindinių jėgų, formuojančių visas pramonės šakas, sustiprino įgyvendinamos socialinių kontaktų ir judėjimo apribojimo priemonės. Dėl šios priežasties 2020 metais pramogų ir žiniasklaidos pasaulis tapo atokesnis, virtualus, transliuojamas internetu, suasmenintas ir, bent jau kol kas, labiau sutelktas į namus negu kad buvo tikėtasi metų pradžioje.
Žmonėms likus namuose, vaizdo turinio persiuntimo internetu (angl. OTT) segmento pasaulinės pajamos 2020 metais išaugs 26 proc. Remiantis „PwC“ tyrimu, ateinančiais metais jos toliau sparčiai augs ir išaugs beveik dvigubai – nuo 46,4 mlrd. JAV dolerių 2019 metais iki 86,8 mlrd. JAV dolerių 2024 metais.
Kita vertus, kai vieni laimėjo, kiti segmentai – patyrė nuostolius. Uždarius daugelį kino teatrų ir atidėjus pagrindinių filmų premjeras, prognozuojama, kad visos pasaulinės pajamos iš kino industrijos šiais metais sumažės beveik 66 proc. ir nėra tikėtina, kad prarastos pajamos bus atgautos.
Kitas su COVID-19 susijęs padarinys yra tai, kad, tebesitęsiantis laikraščių ir nespecializuotų žurnalų tiražų mažėjimas, smarkiai paspartėjo 2020 metais, kai bendros pajamos sumažėjo daugiau nei 14 proc., o labiausiai nukentėjo nespecializuoti žurnalai.
Vis dėlto, galbūt priešingai negu kad būtų galima spėti intuityviai, kai kuriems „tradiciniams“ žiniasklaidos segmentams pavyko išlaikyti savo pozicijas nepaisant COVID-19 ir paspartintos skaitmeninės transformacijos padarinių. Atsižvelgiant į tyrimo duomenis, matomas ženklus knygų pardavimų augimas tuo metu, kai daugelyje šalių buvo taikytos izoliavimo priemonės.
Prognozuojama, kad visos pasaulinės nespecializuotų knygų pajamos toliau augs – bendras nuo 2019 iki 2024 metinis pajamų augimo koeficientas (CAGR) sudarys 1,4 proc., o 2024 m. pajamos pasieks 64,7 mlrd. JAV dolerių.
Rasa Radzevičienė, „PwC“ partnerė, atsakinga už technologijų, medijos ir telekomunikacijų sektorių, komentuoja: „Akivaizdu, kad COVID-19 paspartino vartotojų perėjimą į virtualų pasaulį ir sutrikdė tradicinės žiniasklaidos ir pramogų sektoriaus įprastą veiklą. Vis dėlto, lygiai taip pat akivaizdu, kad pramogų ir žiniasklaidos sektoriaus stiprioji pusė – kokybiškas, laiku, patogiai pateiktas turinys – tai dalykai, kurie padeda laimėti konkurencinėje kovoje. Nors po pandemijos pramogų ir žiniasklaidos bendrovės vis dar susidurs su iššūkiais, skaitmeninė transformacija, kurią ji paspartino, taip pat sukurs naujų galimybių visuose segmentuose, o ne tik tuose, kuriems jos poveikis iki šiol buvo naudingas“.