Remdamasi Fordhamo teisės mokyklos Mados teisės instituto direktore Susan Scafidi, kuri padeda šiems tinklaraštininkams, „Channel NewsAsia“ (CNA) pranešė, kad minėti madų namai reikalauja kompensacijos už patirtus nuostolius, siekiančius daugiau kaip 590 mln. JAV dolerių. S. Scafidi nurodė, kad D&G reikalauja 5,3 mln. JAV dolerių kompensacijos, kad galėtų atstatyti nuo 2018 metų sugadintą prekės ženklo įvaizdį, taip pat 3,5 mln. JAV dolerių kompensacijos pačiai įmonei ir dar 1,1 mln. JAV dolerių jos įkūrėjui Stefano Gabbana, rašo portalas marketing-interactive.com.

Be to, CNA teigimu, D&G prašo daugiau kaip 10 mln. JAV dolerių už atšauktą madų šou Šanchajuje, 10 mln. JAV dolerių už išlaidas personalui ir daugiau kaip 106 mln. JAV dolerių už Azijoje nuo 2018 metų lapkričio iki 2019 metų kovo prarastus pardavimus.

Tai, kad tokia byla buvo iškelta, patvirtino ir patys „Diet Prada“ kūrėjai – Tony Liu bei Lindsay Schuyler. Viename „Instagram“ įraše jie pažymėjo, kad bylos sulaukė po to, kai dėl stereotipiško ir seksistinio kinų moters įvaizdžio sukritikavo 2018 metų D&G reklaminę kampaniją kinų socialinės žiniasklaidos platformoje „Weibo“ ir paviešino prieš Aziją nukreiptus S. Gabbanos pasisakymus jo „Instagram“ paskyroje.

„Kilus plataus masto neigiamai reakcijai į šią reklamos kampaniją ir iš planuoto madų šou Šanchajuje pasitraukus daugeliui kinų modelių ir svečių, šis renginys buvo atšauktas, o D&G išplatino viešą atsiprašymo vaizdo įrašą su savo įkūrėjais“, – priduriama minėtame „Instagram“ įraše.

T. Liu ir L. Schuyler „Instagram“ paskyra „Diet Prada“ komentuoja mados prekės ženklus ir pasisako mados pramonės socialiniais klausimais. „Diet Prada“ turi daugiau kaip 2,5 mln. sekėjų.

„Išnaudoti „Diet Prada“ kaip platformą, kurioje galime pasmerkti rasizmą, paviešinti juodaodžių, čiabuvių ir spalvotųjų žmonių (BIPOC) bendruomenės istorijas ir paskatinti mados pramonę laikytis aukštesnių etinių standartų, iki šiol buvo viena džiugiausių patirčių, ir mūsų vienintelė viltis yra tai saugoti“, – rašė „Diet Prada“ autoriai.

2018 metai buvo sunkūs D&G, kai jų reklamos kampanija „DG Loves China“ susilaukė kritikos už tai, kad joje pavaizdavo kinų moterį, kuri mokoma, kaip naudotis lazdelėmis valgant italų virtuvės maistą. Vaizdo įrašuose, kurie pasirodė „Weibo“, kad išreklamuotų „Dolce & Gabbana“ madų šou Šanchajuje, buvo matyti moteris, valganti didžiules lėkštes su pica, spagečiais ir milžinišku italų pyragėliu kanoliu, o vyriškas balsas jai sako, ką daryti. Tokia kampanija papiktino Kinijos interneto vartotojus ir davė pradžią judėjimui „Boycott Dolce“. Interneto vartotojai kaltino mados namus rasizmo demonstravimu ir reikalavo atsiprašyti.

Mados namai dar labiau apsunkino savo padėtį, kai tiek oficialioje, tiek asmeninėje S. Gabbanos paskyroje pasirodė virtinė įrašų, kritikuojančių kinų vartotojus. Prekės ženklas vėliau teisinosi, kad į abi šias paskyras buvo įsilaužta, ir kad jie nėra tikrieji šių pasisakymų autoriai. Oficialioje „Instagram“ paskyroje mados namai parašė apgailestaujantys dėl bet kokio sukelto sielvarto ir pažymėjo „galintys tik gerbti“ Kiniją ir jos žmones. Nors D&G atsiribojo nuo ankstesnių savo įrašų socialinėje žiniasklaidoje, boikotai tarp Azijos vartotojų tęsėsi toliau. Galiausiai madų namai buvo priversti atšaukti savo madų pristatymą Šanchajuje.

Tai – ne vienintelis pastaruoju metu mados pasaulyje nuaidėjęs skandalas. Praėjusį mėnesį „Prada“ nutraukė bendradarbiavimą su kinų aktore Zheng Shuang, kai vos po mėnesio, kai ši aktorė buvo paskirta „Prada“ prekės ženklo ambasadore, ji įsivėlė į vieną pakaitinės motinystės skandalą. Anot „Reuters“, buvęs aktorės partneris apkaltino Zheng Shuang bandymais atsikratyti dviem mažais vaikais, kuriuos porai Jungtinėse Valstijose pagimdė viena pakaitinė motina. Tai paskatino „Weibo“ vartotojus pavadinti Zheng Shuang „neatsakinga“ ir „žiauria“, be to, „Prada“ paskyroje socialiniame tinkle „Weibo“ jie užsipuolė šiuos mados namus už tai, kad jie pasamdė šią aktorę. Nuo to karto „Prada“ per „Weibo“ paskelbė nutraukusi bendradarbiavimą su Zheng Shuang, bet daugiau detalių nepateikė.