Vadovo komunikacija socialiniuose tinkluose – įmonės įvaizdžio pagrindas
Šiuo metu Lietuvoje yra virš 600 tūkst. „LinkedIn“ vartotojų, iš kurių, manoma, apie 10 proc. yra vadovai ir sprendimų priėmėjai. Jų kasmet daugėja. Tad, pasak Dariaus Gerulio, vadovų komunikacija „LinkedIn“ dažnai tampa pagalba ne tik komandos motyvacijai, bet ir visai įmonei.
„Vadovai, kaip vėliavnešiai, ne tik rodo pavyzdį, įkvepia ir motyvuoja kolegas, tačiau kartu socialinį tinklą leidžia panaudoti diplomatijos, darbdavio įvaizdžio poreikiams patenkinti“, – teigia D. Gerulis.
Su tuo sutinka ir „Amston“ atstovė Goda Černiauskaitė, teigianti, kad būtent vadovo komunikacija „LinkedIn“ turi reikšmingos įtakos. Pasak specialistės, vadovų įrašai socialiniuose tinkluose padeda pritraukti talentus, efektyviai pristatyti įmonės kultūrą, didžiausius laimėjimus ir kitus privalumus, skatinančius prie kompanijos prisijungti potencialius darbuotojus.
„Asmenų paskyros „LinkedIn“ sekamos gerokai dažniau nei įmonių, todėl ir auditorijos įsitraukimas žmonių paskyrose yra didesnis. Vadovo komunikacija, teigiamas viešas įvaizdis ar net žinomumas didina kandidatų įsitraukimą, nes šie paprastai nori dirbti matomiems, girdimiems ir visuomenėje vertinamiems vadovams. Dar 2021 m. „Connected Leadership“ atliktas tyrimas parodė, kad darbuotojai mieliau dirba vadovams, kurie komunikuoja socialiniuose tinkluose, nei tiems, kurie to nedaro“, – teigia G. Černiauskaitė
Anot specialistės, svarbu pabrėžti ir tai, kad iš aukščiausio lygio vadovų komunikacijos tikimasi tarsi savaime, tačiau ne mažiau svarbi ir viduriniosios grandies vadovų veikla socialiniuose tinkluose.
„Visi „Amston“ vadovai ir kiti darbuotojai taip pat aktyviai komunikuoja „LinkedIn“ paskyrose, todėl tikrai pastebime tiesioginę to naudą. Iš kolegų ne kartą teko girdėti, kad būtent aktyvi mūsų komandos komunikacija buvo lemiamas veiksnys, padėjęs nuspręsti prisijungti prie bendrovės“, – pasakoja G. Černiauskaitė.
Sėkminga komunikacija prasideda nuo mažų žingsnių
Socialinių tinklų agentūros „Caption“ vadovas Karolis Rimkus sako, kad komunikuojant „LinkedIn“ paskyroje pirmiausia svarbi profilio higiena – tekstų, vizualų, bendro paskyros įvaizdžio sutvarkymas.
„Tai – pirmasis žingsnis siekiant sukurti reprezentatyvią paskyrą, kurią norėtųsi sekti, o joje informacija būtų ne tik patraukliai atrodanti, bet ir aiškiai suprantama. „LinkedIn“ visada galima suaktyvinti įvairias funkcijas, kaip prisistatymas balsu ar sau aktualių temų, apie kurias kalbama paskyroje, pristatymas“, – pasakoja K. Rimkus.
Ekspertų nuomone, komunikuojant, taip pat svarbi disciplina – reguliari komunikacija, greita reakcija į naujienas ir proaktyvumas. Visa tai prisideda prie lojalios auditorijos formavimo, aktyvaus jos įsitraukimo bei ryšių auginimo.
„Komunikuojant tikrai nepakanka vienos aktyvesnės savaitės ar mėnesio, todėl ypač svarbus nuoseklumas. Tai nebūtinai reiškia nuolatinį įrašų kūrimą, tačiau vertėtų apsibrėžti tam tikrą planą, kuriomis dienomis norėtųsi komunikuoti, kas kiek laiko tai daryti. Ne mažiau svarbus ir proaktyvumas socialinio tinklo ekosistemoje. Verta aktyviai komentuoti kitų paskyrų įrašus, reaguoti į juos, kviesti žmones prisijungti prie savo kontaktų rato ir taip megzti naujas pažintis“, – sako G. Černiauskaitė.
Karolis Rimkus priduria, kad turintiems mažiau laiko, kartais įrašus galima ir planuoti, pasirašyti iš anksto bei išleisti norimu metu. Tokia praktika naudinga ne tik komandiruočių, bet ir atostogų metu.
Tikslo link – apgalvotu turiniu
Darius Gerulis sako, kad tik atsakingai susidėliojus asmeninės komunikacijos planą, išsiaiškinus aktualias temas, tampa kur kas paprasčiau kurti kokybišką, dėmesio vertą turinį.
Goda Černiauskaitė prideda, kad būtent turinio vertė skaitytojams ir yra svarbiausias veiksnys, nors vadovai neretai klaidingai galvoja, jog norint pritraukti kandidatus, savo paskyroje būtina tik nuolat girti ir reklamuoti įmonę.
„Labiausiai auditorijos dėmesį pritraukia būtent tie vadovai, kurie siekia suteikti vertės, žinių ir prasmingų įžvalgų skaitantiems, net jei visai tai tiesiogiai ir nėra susiję su jų kompanija. Dėl šios priežasties rekomenduojama „LinkedIn“ paskyroje dalintis ekspertinėmis mintimis, komentuoti garsiai nuskambėjusius įvykius, dalintis naudingais patarimais ar net iššūkiais“, – teigia ekspertė.
Socialinių tinklų agentūros „Caption“ vadovas Karolis Rimkus taip pat sako, kad „LinkedIn“ naudinga dalintis ir komandos gyvenimu, atradimais bei pasiekimais, kurie padeda atskleisti įmonės kultūrą.
„Savo paskyroje atskleidžiant įmonės kasdienio gyvenimo detales, esu pastebėjęs ne tik potencialių kandidatų, bet ir potencialių klientų susidomėjimą. Todėl atvira, ekspertinėmis įžvalgomis ir komandos gyvenimu grįsta komunikacija gali atsipirkti kaip efektyvi įvairiausių tarpusavio ryšių kūrimo priemonė“, – teigia K. Rimkus.
Pasak ekspertų, svarbiausia būti sąžiningais sau ir kitiems – vengti nepamatuotų pažadų.
„Per dideli, bet nepateisinti lūkesčiai, darbdavio įvaizdžiui kartais turi daugiau žalos nei naudos, nes darbuotojai iš pažadų ir realybės neatitikimo kylančiu nepasitenkinimu noriai dalinasi su aplinkiniais. Taip netrukus ima formuotis neigiama įmonės reputacija, reikšmingai veikianti darbdavio įvaizdį. Tad „LinkedIn“ komunikacijoje vadovams svarbu atsakingai formuoti teiginius apie kompaniją ir vengti sensacingų pareiškimų“, – teigia „Amston“ atrankų ir darbdavio įvaizdžio konsultantė G. Černiauskaitė.
Daugiau naudingų įžvalgų įmonių vadovams, komunikuojantiems „LinkedIn“ paskyrose bus galima išgirsti „ConnectIn“ konferencijoje. Renginys vyks kovo 16 d., „Litexpo“, Vilniuje.
Daugiau informacijos bei išankstinė registracija nuorodoje čia.