Vasario 24–27 dienomis Barselonoje turėjo prasidėti vienas svarbiausių technologijų rinkos renginių pasaulyje – „Mobile World Congress 2020“ (MWC 2020). Duomenų analitikos sprendimų įmonė „Exacaster“ šioje parodoje turėjo dalyvauti kartu su technologijų rinkos milžinėmis: „Amazon“, „Facebook“, „Vodafone“, „LG“, „Rakuten“, „Nokia“, „Sony“ ir kt. Šios įmonės paskelbė apie savo nedalyvavimą dėl koronaviruso grėsmės ir tokiu būdu privertė asociaciją pilnai atšaukti renginį.
Iš viso parodoje savo produktus ir paslaugas planavo pristatyti apie 3 000 įmonių, laukta daugiau kaip 100 000 lankytojų.
Neteko potencialių klientų
Didžiausioje metų technologinių naujovių parodoje lietuvių įkurta bendrovė „Exacaster“ tikėjosi užmegzti apie 200 naujų verslo kontaktų ir išplėsti veiklos geografiją. Įmonės vadovas Šarūnas Chomentauskas neslėpė apmaudo praradus milžiniškas ateities galimybes.
„Turbūt visiems, kurie važiuoja į šią parodą, didžiausias praradimas yra ne tiek finansinė investicija, bet negauti kontaktai ir prarastos galimybės. Sunku pamatuoti, bet aš manau, kad nuostoliai yra šimtais tūkstančių ar net milijonais eurų – tiesiog dabar labai sudėtinga įvertinti.
Iš kiekvienos tokios parodos yra parsivežama dešimtys kontaktų, su kuriais dirbama, ir kurių dalis galiausiai pavirsta pilnaverčiais klientais. Vieno kliento vertė – labai didelė. Iš mūsų praktikos galiu pasakyti, kad maždaug per pusę metų iš vienos parodos atsiranda bent vienas klientas“, – sako Š. Chomentauskas.
Įmonės vadovas neslepia ir piniginių nuostolių, kurie buvo patirti 100 proc. tikint parodos organizatoriais, kurie iki paskutinės akimirkos ramino ir užtikrino, kad paroda įvyks.
„Į pasiruošimą parodai investavome apie 50 tūkst. eurų. Buvome įsigiję kelionės bilietus 6 asmenų komandai, užsisakę vilą savaitei, netgi suruošę siuntas pristatymui į Barselonos parodų centrą. Organizatoriai nuolat mus informavo, kad imasi visų reikalingų saugumo priemonių ir renginys vyks kaip planuota, todėl netikėtas atšaukimas mums buvo labai skausmingas“, – patirtimi dalinasi „Exacaster“ įkūrėjas ir vadovas.
Įmonė surezgė planą B
Bendrovė, ieškodama būdų sumažinti nuostolius, sugalvojo išeitį – savo naują produktą potencialiems klientams nusprendė pademonstruoti internetu transliuojamų seminarų (angl. webinarų) pagalba.
„Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl mes pakankamai stipriai ruošėmės parodai, yra tai, kad ten norėjome pristatyti savo naują produktą. Parodos metu buvo suplanuoti jo paleidimo renginiai: seminarai, šou, pristatymas, demonstracijos ir t. t. Buvome iš anksto užregistravę potencialius klientus, kad šie apžiūrėtų produktą. Tačiau jie taip pat neatvažiavo į parodą.
Atsisėdę su komanda diskutavome, ką būtų galima padaryti. Žingsnis po žingsnio priėjome prie minties, kad statysime stendą savo ofise, darysime virtualius renginius ir tokiu būdu tą įdirbį išnaudosime.
Kadangi perkėlėme produkto pristatymą į internetą, dalį tų veiklų padarėme ir tęsime dar visą šią savaitę. Kasdien virtualiai vykdome atskiras sesijas kiekvienam užsiregistravusiajam“, – džiugiu tonu apie savo įmonės sugalvotą išeitį iš keblios situacijos pasakoja vyras.
Paklaustas, ar webinarus rengia ir kitos parodoje turėjusios dalyvauti įmonės, Š. Chomentauskas pastebi, kad jų yra, tačiau kur kas prastesnės kokybės.
„Mes matome, kad kelios kitų įmonių bando daryti panašius webinarus, bet, akivaizdžiai, gerokai mažiau pasiruošę. Na, nežinau, ar vėliau sugalvojo šią idėją, ar tiesiog dar nepaleido. Pastebimi ne tokie kokybiški ir trumpesni kitų internetiniai seminarai. Visa tai tikrai užtrunka. Tai yra didelis mūsų marketingo komandos pasiekimas, kad per tokį trumpą laiką pavyko visiškai pakeisti renginio koncepciją, surengti jį vietoje ir virtualiai“, – savo komandos darbu didžiuojasi Š. Chomentauskas.
Ekspertas: webinarai padės sušvelninti situaciją, tačiau jos neišspręs
M360 paprašius „Baltic Sandbox“ verslo plėtros vadovo Andriaus Milinavičiaus pakomentuoti, kaip jis mato šią situaciją iš šalies, šis sutiko, kad „Exacaster“ ėmėsi protingo sprendimo.
„Jei jie norėjo pristatyti savo produktus per turinį, tuomet taip vadinami webinarai yra išties puiki alternatyva, suteiksianti jiems galimybę savo žinutę paskleisti dar platesniam potencialių klientų ratui“, – sakė vyras.
Tačiau ekspertas pastebėjo, kad to nepakaks padengti prarastoms galimybėms.
„Mes visi žinome, kad didžiosios pasaulio parodos vis tik yra apie tinklaveiką (angl. networking) ir tuos auksinius kontaktus, kurie užmezgami tik gyvai. Kodėl? Nes verslas verslui prekyboje svarbiausia dedamoji visuomet buvo ir yra – pasitikėjimas (angl. trust). Tad manau, webinarai padės sušvelninti situaciją, tačiau jos neišspręs. Siūlyčiau papildomai įvertinti galimybes pardavimų ar plėtros skyriui turėti 1-on-1 pokalbius, kurie gali būti gerokai naudingesni“, – pataria A. Milinavičius.
Ispanijos žiniasklaidą cituojantis verslo dienraštis „Financial Times“, rašo, kad dėl atšaukto kongreso Barselonos miestas gali netekti iki 500 milijonų eurų.