Antraščių politika keičiasi

Delfi žurnalistų etikos kodekse atsirado trys pagrindinės, svarbios naujovės. Pirmiausia naujajame dokumente iškeliamas antraščių politikos klausimas. Vienas iš etikos kodekso punktų sako: „Antraštės turi būti korektiškos, atspindėti turinį ir atitikti Ekspress grupp patvirtintą antraščių politiką“.

„Šiuolaikinė žiniasklaida pirmiausia remiasi sąžiningu santykiu su skaitytoju ir siekiu jam pranešti informaciją. Būtent tai ir turi atsispindėti antraštėje. Kartu su internetinės žiniasklaidos pakilimu atsiradę pavadinimai-masalai, arba kitaip žinomi, kaip klikbaitai, jau yra į praeitį pasitraukianti tendencija, kuri labiau dirgina, o ne įtraukia vartotoją“, – pabrėžia R. Lukaitytė-Vnarauskienė.

Dirbtinis intelektas – aiškiai įvardytas pagalbininkas

Naujame etikos kodekse taip pat akcentuojama, kaip dirbtinis intelektas gali būti panaudotas žurnalisto darbe. Viename iš punktų sakoma: „Dirbtinis intelektas gali būti panaudotas žurnalisto darbe tik kaip pagalbinė priemonė. Žurnalistas yra atsakingas už faktų patikrinimą ir galutinio teksto parengimą. Dirbtinio intelekto naudojimas turi būti nurodytas publikuojamame redakcijos darbuotojo kūrinyje“.

Anot R. Lukaitytės-Vnarauskienės, pastaraisiais metais atsiranda vis daugiau dirbtinio intelekto galimybių.

„Mes etikos kodekse norėjome nustatyti taisykles, kad jeigu turinys buvo parengtas dirbtinio intelekto pagalba, tai turi būti labai aiškiai nurodoma publikacijoje“, – sako Delfi vyr. redaktorė.

Jos vertinimu, dirbtinis intelektas yra geras pagalbininkas žurnalistui ir ypač naudingas atliekant techninį, pirminį paruošiamąjį darbą rengiant publikaciją, tai yra norint pagreitinti tam tikrus procesus. Tačiau galutinis darbas turi būti atliekamas žurnalisto, kuriam ir priklauso jo kūrinys.

Žurnalistika negali būti įsivaizduojama be „gyvo“ žmogaus darbo. Būtent tai šią sritį ir išskiria iš visų kitų kuriamų turinių ir jų kūrėjų, nes žurnalistas yra pagrindinis informacijos savininkas ir jis atsako už jos kokybę ir korektiškumą. Tai yra labai svarbu, nes su dirbtinio intelekto plėtra atsiras dar daugiau melagienų, o žurnalistika išliks kaip patikrintos informacijos sala. Todėl labai svarbu išlikti itin sąžiningais su vartotojais“, – akcentavo R. Lukaitytė-Vnarauskienė.

Žurnalistas turi būti nešališkas socialiniuose tinkluose

Dar vienas svarbus punktas, kurį Delfi išskyrė savo naujajame etikos kodekse – tai žurnalistų bendravimas socialinėje erdvėje. Jame akcentuojama: „Reikšdamas nuomonę viešojoje erdvėje, socialiniuose tinkluose žurnalistas privalo tai daryti etiškai, laikytis nešališkumo principo, neatskleisti konfidencialios informacijos ir nekenkti DELFI reputacijai“.

Pasak vyr. redaktorės, žurnalistai socialiniuose tinkluose turi išlikti neutralūs.
„Delfi vertybė yra nuomonių įvairovė. Mes publikuojame, gerbiame ir viešiname įvairias nuomones, kurios nepažeidžia įstatymų, redakcijos ir bendro žurnalistų etikos kodekso. Todėl ir iš savo žurnalistų tikimės nešališkumo ir neutralios raiškos socialiniuose tinkluose“, – pabrėžė R. Lukaitytė-Vnarauskienė.