TV reklamos trukmė, lyginant 2023 ir 2022 metų sausio-spalio mėnesių duomenis, ilgėjo 10,1 proc. Televizijoje per dešimt mėnesių šiemet buvo ištransliuoti beveik 2 milijonai 774 tūkstančiai reklaminių klipų, rašoma pranešo

Radijo stotys per analizuojamą laikotarpį transliavo 10 milijonų 574 tūkstančius sekundžių reklamos ir tai buvo 4,7 proc. daugiau negu per tą patį 2022-ųjų metų laikotarpį.

Bumo laukiama paskutinį ketvirtį

„Interneto reklamos kiekiai augo sparčiausiai, 15,5 proc. Reklama interneto svetainėse ir socialiniuose tinkluose surinko 12 milijardų 390 milijonų reklamos parodymų (impressions). Dar įspūdingesni skaičiai turėtų matytis paskutinį metų ketvirtį, į kurį pateks juodasis penktadienis, cyber monday ir kalėdinės prekybos bumas. Dažnai šiuo laikotarpiu reklamos apimtys ūgteli dvigubai“, – sakė Giedrė Juronienė, „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė.

Spaudos reklamos apimtys mažėjo 3 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 4 milijonai 771 tūkstantis kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas mažėjo 5,7 proc. Žurnaluose reklamos plotas paaugo 1,1 proc. ir sudarė 3 milijonus 406 tūkstančius kvadratinių centimetrų reklamos.

Statinės lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas mažėjo 4,1 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose Lietuvoje buvo 25,7 tūkstančiai m² reklamos.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo uždėta 29,7 tūkstančių reklaminių skydelių. Lyginant su 2022 metų dešimties mėnesių rezultatais, šios reklamos kiekis nesikeitė.

Kino reklamos kiekis didėjo 7,4 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 433 tūkstančiai reklaminių klipų.


TOP10 išlaiko pozicijas nuo pirmo ketvirčio

Aktyviausiai šiuo laikotarpiu reklamavosi „Lidl“, „Maxima LT“ ir „Iki Lietuva“. Jie užima top trejetuką dešimtuke didžiausių reklamdavių. Dešimtuke yra ir „Rimi“, taip pat yra mobilieji operatoriai „Tele2“, „Telia Lietuva“ ir „Bitė“. Likusį topą užpildo farmacija ir vaistinės: „Eurovaistinė“, „Valentis“ ir „Camelia“.

„Didžiausių reklamdavių sąraše rikiuojasi tie patys vardai kaip ir pirmąjį metų ketvirtį, tad matome, kad reklamos rinkos dalyviai savo pozicijas išlaikę praktiškai per didesnę metų dalį. Matysime, ar didžiųjų išpardavimų ir kalėdinis laikotarpis įneš į topą pokyčių“, – sakė G. Juronienė.


Interneto prekyba kaupiasi metų pabaigai

Kalbant apie produktų grupes, didžiausias dėmesys kaip įprasta reklamoje skirtas prekybos tinklams, vaistinėms ir pirkėjų kortelėms.

„Iš įdomesnių rokiruočių, palyginus su pernai, per analizuojamą laikotarpį ūgtelėjo interneto bei mobilaus ryšio grupė – iš aštuntos pozicijos tope pakilo į ketvirtą. Ir atvirkščiai, šioje pozicijoje buvusi interneto prekyba šįkart smuktelėjo į aštuntą poziciją. Į reklamų paletę netrukus visu tempu įsilies ir politinės reklamos, ruošiantis kitų metų Prezidento, Europos Parlamento ir Seimo rinkimams“, – analizavo reklamos monitoringo ekspertė.

Apie „Kantar“ reklamos monitoringą

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai ekspertiniu vertinimu, apima 98% TV, 90% spaudos, 85% lauko reklamos, 90% reklaminių klipų kine reklamos, 80% interneto reklamos (be reklamos mobiliosiose aplikacijose įvertinimo) ir 100% fillboard reklamos rinkos apimties.

*gross išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.