Plačias kūrybos galimybes atveria automatizuotai perkama skaitmeninė lauko reklama (angl. pDOOH). Tai – elektroniniai reklamos stendai, kurių inventorių galima įsigyti biržos principu veikiančiose platformose. Tokią skaitmeninės reklamos pirkimo ir pardavimo platformą valdančio lietuviško startuolio „Eskimi“ produkto vadovas Marcel Sandoval pasakoja, kad pDOOH turi ir kitų reikšmingų privalumų.
„Tai – naujausias etapas lauko reklamos evoliucijoje: dinamiška, interaktyvi, duomenimis grįsta reklama. Ją, skirtingai nei popierinį plakatą, galima pakeisti akimirksniu. Toks lankstumas leidžia daug efektyviau analizuoti ir optimizuoti kampanijas. Be to, išmanūs stendai leidžia paprasčiau aktualizuoti reklamą, susieti ją su aplinka ir adresato gyvenimo kontekstu“, – pasakojo M. Sandoval.
Efektyvūs pDOOH sprendimai – pasinaudojant duomenimis
Išties – jei reklaminius plakatus gatvėse nesunku praeiti nepastebėjus, reklama, naudojanti duomenis iš viešojo transporto sistemų, soc. tinklų įrašus, skrydžių, orų, varžybų rezultatų informaciją gali būti vertinga ir įdomi jos stebėtojui.
„Nors vietos išradingumui labai daug, puikiai suveikia iš pažiūros visai paprastos idėjos, pavyzdžiui žvarbią dieną pakviesti svečius užsukti į restoraną už kampo ar pakeisti šaltos kavos reklamą aktualesne karštos arbatos reklama. Visa tai vyksta automatiškai, naudojantis stendo pašto kodu bei naujausiais restorano rezervacijų ir orų duomenimis“, – paaiškina „Eskimi“ atstovas.
Tokia dinaminė reklama programuojama HTML5 kalba. Interaktyvumą dar padidina kiti technologiniai skaitmeninės reklamos stendo funkcionalumai, pavyzdžiui, liečiamas ekranas. Kai kuriuose jų yra galimybė rodyti 4K vaizdo kokybės reklamą, pasitelkti garsą, papildytosios realybės sprendimus.
„Turbūt įspūdingiausias pavyzdys, sukurtas jungiant skirtingas technologijas – „Coca-Cola“ stendas Niujorko „Times Square“, kuriame naudojamos judančios ekrano platformos. Dėl savo inovatyvumo jis net yra pelnęs Gineso rekordą kaip pirmasis toks. Tačiau pDOOH efektyvumui visai nebūtini patys sudėtingiausi sprendimai, pavyzdžiui, vien rodant automobilio reklamą didelių išmatavimų lauko reklamos ekrane galima sukurti kitokį jausmą, stipresnį įspūdį, nei tokia pat reklama, kuri bus pažiūrėta per išmanųjį“, – pasakoja M. Sandoval.
Žiniasklaidos planavimo įmonės „Carat“ vyr. analitikė Tamara Jankovič pasakoja, kad nors įvairi skaitmeninė lauko reklama populiariausia JAV, ji įsitvirtina ir Europoje bei žengia pirmuosius žingsnius Lietuvoje. „Kol kas mūsų rinkoje prieinami dideli skaitmeniniai ekranai, dvipusių skaitmeninių vitrinų tinklas, klasikinio formato plokštumas transporto stotelėse keičia skaitmeninės. Šiuo metu reklamą galime publikuoti atsižvelgdami į stendo vietą ir laiką, taip pat dalis ekranų wi-fi jutiklių pagalba padeda tiksliau išmatuoti potencialų reklamą mačiusiųjų skaičių“, – vardija T. Jankovič.
Pasak specialistės, skaitmeninės lauko reklamos privalumus atskleidžia įvairūs tyrimai. Pavyzdžiui, 2022 m. atliktos apklausos „The Neuro Impact Factor“ duomenimis, skaitmeninė reklama 63 proc. paveikesnė, nei statinė. Pastebėta, kad didėja ir stebėtojų įsitraukimas (angl. engagement) susidūrus su mobiliaja reklama, kurią anksčiau jie matė lauko reklamos formatu. Taip pat nustatyta, kad ji didina reklamos įsimenamumą, prekių ženklų žinomumą, tinka ir pardavimams.
Plėtrą skatina praktiškumas ir pritaikomumas
Skaitmeninė lauko reklama – vienas sparčiausiai augančių žiniasklaidos planavimo rinkos segmentų pasaulyje. Tarptautinį lauko reklamos tinklą valdanti įmonė „JCDecaux“ prognozuoja, jog per artimiausius pusantrų metų biudžetai, skirti skaitmeninei lauko reklamai, išaugs 31 proc.
„Eskimi“ produkto vadovo teigimu, naudojimąsi šiuo reklamos kanalu skatina ne tik didėjantis inventorius bei naujos kūrybinės galimybės, bet ir labai praktiški dalykai, pavyzdžiui, sutaupymai įprastų plakatų spausdinimui ir kabinimui. Skirtingai, nei ekonomiški skaitmeniniai ekranai, kuriems nereikia daug energijos, popierinė reklama yra netvari, nes sukuriama daug atliekų.
Svarbu ir tai, kad perkant skaitmeninę lauko reklamą per pDOOH inventorių siūlančias platformas nereikia įsipareigoti ją publikuoti ilgesnį laikotarpį, kaip įprastus plakatus. Taip pat, nedidelėms įmonėms pirkimo ir pardavimo platformos atveria galimybes lengviau reklamuotis užsienyje nesigilinant į vietinius žiniasklaidos planavimo rinkos niuansus.
Visgi, specialistai sutaria, kad skaitmeninės lauko reklamos esminė stiprybė – jos jėga sujungti kitus strategijoje numatytus kanalus. „Tai gali būti lyg tiltas, jungiantis fizinę ir skaitmeninę mūsų aplinką. pDOOH leidžia pasitelkti tai, kas paprastai prieinama naudojantis technologijomis, tačiau atneša tai į kasdienę aplinką ir kartais ją net praturtina tuo, kas vartotojui tuo metu aktualu, nesvarbu, ar tai kvietimas pasinaudoti nuolaida elektroninėje parduotuvėje ar puodelis kavos visai už kampo“, – sako M. Sandoval.