Verslo dovanos idėjų paieškos – toli gražu ne pati paprasčiausia užduotis. Anot dizaino agentūros FOLK kūrybos vadovo Igno Kozlovo, tokia užduotis yra puiki proga kūrybiškumo treniruotėms bei savęs išbandymui netradiciniuose formatuose. Dėl to ši agentūra kiekvienais metais draugus, partnerius ir klientus siekia nustebinti unikaliomis folkloro interpretacijomis. Pavyzdžiui, kisieliumi skardinėje.
„Kalėdinių dovanų kūrimas visų pirma yra šventė mums patiems, mes mėgaujamės procesu ir žiūrime į tai labai rimtai. Viskas – nuo idėjos pamatų iki galutinio produkto fotosesijos – turi būti aukščiausiame lygyje“, – teigia kūrybininkas, kurio atstovaujama agentūra šiais metais nusprendė netradiciškai pažvelgti į vieną nepakeičiamiausių Kūčių stalo atributų – spanguolių kisielių.
„Net ir didžiųjų metų švenčių tradicijos laikui bėgant kinta. Prie stalo dabar galima sėsti ir per planšetę, įdarytą karpį nusipirkti parduotuvėje arba pakeisti jį sušiais. Šiame nuolat kintančiame pasaulyje pastovių dalykų likę ne itin daug, tačiau tradicinis šventinis kisielius – vienas tokių dalykų“, – teigė I. Kozlovas.
Tikriausiai dar nuo mūsų močiučių vaikystės šis gėrimas ir įsivaizduojamas, ir gaminamas lygiai taip pat: verdamas puoduose (tiesa, šiais laikais gal dažniau ne iš natūralių uogų, o iš paruoštų miltelių), samčiais pilstomas į ąsočius ir statomas ant stalo tarp 12 patiekalų. Bet, I. Kozlovo manymu, toks pateikimo būdas riboja šios nacionalinės vertybės vartojimo galimybes.
„Todėl nusprendėme, jog atėjo metas kisieliui suteikti naują, mobilesnę formą. Kad mėgautis juo galima būtų ne vien prie šventinio stalo. Ir dažniau nei kartą per metus. Taip gimė „Slidus reikalas“ – kisielius skardinėje kasdieninei šventei “, – paaiškino agentūros atstovas.
„Slidus reikalas“ iš agentūros pareikalavo ne tik prisilietimo prie jau įprastos prekės ženklo kūrimo dalies. Dizaino specialistai prisidėjo ir prie receptūros tobulinimo. Jie, kartu su kultūrinės erdvės „Dūmų fabrikas“ ekspertais, ieškojo ir tinkamiausios kisieliaus tekstūros, ir skonio, kuris vienu metu būtų ne tik tradicinis, bet ir modernus. Riboto leidimo kisielius pagamintas tradiciškai, iš natūralių spanguolių sulčių. Tiesa, cukraus kiekis jame mažesnis nei tradiciniame kisieliuje, siekiant produktą pritaikyti šių dienų poreikiams.
Kartu teko įveikti ir netradicinius iššūkius. „Pastebėjome, kad negazuotu skysčiu užpildytos skardinės yra minkštesnės, nei įprasta, jos lengvai linksta rankoje. Tačiau nutarėme, kad tokia ypatybė kisieliui prideda dar daugiau žavesio – unikalią tekstūrą pajunti kisieliaus dar nė neparagavęs“, – tikino I. Kozlovas.
Pakuotės dizainą įkvėpė ne tik jos turinys, bet ir šventinių užstalės situacijų „slidumas“. „Kalėdos yra slidus reikalas“ – juokiasi I. Kozlovas. „Tai ir nepatogios užstalės temos, ir savaip juokingi darboviečių vakarėliai. Iliustracijas kūrėme omeny turėdami būtent tokias situacijas“.
Nors, pagal pirminį sumanymą, kisielius skardinėse buvo gaminamas kaip dovana FOLK klientams, I. Kozlovas pasidalino, jog jau sulaukė labai teigiamo grįžtamojo ryšio ir pasiūlymo prekiauti kisieliumi skardinėse: „Dizainą kūrėme kaip tikram produktui, kurį galėtume rasti parduotuvės lentynoje. Tad po švenčių mielai laukiame potencialių gamintojų užklausų,“ – juokiasi jis.