Lietuvos nacionalinis muziejus savo reklaminėje kampanijoje drąsiai ir paradoksaliai vaizduoja atpažįstamus istorinius personažus, nerandančius vietos šiuolaikiniame mieste. Personažų kostiumai rodo, kad jie yra istoriniai charakteriai; dramatišką jų benamystę paryškina kontrastas juos supančiai šiuolaikinio miesto aplinkai.
Kampanijos šūkis teigia: „Geroms istorijoms reikia namų“. Be namų geros istorijos tarsi benamės klajoja po dabartį ir lieka nepapasakotos. Reklaminėje kampanijoje pasirinkti atpažįstami skirtingų istorinių epochų personažai iliustruoja skirtingus istorijų pasakojimus, o svarbiausia – istoriniai personažai, jų išgyvenimai, gyvenimo dramos ir patirtis atskleidžiama iš jų pačių perspektyvos.
„Siekiame, kad kiekvienas, apsilankęs muziejuje, išgyventų istoriją asmeniškai. Šia kampanija norime naujai pristatyti Istorijų namus, kuriuose tikrai gyvena geros istorijos. Sostinėje kultūros pasiūla lankytojams yra didelė, todėl ieškojome Istorijų namų išskirtinumo ir naujo pozicionavimo. Šis Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinys – tai tarptautinė parodų erdvė bei patyriminės veiklos, kurios provokuoja mąstyti; tai naujas santykis su istorinėmis asmenybėmis, naujas žinių gylis bei atradimai. Siekiame, kad šiame muziejuje įdomu būtų visoms lankytojų kartoms – vaikams, tėvams, senjorams“, – idėją pristato Jurga Strimaitienė, LNM komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Reklaminį kampanijos įvaizdį Istorijų namams sukūrė „DOGMA strategies“ ir „MARIOS agency“.
„DOGMA strategies“ strategas ir partneris Donaldas Apanavičius akcentuoja svarbų muziejų ryšį su lankytojais: „Dauguma visuomenės turi gana vieningą, aiškų ir tuo pačiu gana siaurą įsivaizdavimą, kas yra muziejus. Ir kol muziejai su auditorija dirba to įvaizdžio rėmuose, tol galimybės kurti autentiškesnį ir gilesnį ryšį su ja yra stipriai ribotos. Todėl darbas su Istorijų namais džiugino profesiškai, nes galėjome plačiau pažvelgti į situaciją ir pasiūlyti strateginius pozicionavimo sprendimus, kurie atskleistų Istorijų namų esmę – originalią bendravimo erdvę ir kalbą su lankytojais“.
„MARIOS agency“ kūrybos direktorė ir partnerė Renata Šarkauskaitė išskiria naujo pozicionavimo svarbą: „Idėją muziejaus įvaizdžio kampanijai labai artimai susiejome su naująja šios parodų erdvės strategija. Žmogiškas istorinių naratyvų perteikimas yra aktualus ir šiuolaikiškas būdas kalbėti apie istoriją. Reklaminėje kampanijoje mes kviečiame atrasti Istorijų namus kaip erdvę, apgyvendintą įdomiomis istorijomis. Drąsus Istorijų namų pasirinkimas – pasitelkti metaforą ir rodyti istorines figūras šiuolaikinio miesto benamių žmonių situacijose – intriguoja, gali net kiek šokiruoti. Kaip šios reklamos kūrėjai esame tikri, jog tai padės pritraukti naują, platesnę žiūrovų auditoriją: smalsią, ieškančią naujo požiūrio, netikėtų, kartais net kontroversiškų parodų temų, žmonėms apie žmones papasakotų unikalių istorijų“.
Įgyvendinant reklaminės kampanijos idėją bendradarbiauta su videogamybos studija „SCUARE“, vaizdo režisieriumi Viliumi Lukošiumi, prodiuseriu Matu Vainausku. Lauko reklama sukurta pasitelkus tiek fotografiją, vaizdo postprodukciją, tiek ir dirbtinį intelektą (studija „A EYE“).
Istorijų namai yra įsikūrę istoriniame pastate (Tado Kosciuškos g. 3, Vilniuje), šalia Kalnų parko, netoli Gedimino pilies kalno, turi multifunkcinę erdvę su jaukia kavine ir vidiniu kiemeliu. Viduje – užtektinai vietos didelei išsamiai ekspozicijai bei kompaktiška erdvė – vienam nevarginančiam apsilankymui. Čia galima patirti atradimo džiaugsmą pagal savo norimą įsitraukimą ir turimas žinias.
Tai trečius metus gyvuojanti tarptautinių parodų erdvė, kurioje norisi pabūti ir po aplankytos parodos. Patirtinė veikla, edukacijos, ekskursijos, šeimoms ir vaikams pritaikyti ekspozicijų pristatymai – kiekvienas lankytojas gali pasirinkti sau tinkamiausią būdą priimti parodą.