Pirmus žingsnius žengiantis lietuvių startuolis rinkoje dar gana naujas žaidėjas, tačiau jo paslaugomis jau naudojasi tokios kiekvienam puikiai žinomos vietinės bendrovės kaip „Sanitex“, „Audimas“ ir „Pegasas“. Ir tai tik dalis „LupaSearch“ turimų klientų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
R. Šiškutė tvirtai tiki – netrukus startuolio laukia dar daugiau pasiekimų užsienyje. To tikėtis, anot pašnekovės, leidžia paieškos technologija, grįsta dirbtiniu intelektu (DI), kuri greit pakeis pasenusias paieškos pagal raktažodžius sistemas, ir jau pažengusios derybos su keliomis stambiomis pasaulinėmis kompanijomis.
Gali nuspėti vartotojo poreikį
Siekdama optimizuoti vartotojo patirtį ir padidinti klientų pardavimo apimtis, „LupaSearch“ naudoja DI ir natūralios kalbos apdorojimo (NLP) sprendimus. Pagrindiniai jų: vektorinės paieškos modeliai, leidžiantys vykdyti paiešką pagal žodžių vektorius ir produktų paveikslėlius. Taip pat DI formuojami sinonimų ir susijusių žodžių grafai, veikiantys panašiais principais kaip žinių skirsniai (angl. knowledge graphs). Pasitelkus juos galima atrasti daugelio sričių sinonimus be rankinio jų įvedimo.
Pasakodama apie paieškos sistemos veikimą ir suasmeninimo svarbą, siekiant identifikuoti poreikius, remiantis ankstesnėmis paieškomis, „LupaSearch“ bendrakūrė teigia, kad bene geriausia analogija – „Google“.
„Prisiminkime, kaip vartotojų paieškos patirtis pasikeitė, kai kiekvienas „Google“ pradėjo gauti skirtingus paieškos rezultatus, naudojant tuos pačius raktinius žodžius. Kai tik paieška ima suprasti, iš kur tu, kuo prieš tai domėjaisi, ką pirkai, jai daug lengviau identifikuoti, ko iš tiesų tau reikia“, – pabrėžė R. Šiškutė.
Ji priminė eksperimentą, pademonstravusį, kad stebint ir analizuojant asmenų buvimo vietos koordinates keletą mėnesių galima 99 proc. tikslumu numatyti minutę ir vietą, kurioje žmogus bus kitą dieną.
„Kiekvienas mūsų esame stebėtinai nuspėjami, dažnai lankomės tose pačiose vietose, renkamės keliauti tuo pačiu maršrutu. Būtent todėl mokslininkai ir galėjo numatyti asmenų buvimo vietą precizišku minučių tikslumu“, – paaiškino „LupaSearch“ vadovė.
Anot jos, toks suasmeninimas pasižymi daugybe skirtingų veikimo principų ir gali būti panaudojamas įvairiems tikslams. Tačiau pirmiausia jis gali būti pritaikomas kaip efektyvus įrankis el. prekyboje, skirtas klientų patirčiai pagerinti, jiems aktualiems produktams, paslaugoms ir jų deriniams pateikti.
Iliustruodama užmezgamo ryšio su klientu svarbą, R. Šiškutė pateikia pavyzdį iš kasdienio gyvenimo.
„Įsivaizduokite, ateinate į kavinę, kur baristas šiltai pasisveikina ir pasiteirauja, ar gersite tą pačią kavą kaip visada, o tuomet detaliai nurodo, koks tai gėrimas bus. Jums belieka sutikti. Panašiai procesas vyksta ir skaitmeninėje erdvėje. Mes nuspėjame kontekstą – tai, ko klientas ieško, kas jį domina. Tikslus kliento užklausos numatymas – raktas į sėkmę, sukurtą ryšį ir galiausiai įvykusią tranzakciją. Juk daug paprasčiau paieškos laukelyje įrašyti, pavyzdžiui, „pica margarita“, nei vardyti visus reikiamus šio patiekalo ingredientus“, – paaiškino „LupaSearch“ vadovė.
Nesibaimina lyginti savęs su kitais rinkos žaidėjais
R. Šiškutė išskiria keturis aspektus, kurie yra kertiniai, užtikrinant „LupaSearch“ sistemos sėkmę. Tai – pažangi duomenų lyginamoji analizė, tikslus duomenų rinkimas ir lyginimas, technologinis pranašumas bei sparčiai vykstantis el. prekybos industrijos pokytis.
Anot startuolio vadovės, pasinaudojusi naujausiomis programinio kodo bibliotekomis, algoritmais, metodais ir posistemėmis, „LupaSearch“ savo klientams pasiūlė paieškos sprendimus, kurie leidžia ne tik detaliai analizuoti surenkamus duomenis, bet ir suasmenina paiešką pagal konkretaus lankytojo elgseną ir poreikius, o galiausiai ir didina konversijas.
„Mūsų sistemoje integruoti naujausi technologiniai pasiekimai, tokie kaip „Chat GPT“ ir CLIP, todėl klientai gauna pažangiausią paieškos interneto svetainėje ar elektroninėje parduotuvėje patirtį. Mūsų naudojami dirbtinio intelekto modeliai suteikia milžinišką pranašumą, palyginti su kitais žaidėjais rinkoje, kurių techninės platformos yra iš esmės pasenusios ir neatitinka laikotarpio galimybių bei klientų poreikių“, – pabrėžė R. Šiškutė.
Nors startuolio vadovė sako su kolegomis labai mėgstanti posakį „lyginkime obuolius su obuoliais“, ji pripažįsta – šiuo metu el. prekybos vadovams beveik neįmanoma palyginti paieškos sistemų kainodaros. Ką jau kalbėti apie sistemų pateikiamus duomenis.
„Dabartiniams el. komercijos vadovams užsiimti prekybos platformų naudotojų stebėsena itin komplikuota užduotis. Plačiai naudojamas „Google Analytics 4“ (GA4) įrankis yra išskirtinai sudėtingas, tad mes savo klientams stengiamės kuo aiškiau parodyti realų vaizdą ir padėti jiems išeiti iš kreivų veidrodžių karalystės“, – sako R. Šiškutė.
Jos teigimu, siekdama pagelbėti el. prekybos specialistams, „LupaSearch“ siūlo lyginamąją analizę, kuri padeda susidaryti objektyvų supratimą apie startuolio taikomus sprendimus ir tai, kaip jie atrodo bendrame rinkos kontekste.
„Pradėdami bendradarbiavimą su klientais, siūlome be jokių įsipareigojimų pasidalyti jų el. prekybos sistemų duomenimis, kuriuos dedame į savo vidinę sistemą ir taip leidžiame pajusti, kokia galėtų laukti paieškos patirtis. Taip pat taikome A/B testavimo aplinkas, ypač enterprise lygmenyje, kai vienu metu įmonė gali turėti veikiančią mūsų ir kito teikėjo paiešką. Taip į kelias grupes paleistas srautas gali būti lyginamas ir stebima, kur konversija geresnė. Be to, sukūrėme ir funkciją User Journey Flow, kuri leidžia analizuoti vartotojų elgseną, lyginti ją su prieš tai buvusia“, – apie palengvinimus potencialiems klientams aiškina „LupaSearch“ vadovė.
Pavyko pagerinti visų klientų rezultatus
Kad ir kaip įspūdingai viskas atrodytų, visgi, R. Šiškutės teigimu, velnias slypi detalėse ir net išvystytus prekybos procesus būtina nuolat tobulinti, nepalikti jų savieigai.
Anot pašnekovės, yra labai daug smulkių, sunkiai matomų detalių, kurioms reikalingas specifinis dėmesys. Tai „LupaSearch“ vadina anomalijų paieška.
„Tam, kad kiltų pardavimo konversija, reikia asmeninio dėmesio – taip, kaip to reikalauja fizinis daiktas realiame gyvenime. Pagamintas automobilis gali būti labai kokybiškas, bet jei jo nuolat neprižiūrėsime, būklė greitai suprastės. Identiški procesai vyksta ir mūsų srityje. Daugelis paieškos paslaugų tiekėjų, suintegravę naujus klientus sistemose, juos netrukus užmiršta. Mes suprantame, kad geriems rezultatams reikia nuolatinio darbo. Paieška – gyvas organizmas, kuriam reikia nuolatinės priežiūros. O kad nesimėtome tuščiais žodžiais, esame numatę 5–10 tūkstančių eurų sutartų rezultatų nepasiekimo mokestį“, – apie darbo su klientais niuansus kalbėjo R. Šiškutė.
Dalydamasi startuolio bendradarbiavimo su klientais pavyzdžiais, „LupaSearch“ vadovė pateikė net keletą Lietuvoje puikiai žinomų įmonių ir pabrėžė, kad visoms joms pavyko padėti.
„Visi be išimties mūsų klientai, migravę pas mus iš įvairių kitų paieškos sistemų, pagerino savo rezultatus vidutiniškai 20 proc. Tarp jų „Pegasas“, „Lemona“, „Shipzee“, „Sanitex“, „Assorti“ ir kt.“ – įvardijo R. Šiškutė.
Nors išvardytų klientų sąraše itin gerai žinomi didelių įmonių pavadinimai, startuolio vadovė akcentuoja, kad jų paieškos modelis tinka ne tik stambiam ar vidutiniam verslui, bet ir smulkiajam. Jam „LupaSearch“ pritaiko specialią kainodarą ir yra išvysčiusi tinkamą API (liet. taikomojo programavimo sąsają) bei paruošusi integracijos gaires.
Lietuvai – ypatingas dėmesys, bet tik ja neapsiribos
Žvelgdama į ateities planus, R. Šiškutė sako, kad startuolio naudojamos technologijos turėtų išlikti tos pačios, tiesiog bus vystomos jų galimybės, įvedami patobulinimai, leidžiantys sustiprinti įsipareigojimus klientam.
„LupaSearch“ daug investuoja į dirbtinio intelekto ir natūralios kalbos apdorojimo technologijas, kad galėtų dar geriau suprasti vartotojų elgesį ir poreikius. Tai leis pateikti dar individualizuotesnius rezultatus. Be to, planuojame tobulinti ir galimybes stebėti naudotojų elgesį „realiuoju laiku“, taip reaguoti į pasikeitimus jų paieškose“, – ateities planais dalijasi „LupaSearch“ vadovė.
Ji taip pat pabrėžia, kad bus tęsiamas investavimas ir į vektorinės paieškos technologijas, kurias pasitelkus bus lengviau tiksliai identifikuoti žmonių vykdomų paieškų kontekstą ir pateikti jiems aktualesnius rezultatus, netgi remiantis neapibrėžtomis, netinkamomis ar ypač abstrakčiomis paieškų užklausomis.
R. Šiškutės teigimu, vienas iš artimiausių startuolio tikslų – geografinė plėtra.
„Jaučiame, kad Lietuvoje žengėme tvirtus pirmuosius žingsnius ir užmezgėme dialogą su bene visais pagrindiniais rinkos žaidėjais, tad dabar natūraliai akys krypsta į kitas rinkas. Planuojame plėsti veiklos sritis ir eiti į užsienio rinkas, atveriančias duris pas klientus visame pasaulyje“, – tvirtina R. Šiškutė ir priduria, kad augant startuoliui Lietuvos įmonėms vis tiek bus rodomas ypatingas dėmesys.
„Kad ir kaip ten būtų, čia yra mūsų namų rinka. Ją ne tik pažįstame geriausiai, bet ir jaučiame savotišką pareigą prisidėti prie jos klestėjimo“, – pažymėjo startuolio vadovė.
Ji pripažįsta, „LupaSearch“ į rinką įsilieja gana vėlai ir yra vadinamasis „market latecomer“ (liet. rinkoje pasirodantis paskiau). Visgi, žvelgiant iš dabartinės perspektyvos, tai, anot R. Šiškutės, daugiau privalumas nei trūkumas.
„Vėlesnis startas leidžia naudotis jau išvystytais DI algoritmais ir metodais, kuriuos pasitelkus galima augti sparčiau ir pasiūlyti efektyvesnius sprendimus“, – pabrėžia DI paieškos sistemos bendrakūrė ir vadovė.